منابع دکتری و ارشد

کلمات کلیدی

زمان ثبت نام آزمون دکتری ۹۸-۹۹

سایت سازمان سنجش

اعلام نتایج کنکور ۹۸

ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۹۸

انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

منابع کنکور کارشناسی ارشد

منابع کنکور ارشد برق

منابع کارشناسی ارشد مدیریت

منابع کارشناسی ارشد سازمان سنجش 99

منابع کارشناسی ارشد رشته حسابداری

منابع کارشناسی ارشد 98

منابع آزمون کارشناسی ارشد معماری

منابع آزمون کارشناسی ارشد حقوق

شناسه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

ویرایش ثبت نام دکتری ۹۸

ویرایش انتخاب رشته دکتر۱ ۹۸

ویرایش انتخاب رشته دکتری ۹۸

ویرایش انتخاب رشته دکتری آزاد

ویرایش اطلاعات دکتری ۹۸

ویرایش اطلاعات دکترا ۹۸

ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری ۹۸

ویرایش اطلاعات آزمون دکتری ۹۸

نتایج آزمون دکتری ۹۸

سازمان سنجش کارشناسی ارشد

زمان ثبت نام آزمون دکتری ۹۸

تمدید مهلت ثبت نام دکتری ۹۸

کارت ورود به جلسه کنکور

کارت ورود به جلسه دکتری۹۸

کارت ورود به جلسه دکتری ۹۸ سازمان سنجش

دریافت کارت ورود به جلسه دکتری ۹۸

بایگانی

۱۳ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری

ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری عبارتی است که در آذرماه هر سال در گوگل یا سایر موتورهای جستجو توسط داوطلبان آزمون دکتری سرچ می شود.بسیاری از داوطلبان کنکور دکتری با توجه به هوش و فراست خود عبارت های کلیدی دیگری مثل ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری ۹۸ , ویرایش انتخاب رشته دکتری ۹۸ , ویرایش ثبت نام دکتری ۹۸ , ویرایش اطلاعات دکتری ۹۸ , ویرایش اطلاعات دکترا ۹۸ , ویرایش اطلاعات آزمون دکتری ۹۸ ,ویرایش انتخاب رشته دکتر۱ ۹۸ و یا ویرایش انتخاب رشته دکتری آزاد را نیز جستجو کنند.

زمان ثبت نام آزمون دکتری

 

هدف همه آنها یکی است و همگی با کمی تسریع یا تاخیر به اطلاعات و خبرهای مطلوب خود در سطح اینترنت دست می یابند البته لازم به ذکر است داوطلبان آزمون دکتری باید به صورت حرفه ای نحوه دقیق و علمی جستجوی اطلاعات را فرا گیرند تا به طور علمی بتوانند به مطالب مورد نیاز خود دست یابند.

لذا مهم این است که داوطلبان آزمون دکتری اطلاعات مورد نیاز خود را از سایتی معتبر و علمی پیگیری و رهگیری کنند. سایتی یا مجموعه ای که بتواند به طور صحیح پاسخگوی سوالات داوطلبان آزمون دکترا باشد. در این بستر پر تلاطم مجموعه سنجش امیرکبیر به عنوان مجری اماده سازی منابع ازمون کارشناسی ارشد و دکتری سعی نموده است بستر اطلاعات برای داوطلبان ازمون دکتری را طوری فراهم کنند که داوطلبان کنکور دکترا بتوانند به راحتی اخبار درست و مطالب صحیح آموزشی خود را از سایت سنجش تکمیلی دات ای آر کسب کنند.

زمان ثبت نام آزمون دکتری

 

همچنین داوطلبان عزیز امتحان دکتری می توانند در پایین همین صفحه، تمام سوالات خود را در زمینه آزمون دکترا مطرح کنند. مشاوران عالی سنجش امیرکبیر، مشتاقانه پاسخگوی پرسش ها و سوالات داوطلبان عزیز آزمون دکتری در زمینه ثبت نام آزمون دکتری در مقطع عالی و تکمیلی می باشند.

کنکور دکتری دانشگاه آزاد 98

 

لذا به تمام داوطلبان آزمون دکتری توصیه میشود در چند ماه باقی مانده تا زمان آزمون دکترای ،تمرکز بیشتری روی مطالب کنکور دکترای خود داشته باشند.

 

 

ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری

ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری عبارتی است که در آذرماه هر سال در گوگل یا سایر موتورهای جستجو توسط داوطلبان آزمون دکتری سرچ می شود. بسیاری از داوطلبان کنکور دکتری با توجه به هوش و فراست خود عبارت های کلیدی دیگری مثل ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری ۹۸، ویرایش انتخاب رشته دکتری ۹۸، ویرایش ثبت نام دکتری ۹۸، ویرایش اطلاعات دکتری ۹۸، ویرایش اطلاعات دکترا ۹۸، ویرایش اطلاعات آزمون دکتری ۹۸، ویرایش انتخاب رشته دکتر۱ ۹۸، ویرایش انتخاب رشته دکتری آزاد را نیز جستجو می کنند.

 

هدف همه آنها یکی است و همگی با کمی تسریع یا تاخیر به اطلاعات و خبرهای مطلوب خود در سطح اینترنت دست می یابند البته لازم به ذکر است داوطلبان آزمون دکتری باید به صورت حرفه ای نحوه دقیق و علمی جستجوی اطلاعات را فرا گیرند تا به طور علمی بتوانند به مطالب مورد نیاز خود دست یابند.
لذا مهم این است که داوطلبان آزمون دکتری اطلاعات مورد نیاز خود را از سایتی معتبر و علمی پیگیری و رهگیری کنند.سایتی یا مجموعه ای که بتواند به طور صحیح پاسخگوی سوالات داوطلبان آزمون دکترا باشد. در این بستر پر تلاطم مجموعه سنجش امیرکبیر به عنوان مجری اماده سازی منابع ازمون کارشناسی ارشد و دکتری سعی نموده است بستر اطلاعات برای داوطلبان ازمون دکتری را طوری فراهم کنند که داوطلبان کنکور دکترا بتوانند به راحتی اخبار درست و مطالب صحیح آموزشی خود را از سایت سنجش تکمیلی دات ای آر کسب کنند.

همچنین داوطلبان عزیز امتحان دکتری می توانند در پایین همین صفحه ،تمام سوالات خود را در زمینه آزمون دکترا مطرح کنند. مشاوران عالی سنجش امیرکبیر ،مشتاقانه پاسخگوی پرسش ها و سوالات داوطلبان عزیز آزمون دکتری در زمینه ثبت نام آزمون دکتری در مقطع عالی و تکمیلی می باشند.
لذا به تمام داوطلبان آزمون دکتری توصیه می شود در چند ماه باقی مانده تا زمان آزمون دکترا ، تمرکز بیشتری روی مطالب کنکور دکترا خود داشته باشند.

 

ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون دکتری ۹۸

ثبت نام آزمون دکتری سراسری ۹۸ و ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ برطبق سالهای گذشته در نیمه اول آذر ماه انجام می شود. ممکن می باشد برخی از داوطلبان در زمان ثبت نام، اطلاعات خود را اشتباه در فرم ثبت نام درج کنند. همان طور در جریان هستید درج اطلاعات نادرست در فرم ثبت نام باعث باطل شدن قبولی داوطلب خواهد شد. به همین دلیل طیف وسیعی از داوطلبین آزمون دکتری به دنبال اطلاع از زمان ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود می باشند. امکان ویرایش اطلاعات داوطلبین متقاضی آزمون دکتری در دو مرحله توسط سازمان سنجش کشور فراهم شده است تا درزمان درج اطلاعات اشتباه برای اصلاح آن اقدام کنند. در ادامه ای مقاله به توضیحات بیشتر در مورد زمان و نحوه ویرایش اطلاعات می پردازیم .

نکته: ویرایش اطلاعات از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می گیرد.

شرایط ثبت نام آزمون دکتری

ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون دکتری

هرسال با داوطلبانی روبرو می شویم که اطلاعات ثبت نامی خود را در زمان ثبت نام آزمون دکتری اشتباه وارد نموده اند . به همین خاطر اشتباه بودن اطلاعات مندرج در سایت ثبت نام آزمون دکتری باعث ایجاد اشکال در روند مراحل بعدی این آزمون می شود ، سازمان سنجش کشور در دو بازه زمانی متفاوت ، امکان ویرایش اطلاعات ثبت نامی دکتری را به آن ها خواهد داد . در مهلت زمانی اول اجازه ویرایش تمامی اطلاعات به داوطلبان داده خواهد شد اما در مهلت زمانی دوم داوطلب فقط اجازه ویرایش معدل خود را دارد . بنابراین اهمیت نگارش مقاله ای مرتبط با زمان ویرایش اطلاعات ثبت نام در بازه های متفاوت دو چندان شد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم .

زمان ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری

امکان ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری ۹۸ ، همزمان با آغاز ثبت نام دکتری۹۸ وجود دارد . یعنی از روز اول شروع زمان ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ ،مهلت ویرایش ثبت نام دکتری وجود خواهد داشت تاریخ ثبت نام کنکور دکتری ۹۷ ، از ششم تا دوازدهم آذر ماه است پس داوطلبانی که در تاریخ های مذکور در سایت سنجش کشور به نشانی sanjesh.org ثبت نام نموده اند ، می توانند در صورت مشاهده مغایرت اطلاعات خود با اطلاعات مندرج در پرینت ثبت نام ، در همان بازه زمانی ثبت نام ( ۶ تا ۱۲ آذر ۹۷ ) نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود تلاش کنند . در این مرحله از ویرایش ، داوطلب می تواند هر اطلاعاتی که در حین ثبت نام وارد نموده است ، ویرایش نماید .

زمان ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری ۹۸ 
هرساله امکان ویرایش اطلاعات داوطلبان در دو نوبت از سوی سازمان سنجش کشور برنامه ریزی می شود. در نوبت یا مرحله اول که در همان بازه ی زمانی ثبت نام آزمون دکتری انجام می شود، امکان ویرایش تمامی اطلاعات وجود دارد اما چنانچه داوطلبی پس از ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ متوجه درج اشتباه اطلاعات خود در فرم ثبت نام شد، نگران نباشد زیرا سازمان سنجش کشور فرصتی دوباره را همزمان با زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری۹۸ برای ویرایش اطلاعات در اختیار داوطلبان قرار خواهد داد. بدین ترتیب داوطلبانی که موفق به ویرایش اطلاعات خود در زمان ثبت نام نشده اند باید منتظر اطلاعیه سازمان سنجش مبنی بر ویرایش اطلاعات داوطلبان در زمان معین باشند. همان طور که در قسمت بالا ذکر کردیم داوطلب در مرحله اول قادر به ویرایش تمام اطلاعات خود می باشد اما در مرحله دوم تنها می توانند اطلاعات فردی، معدل و تاریخ فارغ التحصیلی دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد، نام دانشگاه یا موسسه دوره کارشناسی ارشد، سهمیه مربیان و محل خدمت مربی را ویرایش کنند. اگر داوطلبی اطلاعات مربوط به مواردی چون معلولیت، زبان خارجی و جنسیت را اشتباه وارد نموده باشد، در زمان دریافت کارت ورود به جلسه می تواند به باجه های رفع نقص مراجعه و اطلاعات اشتباه را رفع کند. اخبار تازه درباره زمان ویرایش اطلاعات در کانال تلگرام دکتری سنجش امیرکبیر اطلاع رسانی می شود. سرانجام داوطلبانی که حتی در مرحله دوم نیز موفق به ویرایش اطلاعات نادرست خود نشده باشند می توانند به سایت سازمان سنجش کشور به نشانیwww.sanjesh.orgمراجعه و از سمت چپ سایت گزینه ارسال درخواست را انتخاب و تقاضای خود را مبنی بر تغییر اطلاعات غلط مطرح کنند .

زمان برگزاری آزمون دکتری

مهلت مجدد ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری ۹۸

یکبار دیگر و در زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری این امکان به تمامی افرادی که در کنکور دکتری ثبت نام نموده اند داده می شود تا معدل خود را ویرایش نمایند . باید به این نکته توجه کرد که در حین دریافت کارت ورود به جلسه کنکور دکتری فقط و فقط امکان ویرایش معدل وجود داردمهلت ویرایش معدل کنکور دکتری ۹۷ ، برای آن دسته از داوطلبین کنکور دکتری ۹۸ است که در آن زمان دانشجوی مقطع  و یا دکتری حرفه ای می باشند . این دسته از داوطلبان که دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی ارشد  و یا دکتری حرفه ای می باشند و تا تاریخ ۹۷/۱۱/۳۰ و یا تا تاریخ ۹۸/۶/۳۱ فارغ التحصیل می شوند ، در مرحله توزیع کارت ورود به جلسه دکتری می توانند نسبت به ویرایش معدل فارغ التحصیلی و یا میانگین نمرات واحد های درسی گذرانده اقدام نمایند . اوایل اسفند زمان دریافت و ویرایش اطلاعات ثبت نامی روی کارت ورود به جلسه آزمون دکتری ۹۸ می باشد 

بعد از آپلود اطلاعات روی سایت سازمان سنجش کشور لینک ویرایش اطلاعات ثبت نامی آزمون دکتری ۹۸ فعال خواهد شد .

 

مراحل ویرایش آزمون دکتری ۹۸

اگر شما در زمان ثبت نام متوجه مغایرت اطلاعات ثبت نامی خود شدید به ترتیب زیر عمل کنید :
۱) در گام نخست، به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org وارد شوید .
۲) سپس از سمت راست سایت گزینه دکتری تخصصی را انتخاب می نمائیم .
۳) در این مرحله مجددا بر روی عبارت ثبت نام آزمون دکتری کلیک نمایید و از گوشه سمت راست عبارت ویرایش اطلاعات را انتخاب و اقدام به ثبت اطلاعات درست نمایید .

اگر شما پس از اتمام مهلت ثبت نام متوجه درج اطلاعات اشتباه شده اید باید همزمان با دریافت کارت ورود به جلسه برای ویرایش اطلاعات اقدام کنید. نکته قابل توجه این می باشد که در فرصت دوباره ویرایش اطلاعات داوطلب تنها قادر به تغییر برخی از اطلاعات است نه کل آن .
۱) در این مرحله نیز همانند مرحله اول ویرایش داوطلب می بایست ابتدا وارد سایت سنجش شوید .
۲) سپس با توجه به صدور اطلاعیه سازمان سنجش بر روی عبارت ویرایش اطلاعات کلیک نمایید .
۳) در این مرحله با درج اطلاعات خود (شماره پرونده، شماره سریال، کد پیگیری) وارد صفحه خود شوید و برای ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایید .

نحوه ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری ۹۸

داوطلبینی که در هنگام دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری ۹۸ مغایرتی را در کارت خود با اطلاعات شخصی مشاهده می نمایند ، می توانند نسبت به ویرایش آن اقدام کنند . متقاضیان ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری باید بعد از وارد شدن به سایت سنجش و ورود به قسمت دکتری تخصصی ، (روی عبارت) کارت شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری PH.D ( نیمه متمرکز ) ۹۸کلیک نمایند .


سپس به صفحه زیر هدایت خواهد شد .


در این صفحه هر داوطلب می تواند از یکی از ۴ روش موجود برای دریافت کارت خود اقدام کند. کافی است یکی از اطلاعات ، شماره پرونده و شماره سریال ، شماره پرونده و کدپیگری ، شماره پرونده و کد ملی یا شماره پرونده و شماره داوطلبی در کادر های مربوطه وارد شود و پس از تکمیل کادر مربوط به تصویر کد امنیتی ، با زدن دکمه جستجو ، کارت ورود به جلسه خود را مشاهده نماید . اگر مغایرتی در اطلاعات درج شده در قسمت های ( نام خانوادگی و نام ، سال تولد ، شماره شناسنامه ، کدملی ، معدل مقطع کارشناسی ، تاریخ فارغ التحصیلی مقطع کارشناسی ، موسسه فارغ التحصیلی مقطع کارشناسی ، معدل مقطع کارشناسی ارشد ، تاریخ فارغ‌ التحصیلی کارشناسی‌ ارشد ، مؤسسه فارغ‌ التحصیلی کارشناسی‌ ارشد ، هیات علمی ( مربی آموزشی رسمی ) ، دانشگاه محل خدمت مربیان آموزشی رسمی و سهمیه ایثارگران ( داوطلبان استفاده از سهمیه رزمندگان باید به صورت حضوری به ارگان مربوطه بروند تا سهمیه آنها توسط آن ارگان تائید شود و امکان ویرایش از طریق سایت برای آن ها وجود نخواهد داشت . ) ) کارت ورود به جلسه آزمون دکتری مشاهده شود ، داوطلب باید از اوایل اسفند برای ویرایش آن توسط سایت سنجش کشور اقدام کند .

داوطلبیی که قصد ویرایش اطلاعات کارت خود را دارد بایستی قسمت ( ویرایش اطلاعات ) را انتخاب نموده و وارد صفحه مربوطه شود :
در این صفحه اطلاعات مذکور قابل ویرایش می باشد و بعد از تغییرات آن و وارد کردن تصویر کد امنیتی باید دکمه ثبت اطلاعات زده شود تا اطلاعات تغییر یافته در سایت سازمان سنجش ثبت شود .

ثبت نام آزمون دکتری سراسری

زمان برگزاری آزمون دکتری ۹۸

همان طور که می دانید  آزمون دکتری سراسری و آزاد باهم ادغام شده است. بنابراین، پذیرش دانشجو در تمامی دانشگاه ها (روزانه، شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی، پردیس خودگردان) و دانشگاه آزاد از طریق برگزاری یک آزمون است. انتظار می رود آزمون دکتری امسال طبق روال سالهای گذشته در اسفند ماه برگزار شود. یکی از الزامات برگزاری آزمون دکتری همراه داشتن کارت ورود به جلسه است، کارت ورود به جلسه یک هفته پیش از برگزاری آزمون دکتری بر روی سایت سنجش قابل مشاهده است  زمان برگزاری آزمون دکتری ۹۸ و مکان دقیق برگزاری آزمون بر روی کارت درج می شود .

نحوه سنجش و پذیرش آزمون دکتری

 

داوطلبین عزیز شرکت کننده در آزمون دکتری سراسری ۹۸:

مقطع دکتری سراسری ۹۸ جزء نظام آموزشی تحصیلات تکمیلی است. داوطلبان شرکت در مقاطع دکتری تخصصی ۹۸ ، باید دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای باشند. یکی از شرایط مهم ثبت نام در مقطع دکتری سراسری ۹۸ این می باشد که داوطلبان بعد از پایان مقطع کارشناسی ارشد می توانند در مقطع دکتری سراسری ۹۸ شرکت نمایند. یکی از مقاطع حساس دانشگاهی، مقطع دکتری سراسری ۹۸ می باشد که با مقاطع دانشگاهی دیگر فرق های زیادی دارد. در مقطع دکتری سراسری ۹۸ داوطلبان باید به صورت جدی تر پیگیر ادامه تحصیل خود در مقطع دکتری سراسری باشند.
شرکت در مقطع دکتری سراسری ۹۸ به تلاش زیادی نیاز دارد که داوطلبان باید برای قبولی خود در آزمون دکتری سراسری ۹۸ این نکته را مورد توجه خود قرار دهند.

 

 

نتایج انتخاب رشته دکتری
 
 

شما برای قبول شدن در کنکور دکتری ۹۸ ، به چه چیز هایی نیاز دارید ؟ 

 

 
 
بسته آموزشی آزمون دکتری
 
آزمون های آزمایشی دکتری

مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی آزمون دکتری

بسته طلایی آزمون دکتری

قانون جذب

مشاوره و پشتیبانی تکمیلی آزمون دکتری
 
ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری

۱- منابع آزمون دکتری

۲- زمان ثبت نام آزمون دکتری

۳- زمان برگزاری آزمون دکتری

۴- ثبت نام دکتری

۵- ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد

۶- دفترچه ثبت نام آزمون دکتری

۷- شرایط ثبت نام دکتری

۸- مدارک ثبت نام دکتری

۹- هزینه ثبت نام دکتری

۱۰- فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری

۱۱- کارت ورود به جلسه آزمون دکتری

۱۲- تمدید مهلت ثبت نام دکتری

۱۳- ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری

۱۴- نتایج اولیه آزمون دکتری

۱۵- توضیحات کارنامه آزمون دکتری

۱۶- مصاحبه دکتری

۱۷- مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

۱۸- شهریه دکتری

۱۹- شهریه دکتری دانشگاه آزاد

۲۰- دفترچه انتخاب رشته دکتری

۲۱- انتخاب رشته دکتری

۲۲- تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری

۲۳- نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری

۲۴- دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

۲۵- انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

۲۶- نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد

۲۷- شناسه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

کلمات کلیدی:

ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری , ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری ۹۸ , ویرایش ثبت نام دکتری ۹۹ , ویرایش انتخاب رشته دکتری ۹۸ , ویرایش اطلاعات دکتری ۹۹ , ویرایش اطلاعات آزمون دکتری ۹۸ , ویرایش اطلاعات دکتری ۹۹ , ویرایش انتخاب رشته دکتری ۹۹ , ویرایش انتخاب رشته دکتری آزاد , منابع آزمون دکتری , زمان ثبت نام آزمون دکتری , زمان برگزاری آزمون دکتری , ثبت نام دکتری , ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد , دفترچه ثبت نام آزمون دکتری , شرایط ثبت نام دکتری , مدارک ثبت نام دکتری , هزینه ثبت نام دکتری , فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری , کارت ورود به جلسه آزمون دکتری , تمدید مهلت ثبت نام دکتری , ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری , نتایج اولیه آزمون دکتری , توضیحات کارنامه آزمون دکتری , مصاحبه دکتری , مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد , شهریه دکتری , شهریه دکتری دانشگاه آزاد , دفترچه انتخاب رشته دکتری , انتخاب رشته دکتری , تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری , نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری , دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد , انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد , نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد , شناسه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

  • سنجش امیرکبیر سنجش امیرکبیر
  • ۰
  • ۰

تمدید مهلت ثبت نام دکتری

تمدید مهلت ثبت نام دکتری عبارتی است که در آذرماه هر سال در گوگل یا سایر موتورهای جستجو توسط داوطلبان آزمون دکتری سرچ می شود.بسیاری از داوطلبان کنکور دکتری با توجه به هوش و فراست خود عبارت های کلیدی دیگری مثل زمان ثبت نام آزمون دکتری ۹۸-۹۹ , زمان ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ , تمدید مهلت ثبت نام دکتری ۹۸ , سایت سازمان سنجش , اعلام نتایج کنکور ۹۸ , سازمان سنجش کارشناسی ارشد , نتایج آزمون دکتری ۹۸ و یا نتایج آزمون دکتری ۹۸ را نیز جستجو کنند.

زمان ثبت نام آزمون دکتری

 

هدف همه آنها یکی است و همگی با کمی تسریع یا تاخیر به اطلاعات و خبرهای مطلوب خود در سطح اینترنت دست می یابند البته لازم به ذکر است داوطلبان آزمون دکتری باید به صورت حرفه ای نحوه دقیق و علمی جستجوی اطلاعات را فرا گیرند تا به طور علمی بتوانند به مطالب مورد نیاز خود دست یابند.

لذا مهم این است که داوطلبان آزمون دکتری اطلاعات مورد نیاز خود را از سایتی معتبر و علمی پیگیری و رهگیری کنند. سایتی یا مجموعه ای که بتواند به طور صحیح پاسخگوی سوالات داوطلبان آزمون دکترا باشد. در این بستر پر تلاطم مجموعه سنجش امیرکبیر به عنوان مجری اماده سازی منابع ازمون کارشناسی ارشد و دکتری سعی نموده است بستر اطلاعات برای داوطلبان ازمون دکتری را طوری فراهم کنند که داوطلبان کنکور دکترا بتوانند به راحتی اخبار درست و مطالب صحیح آموزشی خود را از سایت سنجش تکمیلی دات ای آر کسب کنند.

زمان ثبت نام آزمون دکتری

 

همچنین داوطلبان عزیز امتحان دکتری می توانند در پایین همین صفحه، تمام سوالات خود را در زمینه آزمون دکترا مطرح کنند. مشاوران عالی سنجش امیرکبیر، مشتاقانه پاسخگوی پرسش ها و سوالات داوطلبان عزیز آزمون دکتری در زمینه ثبت نام آزمون دکتری در مقطع عالی و تکمیلی می باشند.

کنکور دکتری دانشگاه آزاد 98

 

لذا به تمام داوطلبان آزمون دکتری توصیه میشود در چند ماه باقی مانده تا زمان آزمون دکترای ،تمرکز بیشتری روی مطالب کنکور دکترای خود داشته باشند.

 

 

تمدید مهلت ثبت نام دکتری

تمدید مهلت ثبت نام دکتری عبارتی است که در آذرماه هر سال در گوگل یا سایر موتورهای جستجو توسط داوطلبان آزمون دکتری سرچ می شود. بسیاری از داوطلبان کنکور دکتری با توجه به هوش و فراست خود ،عبارت های کلیدی دیگری مثل زمان ثبت نام آزمون دکتری ۹۸-۹۹، زمان ثبت نام آزمون دکتری ۹۸، تمدید مهلت ثبت نام دکتری ۹۸، سایت سازمان سنجش، اعلام نتایج کنکور ۹۸، سازمان سنجش کارشناسی ارشد، نتایج آزمون دکتری ۹۸، نتایج آزمون دکتری ۹۸ را نیز جستجو می کنند.

 

هدف همه آنها یکی است و همگی با کمی تسریع یا تاخیر به اطلاعات و خبرهای مطلوب خود در سطح اینترنت دست می یابند البته لازم به ذکر است داوطلبان آزمون دکتری باید به صورت حرفه ای نحوه دقیق و علمی جستجوی اطلاعات را فرا گیرند تا به طور علمی بتوانند به مطالب مورد نیاز خود دست یابند.
لذا مهم این است که داوطلبان آزمون دکتری اطلاعات مورد نیاز خود را از سایتی معتبر و علمی پیگیری و رهگیری کنند.سایتی یا مجموعه ای که بتواند به طور صحیح پاسخگوی سوالات داوطلبان آزمون دکترا باشد. در این بستر پر تلاطم مجموعه سنجش امیرکبیر به عنوان مجری اماده سازی منابع ازمون کارشناسی ارشد و دکتری سعی نموده است بستر اطلاعات برای داوطلبان ازمون دکتری را طوری فراهم کنند که داوطلبان کنکور دکترا بتوانند به راحتی اخبار درست و مطالب صحیح آموزشی خود را از سایت سنجش تکمیلی دات ای آر کسب کنند.

همچنین داوطلبان عزیز امتحان دکتری می توانند در پایین همین صفحه ،تمام سوالات خود را در زمینه آزمون دکترا مطرح کنند. مشاوران عالی سنجش امیرکبیر ،مشتاقانه پاسخگوی پرسش ها و سوالات داوطلبان عزیز آزمون دکتری در زمینه ثبت نام آزمون دکتری در مقطع عالی و تکمیلی می باشند.
لذا به تمام داوطلبان آزمون دکتری توصیه می شود در چند ماه باقی مانده تا زمان آزمون دکترا ، تمرکز بیشتری روی مطالب کنکور دکترا خود داشته باشند.

تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری ۹۸

هر ساله داوطلبین زیادی در مدت زمان ثبت نام دکتری که از طریق سازمان سنجش کشور مشخص می شود ، برای شرکت در این آزمون ثبت نام می نمایند . سازمان سنجش کشور مهلت ثبت نام را به علل مختلفی از جمله استقبال زیاد داوطلبان ، تقاضای مجدد داوطلبان جامانده از ثبت نام و … تمدید می نماید . به علت کوتاه بودن فاصله ثبت نام و زمان برگزاری آزمون دکتری، این مهلت فقط یکبار برای داوطلبان دکتری در نظر گرفته می شود . در ادامه این مقاله ، اطلاعات کوتاه و جامع مرتبط با تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ برای داوطلبان دکتری سراسری و دانشگاه آزاد بیان می نمائیم .

تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری ۹۸

سازمان سنجش کشور اغلب بعد از اتمام فرآیند ثبت نام آزمون دکتری ، توسط وب سایت خود به نشانی www.sanjesh.org  مهلت مجدد ثبت نام در این آزمون را اعلام می نماید و متقاضیان بعد از مطالعه دقیق دفترچه ثبت نام دکتری سراسری و دانشگاه آزاد و پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دکتری، می توانند فرم ثبت نام اینترنتی را تکمیل نمایند. امسال نیز انتظار می رود بعد از ثبت نام دکتری ۹۸ ، بازماندگان بتوانند در مهلتی که سازمان سنجش کشور اعلام می نماید ، فرم ثبت نام خود را تکمیل نمایند .
به علت کوتاه بودن فاصله زمان ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ و زمان برگزاری آزمون دکتری ۹۸ ، احتمال اینکه در ماه های آینده زمان مجددی برای تمدید مهلت ثبت نام مشخص نمایند ، بسیار کم می باشد . با این وجود جاماندگان از ثبت نام ، می توانند قبل از زمان انتشار کارت ورود به جلسه دکتری ۹۸ ، با ارسال درخواست به سازمان سنجش ، تقاضای ثبت نام نمایند . تضمینی در موافقت با درخواست بازماندگان از ثبت نام نمی باشد ولی توصیه می کنیم حتما این کار را انجام داده و شانس خود را آزمایش کنند. برای اطلاع از زمان دقیق تمدید مهلت ثبت نام دکتری ۹۸ ، می توانید عضو کانال سنجش امیرکبیر شوید .

شرایط ثبت نام آزمون دکتری

 

تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری ۹۸

مهلت ثبت نام در آزمون دکتری۹۸ دانشگاه های سراسری و آزاد طبق تجربه سال های گذشته معمولا در آذر ماه تمدید خواهد شد. 
ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۸ در  ۷ گروه و ۲۴۶ کدرشته امتحانی برای پذیرش دانشجو در دوره های روزانه، شبانه، دانشگاهها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و پردیس های خودگردان انجام می شود .
مهلت ثبت نام برای شرکت در آزمون دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۷ از روز سه شنبه ۶ آذرماه می شود و طبق تجربیات  سال های گذشته و  با توجه به درخواست داوطلبان این فرصت اغلب تمدید خواهد شد.

دفترچه راهنمای ثبت نام بر روی سایت سازمان سنجش کشور قرار گرفته است و آزمون در گروه علوم انسانی ۶۳ کدرشته، در گروه علوم پایه ۴۶ کدرشته، در گروه فنی و مهندسی ۴۰ کدرشته، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی ۳۵ کدرشته، در گروه هنر ۷ کدرشته، در گروه دامپزشکی ۲۶ کدرشته و در گروه هنر ۹ کدرشته برگزار خواهد شد. 
متقاضیان لازم است در مدت زمان تعیین شده پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام به سایت سازمان سنجش کشور مراجعه و نسبت به ثبت نام و پرداخت مبلغ ۶۰۰ هزار ریال (۶۰ هزار تومان) اقدام نمایند. همچنین با توجه به ارائه خدمات پیامکی در طول آزمون داوطلبان علاقه‌مند به دریافت این خدمات باید نسبت به پرداخت مبلغ ۵ هزار ریال اقدام نمایند .
همچنین برطبق ضوابط، هر داوطلب می‌تواند با توجه به علاقه فقط در یک کد رشته محل امتحانی و متناسب با مدرک فارغ‌التحصیلی در این آزمون ثبت‌نام و شرکت نماید .

مشاور عالی سازمان سنجش بیان کرد: همچنین سطح سئوالات اختصاصی در این آزمون برحسب مورد در حد داشتن اطلاعات و تجربیات دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در هر رشته مطابق فهرست برنامه‌های مصوب شورای عالی برنامه درسی در دروس تخصصی ضریب چهار، آزمون زبان ضریب یک و  آزمون استعداد تحصیلی ضریب یک می باشد . 
آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۸ برای پذیرش دانشجو در ۷ گروه و ۲۴۶ کدرشته امتحانی روز جمعه ۳ اسفندماه ۹۷ در حوزه های امتحانی مربوط در یک نوبت برگزار خواهد شد .
به داوطلبان عزیز توصیه می نمائیم برای اطلاع از آخرین اخبار پذیرش دکتری ۹۸ به عضویت کانال تخصصی دکتری سنجش امیرکبیر درآیند.

نحوه ثبت نام و زمان برگزاری آزمون دکتری ۹۸

متقاضیان می بایست چند روز پیش از برگزاری آزمون با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس www.sanjesh.orgبرای دریافتکارت ورود به جلسه آزمون دکتریاقدام کنند. با انتشار کارت ورود به جلسه آزمون دکتری این امکان می باشد که داوطلبان به صورت همزمان در صورت وجود اشتباه و یا تناقض در گروه آزمایشی،عکس ، مشخصات فردی، شهر محل سکونت برای ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند. اما در رابطه با انتخاب رشته دکتری سراسری و انتخاب رشته دکتری توجه داشته باشید که داوطلبان در صورت حضور در آزمون دکتری و مجاز شدن به انتخاب رشته شده باشند می توانند در انتخاب رشته دکتری آزاد نیز شرکت نمایند. پس از انجام انتخاب رشته نتایج هر دو آزمون به صورت جداگانه بر روی سایت سازمان سنجش کشور و سایت دانشگاه آزاد قرار می گیرد.پس از اعلام نتایج هر کدام از دانشگاه ها پذیرفته شدگان را به صورت مجزا دعوت به مصاحبه دکتریمی نمایند. برای اطلاع از زمان دقیق برگزاری آزمون دکتری و اعلام نتایج مصاحبه دکتری سراسری می توانید در کانال تلگرام دکتری عضو شوید و یا با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی   سنجش امیرکبیرتماس حاصل فرمائید .

زمان برگزاری آزمون دکتری

زمان اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری

زمان اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری سراسریدر شهریور ماه مشخص می شود و در این تاریخ نتایج بر روی سایت قرار می گیرد. بدین ترتیب پس از مشاهده نتایج داوطلبینی که در مرحله انتخاب رشته پذیرفته شده باشند می توانند خود را برای مراحل بعدی آماده نمایند اما داوطلبینی که پذیرفته نشده اند می توانند شانس خود را در مرحله تکمیل ظرفیت دکتری سراسریو یا تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزادامتحان کنند.برای اطلاع از اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دکتری سراسری ۹۸و اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک نمائید .

زمان انتخاب رشته دکتری سراسری ۹۸ و اعلام نتایج آن

امکان شرکت در انتخاب رشته دکتری برای داوطلبینی فراهم می باشد که در جلسه آزمون دکتری حضور داشته اند و برای آن ها کارنامه صادر شده است  داوطلبان در صورت مجاز شدن می توانند در اردیبهشت ماه برای انجام انتخاب رشته اقدام نمایند. همچنین به دلیل ادغام آزمون دکتری سراسری و آزمون دکتری آزاد با یکدیگر فقط یک آزمون تحت نظر سازمان سنجش کشور برگزار خواهد شد و داوطلبانی که در آزمون دکتری شرکت کرده باشند این امکان را دارند که تا در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد نیز شرکت نمایند. در صورتی که داوطلبان پس از اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری سراسریپذیرفته شده باشند باید خود را برای مراحل بعدی آماده نمایند اما داوطلبانی که پذیرفته نشده اند این امکان را دارند تا مجددا شانس خود را در مرحلهتکمیل ظرفیت دکتری سراسری امتحان نمایند. پس از انجام مرحله انتخاب رشته دکتری با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش ، در صورتی که داوطلبان دعوت به مصاحبه شوند می توانند به دانشگاه خود مراجعه و در مصاحبه شرکت کنند. پس از شرکت در مصاحبه نوبت به اعلام نتایج می رسد که برخلاف دانشگاه های آزاد ، دانشگاه های سراسری دانشگاه با داوطلب تماس حاصل کرده و نتایج مصاحبه را اعلام می نمایند.بنابراین تمامی متقاضیانی که در آزمون دکتری سراسری شرکت کرده اند می توانند در تکمیل ظرفیت دکتریشرکت نمایند و در صورت دعوت نشدن به مصاحبه نیز امکان شرکت در تکمیل ظرفیت وجود دارد .

زمان برگزاری آزمون دکتری

سوالات متداول مصاحبه دکتری 
توضیح در مورد پایان نامه :
در این مرحله لازم می باشد موضوع پایان نامه خود را به صورت واضح و در یک یا چند جمله با بیانی روشن معرفی نمائید .

زمینه کاری مورد علاقه :
بهتر است نشان دهید که هر چند روی چند زمینه کاری مسلط می باشید ولی توانایی کار کردن روی موضوعات دیگر را هم دارید .

توصیه نامه :
به همراه داشتن توصیه نامه علمی می تواند کمک بسیار زیادی به شما بنماید .

تسلط به زبان انگلیسی :
هنگامی که در یکی از آزمون های زبانمورد قبول دانشگاهها موفق به کسب مدرک زبان شده اید حتماً مدرک خود را به همراه داشته باشید .

ثبت نام آزمون دکتری سراسری

داوطلبین عزیز شرکت کننده در آزمون دکتری سراسری ۹۸:

مقطع دکتری سراسری ۹۸ جزء نظام آموزشی تحصیلات تکمیلی است. داوطلبان شرکت در مقاطع دکتری تخصصی ۹۸ ، باید دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای باشند. یکی از شرایط مهم ثبت نام در مقطع دکتری سراسری ۹۸ این می باشد که داوطلبان بعد از پایان مقطع کارشناسی ارشد می توانند در مقطع دکتری سراسری ۹۸ شرکت نمایند. یکی از مقاطع حساس دانشگاهی، مقطع دکتری سراسری ۹۸ می باشد که با مقاطع دانشگاهی دیگر فرق های زیادی دارد. در مقطع دکتری سراسری ۹۸ داوطلبان باید به صورت جدی تر پیگیر ادامه تحصیل خود در مقطع دکتری سراسری باشند.
شرکت در مقطع دکتری سراسری ۹۸ به تلاش زیادی نیاز دارد که داوطلبان باید برای قبولی خود در آزمون دکتری سراسری ۹۸ این نکته را مورد توجه خود قرار دهند.همچنین لازم است داوطلابان آزمون دکتری بدانند که از هم اکنون باید به فکر جمع آوری و ایجاد مدارک برای قسمت دوم آزمون یعنی مصاحبه باشند چون که مصاحبه دکتری خود به عنوان یک وزنه اصلی  ، ۵۰ درصد در قبولی شما تاثیر دارد.نحوه سنجش و پذیرش آزمون دکتری

 

 

مهم ترین شرایط اختصاصی ثبت نام دکتری ۹۸ در یک نگاه:

:
شرایط اختصاصی برای شرکت در کنکور دکتری ۹۸ شامل موارد زیر می باشد :
۱- دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد و یا دکترای حرفه ای و یا اینکه دانشجوی سال آخر ارشد یا دکترای حرفه ای باشد .
۲- طلاب که دوره سطح سه خود را گذرانده اند می توانند در یکی از کد رشته های امتحانی مرتبط با علوم انسانی شرکت نمایند .
۳- پذیرفته شدگانی که در آزمون دکتری ۹۷ پذیرفته شده اند مجاز به ثبت نام در آزمون دکترا ۹۸ نمی باشند .
۴- داوطلبانی که فارغ التحصیل شده اند لازم است معدل خود را در فرم ثبت نام وارد نمایند .
۵- پذیرفته شدگان مقطع روزانه دوره دکتری باید برابر مدت تحصیل خود تعهد خدمت بسپارند .
۶- داوطلبان شرکت کننده در آزمون دکتری  ۹۸ نباید از لحاظ مقررات نظام وظیفه منع داشته باشند .

نتایج انتخاب رشته دکتری

 

شما برای قبول شدن در کنکور دکتری ۹۸ ، به چه چیز هایی نیاز دارید ؟

 

 

بسته آموزشی آزمون دکتری

آزمون های آزمایشی دکتری

مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی آزمون دکتری

بسته طلایی آزمون دکتری

قانون جذب

مشاوره و پشتیبانی تکمیلی آزمون دکتری

 

به داوطلبان کنکور دکتری توصیه می شود تمام اخبار و مطالب مرتبط با ثبت نام آزمون دکتری را که در زیر آمده است را به صورت کامل مطالعه کنند و با توجه به شرایط و ضوابط کنکور دکترا برنامه ریزی خود را انجام دهند تا بتوانند قبولی در آزمون دکتری سال جاری را تجربه کنند. در ضمن پیشنهاد می شود قسمت سوالات متداول دکتری و اخبار دکتری و مشاوره دکتری را نیز مورد بازدید قرار دهند.

ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد

۱- منابع آزمون دکتری

۲- زمان ثبت نام آزمون دکتری

۳- زمان برگزاری آزمون دکتری

۴- ثبت نام دکتری

۵- ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد

۶- دفترچه ثبت نام آزمون دکتری

۷- شرایط ثبت نام دکتری

۸- مدارک ثبت نام دکتری

۹- هزینه ثبت نام دکتری

۱۰- فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری

۱۱- کارت ورود به جلسه آزمون دکتری

۱۲- تمدید مهلت ثبت نام دکتری

۱۳- ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری

۱۴- نتایج اولیه آزمون دکتری

۱۵- توضیحات کارنامه آزمون دکتری

۱۶- مصاحبه دکتری

۱۷- مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

۱۸- شهریه دکتری

۱۹- شهریه دکتری دانشگاه آزاد

۲۰- دفترچه انتخاب رشته دکتری

۲۱- انتخاب رشته دکتری

۲۲- تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری

۲۳- نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری

۲۴- دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

۲۵- انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

۲۶- نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد

۲۷- شناسه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

 

کلمات کلیدی:

تمدید مهلت ثبت نام دکتری , ثبت نام آزمون دکتری ۹۹ , زمان ثبت نام آزمون دکتری ۹۸-۹۹ , زمان ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ , تمدید مهلت ثبت نام دکتری ۹۹ , سازمان سنجش انتخاب رشته , اعلام نتایج کنکور ۹۹ , سایت سازمان سنجش , زمان آزمون دکتری ۹۸-۹۹ , منابع آزمون دکتری , زمان ثبت نام آزمون دکتری , زمان برگزاری آزمون دکتری , ثبت نام دکتری , ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد , دفترچه ثبت نام آزمون دکتری , شرایط ثبت نام دکتری , مدارک ثبت نام دکتری , هزینه ثبت نام دکتری , فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری , کارت ورود به جلسه آزمون دکتری , تمدید مهلت ثبت نام دکتری , ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری , نتایج اولیه آزمون دکتری , توضیحات کارنامه آزمون دکتری , مصاحبه دکتری , مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد , شهریه دکتری , شهریه دکتری دانشگاه آزاد , دفترچه انتخاب رشته دکتری , انتخاب رشته دکتری , تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری , نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری , دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد , انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد , نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد , شناسه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

  • سنجش امیرکبیر سنجش امیرکبیر
  • ۰
  • ۰

کارت ورود به جلسه آزمون دکتری

کارت ورود به جلسه آزمون دکتری عبارتی است که در آذرماه هر سال در گوگل یا سایر موتورهای جستجو توسط داوطلبان آزمون دکتری سرچ می شود.بسیاری از داوطلبان کنکور دکتری با توجه به هوش و فراست خود عبارت های کلیدی دیگری مثل کارت ورود به جلسه کنکور , دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری۹۸ , کارت ورود به جلسه دکتری۹۸ , دریافت کارت ورود به جلسه دکتری ۹۸ , اعلام نتایج کنکور ۹۸ , آزمون سنجش , سایت سازمان سنجش و یا کارت ورود به جلسه دکتری ۹۸ سازمان سنجش را نیز جستجو کنند.

 

زمان ثبت نام آزمون دکتری

 

هدف همه آنها یکی است و همگی با کمی تسریع یا تاخیر به اطلاعات و خبرهای مطلوب خود در سطح اینترنت دست می یابند البته لازم به ذکر است داوطلبان آزمون دکتری باید به صورت حرفه ای نحوه دقیق و علمی جستجوی اطلاعات را فرا گیرند تا به طور علمی بتوانند به مطالب مورد نیاز خود دست یابند.

 

لذا مهم این است که داوطلبان آزمون دکتری اطلاعات مورد نیاز خود را از سایتی معتبر و علمی پیگیری و رهگیری کنند. سایتی یا مجموعه ای که بتواند به طور صحیح پاسخگوی سوالات داوطلبان آزمون دکترا باشد. در این بستر پر تلاطم مجموعه سنجش امیرکبیر به عنوان مجری اماده سازی منابع ازمون کارشناسی ارشد و دکتری سعی نموده است بستر اطلاعات برای داوطلبان ازمون دکتری را طوری فراهم کنند که داوطلبان کنکور دکترا بتوانند به راحتی اخبار درست و مطالب صحیح آموزشی خود را از سایت سنجش تکمیلی دات ای آر کسب کنند.

 

زمان ثبت نام آزمون دکتری

 

همچنین داوطلبان عزیز امتحان دکتری می توانند در پایین همین صفحه، تمام سوالات خود را در زمینه آزمون دکترا مطرح کنند. مشاوران عالی سنجش امیرکبیر، مشتاقانه پاسخگوی پرسش ها و سوالات داوطلبان عزیز آزمون دکتری در زمینه ثبت نام آزمون دکتری در مقطع عالی و تکمیلی می باشند.

 

کنکور دکتری دانشگاه آزاد 98

 

لذا به تمام داوطلبان آزمون دکتری توصیه میشود در چند ماه باقی مانده تا زمان آزمون دکترای ،تمرکز بیشتری روی مطالب کنکور دکترای خود داشته باشند.

 

 

 

کارت ورود به جلسه آزمون دکتری

کارت ورود به جلسه آزمون دکتری عبارتی است که در آذرماه هر سال در گوگل یا سایر موتورهای جستجو توسط داوطلبان آزمون دکتری سرچ می شود.بسیاری از داوطلبان کنکور دکتری با توجه به هوش و فراست خود عبارت های کلیدی دیگری مثل کارت ورود به جلسه کنکور، دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری۹۸، کارت ورود به جلسه دکتری۹۸، دریافت کارت ورود به جلسه دکتری ۹۸، اعلام نتایج کنکور ۹۸، آزمون سنجش، سایت سازمان سنجش، کارت ورود به جلسه دکتری ۹۸ سازمان سنجش را نیز جستجو می کنند.

 

هدف همه آنها یکی است و همگی با کمی تسریع یا تاخیر به اطلاعات و خبرهای مطلوب خود در سطح اینترنت دست می یابند البته لازم به ذکر است داوطلبان آزمون دکتری باید به صورت حرفه ای نحوه دقیق و علمی جستجوی اطلاعات را فرا گیرند تا به طور علمی بتوانند به مطالب مورد نیاز خود دست یابند.
لذا مهم این است که داوطلبان آزمون دکتری اطلاعات مورد نیاز خود را از سایتی معتبر و علمی پیگیری و رهگیری کنند.سایتی یا مجموعه ای که بتواند به طور صحیح پاسخگوی سوالات داوطلبان آزمون دکترا باشد. در این بستر پر تلاطم مجموعه سنجش امیرکبیر به عنوان مجری اماده سازی منابع ازمون کارشناسی ارشد و دکتری سعی نموده است بستر اطلاعات برای داوطلبان ازمون دکتری را طوری فراهم کنند که داوطلبان کنکور دکترا بتوانند به راحتی اخبار درست و مطالب صحیح آموزشی خود را از سایت سنجش تکمیلی دات ای آر کسب کنند.

همچنین داوطلبان عزیز امتحان دکتری می توانند در پایین همین صفحه ،تمام سوالات خود را در زمینه آزمون دکترا مطرح کنند. مشاوران عالی سنجش امیرکبیر ،مشتاقانه پاسخگوی پرسش ها و سوالات داوطلبان عزیز آزمون دکتری در زمینه ثبت نام آزمون دکتری در مقطع عالی و تکمیلی می باشند.
لذا به تمام داوطلبان آزمون دکتری توصیه می شود در چند ماه باقی مانده تا زمان آزمون دکترا ، تمرکز بیشتری روی مطالب کنکور دکترا خود داشته باشند.

 

کارت ورود به جلسه آزمون دکتری ۹۸

با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری آزمون دکتری ۹۸ ، لازم شد تا موضوعاتی در زمینه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری ۹۸بنویسیم تا آن دسته از داوطلبینی که در کنکور دکتری۹۸شرکت نموده اند ، بتوانند با مطالعه آن به سوالات احتمالی خود پاسخ بدهند . در این گزارش بر آن شدیم تا مواردی مانند نحوۀ دریافت ، رفع نقص  و  ویرایش اطلاعات درج شده در کارت ورود به جلسه را به صورت کامل شرح دهیم . با توجه به ادغام شدنآزمون دکتری سراسری ۹۸ و آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ ، داوطلبان با دریافت یک کارت ورود به جلسه ، می توانند در کنکور دکتری ۹۸ شرکت نماینددریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری ۹۸ برای تمامی داوطلبانی که در این کنکور نام نویسی نموده و قصد شرکت دارند ، الزامی است . این الزام به علت داشتن اطلاعات مهمی روی کارت ، همچون نام و نام خانوادگی ، شماره شناسنامه ، شماره پرونده ، شماره داوطلبی ، سهمیه ثبت نامی ، گروه آزمایشی ، کد رشته امتحانی و نام رشته امتحانی است و از ورود افرادی که کارت ورود به جلسه ندارند خودداری خواهد شد.

 

 
شرایط ثبت نام آزمون دکتری
راهنمای تصویری دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری ۹۸ 
برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری ، باید وارد سایت سنجش کشور به آدرس www.sanjesh.org  شوید. هر داوطلب بعد از وارد شدن به سایت سنجش کشور و ورود به قسمت دکتری تخصصی ، روی عبارت ( کارت شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری PH.D) (نیمه متمرکز ) سال ۱۳۹۸) کلیک نماید .


حال به صفحه زیر هدایت خواهد شد .

 

 

در این صفحه هر داوطلب می تواند از یکی از ۴ روش موجود برای دریافت کارت خود اقدام کند. کافی  است یکی از اطلاعات ، شماره پرونده و شماره سریال ، شماره پرونده و کدپیگری ، شماره پرونده و کد ملی یا شماره پرونده و شماره داوطلبی در کادر های مربوطه وارد شود و پس از تکمیل کادر مربوط به تصویر کد امنیتی ، با زدن دکمه جستجو ، کارت ورود به جلسه خود را مشاهده و نسبت به پرینت آن اقدام کنند .

ویرایش اطلاعات آزمون دکتری ۹۸

همزمان با منتشر شدن کارت ورود به جلسه آزمون دکتری تخصصی ۹۸ ، لینک ویرایش ثبت نام نیز در سایت سازمان سنجش فعال خواهد شد امکان مشاهده کارت ورود به جلسه آزمون دکتری ۹۸ ، اوایل اسفند ۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش کشور برای داوطلبان می باشد در این مهلت مجدد ویرایش اطلاعاتی که در زمان انتخاب رشته دکتری سراسری کارآمد می باشند مانند نام  و نام خانوادگی ، سال تولد ، شماره شناسنامه ، کد ملی ، معدل مقطع کارشناسی ، تاریخ فارغ التحصیلی مقطع کارشناسی ، موسسه فارغ التحصیلی مقطع کارشناسی ، معدل مقطع کارشناسی ارشد ، تاریخ فارغ‌ التحصیلی کارشناسی‌ ارشد ، موسسه فارغ‌ التحصیلی کارشناسی‌ ارشد ، هیات علمی ( مربی ، آموزشی ، رسمی ) و دانشگاه محل خدمت مربیان آموزشی رسمی توسط لینک ویرایش سازمان سنجش تا اوایل اسفند ۹۷ ، امکان پذیر می باشد. در حالی که اطلاعات مربوط به آزمون ، همانند گروه آزمایشی ( رشته  ، عکس ، مشخصات فردی و شهر محل سکونت در فرصت فعلی قابل ویرایش نمی باشد مگر اینکه تناقضی در فرم ثبت نام با کارت ورود به جلسه مشاهده شود . دقت کنید اگر در حال حاضر دانشجوی ترم آخر می باشید و یا ترم قبل فارغ التحصیل شده اید باید حتما در ویرایش اطلاعات ، معدل خود را تا تاریخ  ۳۰ / ۱۱ / ۹۷ وارد نمائید .

رفع نواقص احتمالی در کارت ورود به جلسه آزمون دکتری ۹۸

ممکن می باشد بعد از مشاهده و دریافت کارت ورود به جلسه کنکور دکتری ۹۸ مشاهده نمائید که بعضی از اطلاعات مرتبط با روز آزمون می باشد به اشتباه در کارت درج شده است . از جمله این اطلاعات فردی مهم می توان به عدم وجود عکس یا مغایرت آن با عکس داوطلب یا فاقد مهر بودن عکس ، عدم مغایرت سهمیه داوطلبان ( فقط برای وارد کردن سهمیه ایثارگران این سامانه فعال است و داوطلبانی استفاده از سهمیه رزمندگان باید به ارگان مربوطه مراجعه نمایند .) ، جنسیت ، نوع معلولیت و زبان خارجی اشاره نمود . این اطلاعات ممکن است به علت خطای شما در هنگام ثبت نام یا اشتباه سیستماتیک باشد . در این مواقع باید با در دست داشتن کارت آزمون ، به باجه های رفع نقص مراجعه نمائید و اطلاعات خودرا ویرایش نمائید .

زمان برگزاری آزمون دکتری

روند برگزاری آزمون دکتری ۹۸


با توجه به اینکه ثبت نام دکتری  سراسری و ثبت نام دکتری آزاد ادغام شده و هر داوطلب کافی است یک بار در آزمون دکتری ثبت نام نماید ، این سوال برای متقاضیان پیش می آید که تکلیف انتخاب رشته دکتری آزادو انتخاب رشته دکتری  سراسری چیست ؟ لازم می باشد که بدانید هیچ مشکلی نمی باشد و افرادی که در آزمون دکتری ۹۸ ثبت نام نموده اند در صورت کسب حد نصاب قبولی ، مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ و انتخاب رشته دکتری ۹۸به صورت خواهد شد و در واقع تعداد انتخاب ها محدود نمی شود . همچنین اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری ۹۸ و اعلام نتایج آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ به صورت جداگانه بر روی سایت های سازمان سنجش وسنجش آزاد قرار می گیرد و هر کدام از این دو دانشگاه ، جداگانه پذیرفته شدگان اولیه را به مصاحبه دعوت می نمایند .
طبیعی است که هر داوطلبی با شرکت در آزمون دکتری دچار کمی استرس می شود اما لازم می باشد که سر جلسه  این استرس را کنترل نماید و بتواند نتایج یک سال زحمت و تلاش خود را در این ماراتن علمی به نمایش گذارد . برنامه ریزی دقیق و اصولی و انتخاب منابع آزمون دکتریبه صورت حرفه ای ، از عواملی می باشند که باعث شده بسیاری از افراد در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود پذیرفته شوند . مشاوران سنجش امیرکبیر می توانند با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی، شما را در تدوین یک برنامه منظم  تحصیلات تکمیلی کمک نمایند .

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری ۹۸

مقطع دکتری به عنوان بالاترین مقطع دانشگاهی از اهمیت زیادی برای داوطلبان برخوردار می باشد. در این چند سال اخیر رقابت تنگاتنگی میان داوطلبان آزمون دکتری وجود دارد و همچنین تسلط کامل داوطلبان بر مطالب درسی منوط به قبولی در آزمون دکتری است. همانطور که می دانید  ثبت نام آزمون دکتری سراسری و آزاد با هم ادغام شده است ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ دانشگاه سراسری و آزاد از ۶ آذر ماه آغاز و تا ۱۲ آذر ادامه داشت.و بعد از ثبت نام مسئله مهم برای داوطلبان اطلاع کامل از زمان برگزاری و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری ۹۸ است که ما در ادامه مطلب به صورت مختصری برای شما داوطلبان عزیز توضیح می دهیم .

زمان برگزاری آزمون دکتری

زمان و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری ۹۸

باید به اطلاع داوطلبان برسانیم که آزمون دکتری ۹۸ سراسری و دانشگاه آزاد روز جمعه ۳ اسفند ۹۷ در ۵۵ شهرستان کشور برگزار می شود. داوطلبین باید قبل از برگزاری آزمون دکتری برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری ۹۸ خود اقدام نمایند .زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری از اوایل اسفند ماه بر روی سایت سازمان سنجش کشور قرار می گیرد که داوطلبان می توانند برای پرینت کارت خود با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و وارد نمودن اطلاعات شناسنامه ای و پرونده، اقدام نمایند .

ویرایش اطلاعات کارت ورود به جلسه آزمون دکتری ۹۸

برطبق روال سالهای گذشته سازمان سنجش کشور این امکان را برای داوطلبان ایجا کرده که بتوانند اطلاعات خود را که شامل ویرایش معدل است به صورت اینترنتی ویرایش نمایند . البته داوطلبان باید توجه داشته باشند اطلاعاتی مانند اطلاعات شخصی قابل ویرایش نخواهد بود و این اشخاص که می خواهند کارت ورود به جلسه خود را ویرایش نمایند می توانند با توجه به نشانی که از طرف سازمان سنجش کشور اعلام می شود برای رفع نقص خود اقدام کنند. نکته مهمی که باید بدانید این است که دانشجویانی که سال آخر ارشد و دکتری هستند و تا ۳۱ شهریور ۹۸ فارغ التحصیل می شوند هنگام در یافت کارت ورود به جلسه خود می توانند معدل کل خود را وارد نمایند .

ثبت نام آزمون دکتری سراسری

زمان و نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری ۹۸

داوطلبان لازم است بدانید که انتخاب رشته دکتری سراسری و انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ به صورت جداگانه می باشد. پس از برگزاری آزمون دکتری، نتایج‌ آزمون دکتری ۹۸ بصورت کارنامه‌ که شامل نمرات خام، نمرات کل و غیره برای تمامی داوطلبانی که جلسه آزمون حضور داشته اند تنظیم و در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.کارنامه داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته باشند نیمه اول شهریور ماه ۹۸  توسط سایت سازمان سنجش کشور منتشر می شود. داوطلبان بعد از شرکت در آزمون دکتری ۹۸ باید خود را برای مصاحبه آماده نمایند. برای اطلاع دقیق از شرایط برگزاری مصاحبه دکتری و یا در صورت هرگونه اشتباه در کارت ورود به جلسه ، اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری ۹۸ خود می توانید با مشاوران سنجش امیرکبیر تماس حاصل فرمائید.

 

داوطلبین عزیز شرکت کننده در آزمون دکتری سراسری ۹۸:

مقطع دکتری سراسری ۹۸ جزء نظام آموزشی تحصیلات تکمیلی است. داوطلبان شرکت در مقاطع دکتری تخصصی ۹۸ ، باید دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای باشند. یکی از شرایط مهم ثبت نام در مقطع دکتری سراسری ۹۸ این می باشد که داوطلبان بعد از پایان مقطع کارشناسی ارشد می توانند در مقطع دکتری سراسری ۹۸ شرکت نمایند. یکی از مقاطع حساس دانشگاهی، مقطع دکتری سراسری ۹۸ می باشد که با مقاطع دانشگاهی دیگر فرق های زیادی دارد. در مقطع دکتری سراسری ۹۸ داوطلبان باید به صورت جدی تر پیگیر ادامه تحصیل خود در مقطع دکتری سراسری باشند.
شرکت در مقطع دکتری سراسری ۹۸ به تلاش زیادی نیاز دارد که داوطلبان باید برای قبولی خود در آزمون دکتری سراسری ۹۸ این نکته را مورد توجه خود قرار دهند.

نحوه سنجش و پذیرش آزمون دکتری

 

سوالات متداول مصاحبه دکتری 
توضیح در مورد پایان نامه :
در این مرحله لازم می باشد موضوع پایان نامه خود را به صورت واضح و در یک یا چند جمله با بیانی روشن معرفی نمائید .

زمینه کاری مورد علاقه :
بهتر است نشان دهید که هر چند روی چند زمینه کاری مسلط می باشید ولی توانایی کار کردن روی موضوعات دیگر را هم دارید .

توصیه نامه :
به همراه داشتن توصیه نامه علمی می تواند کمک بسیار زیادی به شما بنماید .

تسلط به زبان انگلیسی :
هنگامی که در یکی از آزمون های زبانمورد قبول دانشگاهها موفق به کسب مدرک زبان شده اید حتماً مدرک خود را به همراه داشته باشید .

 

نتایج انتخاب رشته دکتری

 

 

شما برای قبول شدن در کنکور دکتری ۹۸ ، به چه چیز هایی نیاز دارید ؟

 

 

بسته آموزشی آزمون دکتری

آزمون های آزمایشی دکتری

مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی آزمون دکتری

بسته طلایی آزمون دکتری

قانون جذب

مشاوره و پشتیبانی تکمیلی آزمون دکتری

 

به داوطلبان کنکور دکتری توصیه می شود تمام اخبار و مطالب مرتبط با ثبت نام آزمون دکتری را که در زیر آمده است را به صورت کامل مطالعه کنند و با توجه به شرایط و ضوابط کنکور دکترا برنامه ریزی خود را انجام دهند تا بتوانند قبولی در آزمون دکتری سال جاری را تجربه کنند. در ضمن پیشنهاد می شود قسمت سوالات متداول دکتری و اخبار دکتری و مشاوره دکتری را نیز مورد بازدید قرار دهند.

ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد

۱- منابع آزمون دکتری

۲- زمان ثبت نام آزمون دکتری

۳- زمان برگزاری آزمون دکتری

۴- ثبت نام دکتری

۵- ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد

۶- دفترچه ثبت نام آزمون دکتری

۷- شرایط ثبت نام دکتری

۸- مدارک ثبت نام دکتری

۹- هزینه ثبت نام دکتری

۱۰- فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری

۱۱- کارت ورود به جلسه آزمون دکتری

۱۲- تمدید مهلت ثبت نام دکتری

۱۳- ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری

۱۴- نتایج اولیه آزمون دکتری

۱۵- توضیحات کارنامه آزمون دکتری

۱۶- مصاحبه دکتری

۱۷- مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

۱۸- شهریه دکتری

۱۹- شهریه دکتری دانشگاه آزاد

۲۰- دفترچه انتخاب رشته دکتری

۲۱- انتخاب رشته دکتری

۲۲- تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری

۲۳- نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری

۲۴- دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

۲۵- انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

۲۶- نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد

۲۷- شناسه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

 

 

 

 

کلمات کلیدی:

کارت ورود به جلسه آزمون دکتری , دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری ۹۹ , کارت ورود به جلسه کنکور , کارت ورود به جلسه آزمون دکتری وزارت بهداشت , کارت ورود به جلسه دکتری ۹۸ , دریافت کارت ورود به جلسه دکتری ۹۸ , اعلام نتایج کنکور ۹۹ , سازمان سنجش انتخاب رشته , دریافت کارت ورود به جلسه کارشناسی ارشد , منابع آزمون دکتری , زمان ثبت نام آزمون دکتری , زمان برگزاری آزمون دکتری , ثبت نام دکتری , ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد , دفترچه ثبت نام آزمون دکتری , شرایط ثبت نام دکتری , مدارک ثبت نام دکتری , هزینه ثبت نام دکتری , فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری , کارت ورود به جلسه آزمون دکتری , تمدید مهلت ثبت نام دکتری , ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری , نتایج اولیه آزمون دکتری , توضیحات کارنامه آزمون دکتری , مصاحبه دکتری , مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد , شهریه دکتری , شهریه دکتری دانشگاه آزاد , دفترچه انتخاب رشته دکتری , انتخاب رشته دکتری , تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری , نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری , دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد , انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد , نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد , شناسه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

  • سنجش امیرکبیر سنجش امیرکبیر
  • ۰
  • ۰

فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری

فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری عبارتی است که در آذرماه هر سال در گوگل یا سایر موتورهای جستجو توسط داوطلبان آزمون دکتری سرچ می شود.بسیاری از داوطلبان کنکور دکتری با توجه به هوش و فراست خود عبارت های کلیدی دیگری مثل تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکتری ۹۸ , تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکترا ۹۸ , دانلود فرم صلاحیت عمومی دکتری , فرم صلاحیت عمومی چیست؟ , فرم صلاحیت عمومی دکتری ۹۸ سازمان سنجشفرم صلاحیت عمومی دکتری ۹۸ , فرم صلاحیت عمومی دکتری دانشگاه آزاد و یا فرم بررسی صلاحیت عمومی را نیز جستجو کنند.

زمان ثبت نام آزمون دکتری

 

هدف همه آنها یکی است و همگی با کمی تسریع یا تاخیر به اطلاعات و خبرهای مطلوب خود در سطح اینترنت دست می یابند البته لازم به ذکر است داوطلبان آزمون دکتری باید به صورت حرفه ای نحوه دقیق و علمی جستجوی اطلاعات را فرا گیرند تا به طور علمی بتوانند به مطالب مورد نیاز خود دست یابند.

لذا مهم این است که داوطلبان آزمون دکتری اطلاعات مورد نیاز خود را از سایتی معتبر و علمی پیگیری و رهگیری کنند. سایتی یا مجموعه ای که بتواند به طور صحیح پاسخگوی سوالات داوطلبان آزمون دکترا باشد. در این بستر پر تلاطم مجموعه سنجش امیرکبیر به عنوان مجری اماده سازی منابع ازمون کارشناسی ارشد و دکتری سعی نموده است بستر اطلاعات برای داوطلبان ازمون دکتری را طوری فراهم کنند که داوطلبان کنکور دکترا بتوانند به راحتی اخبار درست و مطالب صحیح آموزشی خود را از سایت سنجش تکمیلی دات ای آر کسب کنند.

زمان ثبت نام آزمون دکتری

 

همچنین داوطلبان عزیز امتحان دکتری می توانند در پایین همین صفحه، تمام سوالات خود را در زمینه آزمون دکترا مطرح کنند. مشاوران عالی سنجش امیرکبیر، مشتاقانه پاسخگوی پرسش ها و سوالات داوطلبان عزیز آزمون دکتری در زمینه ثبت نام آزمون دکتری در مقطع عالی و تکمیلی می باشند.

کنکور دکتری دانشگاه آزاد 98

 

لذا به تمام داوطلبان آزمون دکتری توصیه میشود در چند ماه باقی مانده تا زمان آزمون دکترای ،تمرکز بیشتری روی مطالب کنکور دکترای خود داشته باشند.

 

فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری

فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری عبارتی است که در آذرماه هر سال در گوگل یا سایر موتورهای جستجو توسط داوطلبان آزمون دکتری سرچ می شود.بسیاری از داوطلبان کنکور دکتری با توجه به هوش و فراست خود عبارت های کلیدی دیگری مثل تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکتری ۹۸، تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکترا ۹۸، دانلود فرم صلاحیت عمومی دکتری، فرم صلاحیت عمومی چیست؟، فرم صلاحیت عمومی دکتری ۹۸ سازمان سنجش۱،فرم صلاحیت عمومی دکتری ۹۸، فرم صلاحیت عمومی دکتری دانشگاه آزاد، فرم بررسی صلاحیت عمومی را نیز جستجو می کنند.

هدف همه آنها یکی است و همگی با کمی تسریع یا تاخیر به اطلاعات و خبرهای مطلوب خود در سطح اینترنت دست می یابند البته لازم به ذکر است داوطلبان آزمون دکتری باید به صورت حرفه ای نحوه دقیق و علمی جستجوی اطلاعات را فرا گیرند تا به طور علمی بتوانند به مطالب مورد نیاز خود دست یابند.
لذا مهم این است که داوطلبان آزمون دکتری اطلاعات مورد نیاز خود را از سایتی معتبر و علمی پیگیری و رهگیری کنند.سایتی یا مجموعه ای که بتواند به طور صحیح پاسخگوی سوالات داوطلبان آزمون دکترا باشد. در این بستر پر تلاطم مجموعه سنجش امیرکبیر به عنوان مجری اماده سازی منابع ازمون کارشناسی ارشد و دکتری سعی نموده است بستر اطلاعات برای داوطلبان ازمون دکتری را طوری فراهم کنند که داوطلبان کنکور دکترا بتوانند به راحتی اخبار درست و مطالب صحیح آموزشی خود را از سایت سنجش تکمیلی دات ای آر کسب کنند.
همچنین داوطلبان عزیز امتحان دکتری می توانند در پایین همین صفحه ،تمام سوالات خود را در زمینه آزمون دکترا مطرح کنند. مشاوران عالی سنجش امیرکبیر ،مشتاقانه پاسخگوی پرسش ها و سوالات داوطلبان عزیز آزمون دکتری در زمینه ثبت نام آزمون دکتری در مقطع عالی و تکمیلی می باشند.
لذا به تمام داوطلبان آزمون دکتری توصیه می شود در چند ماه باقی مانده تا زمان آزمون دکترا ، تمرکز بیشتری روی مطالب کنکور دکترا خود داشته باشند.

شرایط ثبت نام آزمون دکتری

زمان تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکتری

آزمون دکتری یکی از آزمون هایی است که در جامعه ی امروز ما دارای طرفداران زیادی می باشد این آزمون برای  متقاضیانی می باشد که تحصیلات مقطع کارشناسی ارشد خود را پشت سر گذاشته اند و قصد ادامه تحصیل به مقاطع بالاتر را دارند برگزار خواهد شد. آزمون دکتری دارای مراحل مختلف است مرحله اول آزمون کتبی، تمامی داوطلبانی که در این آزمون ثبت نام کرده اند در آن شرکت می کنند. مرحله دوم بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون داوطلبان پذیرفته شده با توجه به رتبه و تراز کسب شده خود باید برای انتخاب رشته اقدام کنند. مرحله سوم، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته دکتریشده اند باید اقدام به تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری نمایند. مرحله چهارم مرحله برگزاری مصاحبه دکتری است، داوطلبان پذیرفته شده درآزمون دکتری ملزم به شرکت در مصاحبه دانشگاهی که در آن پذیرفته شده می باشند. ما تلاش کرده ایم در این مقاله اطلاعاتی در زمینه زمان تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکتری، نحوه تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکتری و راهنمای تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکتری را در اختیار شما داوطلبین عزیر قرار دهیم . 
نکته:داوطلبان در صورت عدم تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکتری در مرحله پایانی از گزینش حذف می شوند .

زمان برگزاری آزمون دکتری

اعلام جزئیات تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکتری ۹۸

برطبق اعلام سازمان سنجش کشور، ﭘﺬﻳﺮش ﻧﻬﺎﻳﻲ ﺑﺮ اﺳﺎس ﻧﻤﺮه ﻛﻞ ﺣﺎﺻﻞ از ۵۰% ﻧﻤﺮه ﻋﻠﻤﻲ (آزﻣﻮن ﻛﺘﺒﻲ ﻣﺘﻤﺮﻛﺰ) و ۵۰% ﻧﻤﺮه ﻣﺮﺣﻠﻪ دوم آزﻣﻮن (ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ و ﺑﺮرﺳﻲ ﺳﻮاﺑﻖ ﻋﻠﻤﻲ و ﭘﮋوﻫﺸﻲ) و ﺑﺮای رﺷﺘﻪ ﻫﺎی ﭘﮋوﻫﺶ ﻣﺤﻮر ﺑﺮ طبق ۳۰% ﻧﻤﺮه آزﻣﻮن ﻋﻠﻤﻲ (آزﻣﻮن ﻛﺘﺒﻲ ﻣﺘﻤﺮﻛﺰ) و ۷۰% ﻧﻤﺮه ﻣﺮﺣﻠﻪ دوم آزﻣﻮن (ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ و ﺑﺮرﺳﻲ ﺳﻮاﺑﻖ ﻋﻠﻤﻲ و ﭘﮋوﻫﺸﻲ) و ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺑﺮرﺳﻲ ﺻﻼﺣﻴﺖ ﻫﺎی ﻋﻤﻮﻣﻲ و ﻇﺮﻓﻴﺖ ﭘﺬﻳﺮش در ﻛﺪ رﺷﺘﻪ ﻣﺤﻞ ﻫﺎی ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ انجام می شود، بنابراین آن دﺳﺘﻪ از داوﻃﻠﺒینی ﻛﻪ ﺑﺮ طبق ﺣﺪﻧﺼﺎب ﺗﻌﻴﻴﻦ ﺷﺪه داﻧﺸﮕﺎه ﻫﺎ و ﻣﺆﺳﺴﺎت ﺣﺪاﻗﻞ در ﻳﻚ ﻳﺎ ﭼﻨﺪ ﻛﺪ رﺷﺘﻪ ﻣﺤﻞ، ﺣﺪﻧﺼﺎب ﻻزم را دارا ﺑﻮده و ﺗﻤﺎﻳﻞ ﺑﻪ ﺷﺮﻛﺖ در ﻣﺮﺣﻠﻪ دوم آزﻣﻮن (ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ و ﺑﺮرﺳﻲ ﺳﻮاﺑﻖ ﻋﻠﻤﻲ و ﭘﮋوﻫﺸﻲ) داﻧﺸﮕﺎه ﻫﺎی ذﻳﺮﺑﻂ را دارﻧﺪ، ﻻزم می باشد توسط ﺳﺎﻳﺖ ﺳﺎزﻣﺎن  سنجش کشور در اوایل خرداد ماه ۹۸ ﺑﺮای اﻧﺠﺎم ﺑﺮرﺳﻲ ﺻﻼﺣﻴﺖ ﻫﺎی ﻋﻤﻮﻣﻲ، اﻗﺪام کرده و ﺳﭙﺲ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺗﻜﻤﻴﻞ ﻓﺮم ﻣﺸﺨﺼﺎت ﺑﺮرﺳﻲ ﺻﻼﺣﻴﺖ ﻫﺎی ﻋﻤﻮﻣﻲ ﻣﻨﺪرج در ﺳﺎﻳﺖ اﻃﻼع رﺳﺎﻧﻲ اﻳﻦ ﺳﺎزﻣﺎن اﻗﺪام و آن را توسط ﺳﻴﺴﺘﻢ اﻳﻨﺘﺮﻧﺘﻲ ﺑﻪ ﺳﺎزﻣﺎن ارﺳﺎل و ﻛﺪ ﭘﻴﮕﻴﺮی ﻣﺮﺑﻮط را درﻳﺎﻓﺖ کنند. واضح اﺳﺖ داوﻃﻠﺒینی ﻛﻪ در اﻳﻦ ﺧﺼﻮص اﻗﺪام ﻧنمایند، از ﻣﺮاﺣﻞ ﮔﺰﻳﻨﺶ ﻧﻬﺎﻳﻲ ﺣﺬف می شوند . 

نحوه تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکتری ۹۸

 

داوطلبینی که در روزهای مشخص شده ابتدا وارد سایت سازمان سنجش کشور شده و با مراجعه به بخش سایت اطلاع رسانی مبلغ  مورد نظر را به صورت اینترنتی واریز کرده و سپس وارد کارنامه آزمون دکتری داوطلب شده و اقدام به تکمیل فرم صلاحیت عمومی کنند و بعد از از تکمیل فرم آن را به صورت اینترنتی ارسال نمایند، در آخر شماره سریال پیگیری ( کد پیگیری ) را دریافت کنند عدم تکمیل فرم به منزله پذیرفته نشدن در آزمون است و داوطلب نمی تواند تحصیلات خود را در مقطع دکتری آغاز کند. تکمیل این فرم برای عدم ورود افرادی که دارای فساد اخلاقی و عدم شایسته ادامه تحصیل در مقطع دکتری می باشد انجام می شود همچنین این امکان وجود دارد با افرادی که مورد اعتماد شما بوده تماس گرفته شود و سوالاتی از آن ها در مورد شما پرسیده خواهد شد پس حتما در تکمیل فرم صداقت کامل داشته باشید .

زمان برگزاری آزمون دکتری

راهنمای تکمیل فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری

 

تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری یکی از مراحل پایانی آزمون دکتری می باشد که تمامی داوطلبانی که در انتخاب رشته دکتری شرکت می نمایند موظف هستند برای تکمیل آن اقدام کنند . یکی از رایج ترین سوالاتی که در این زمینه هرساله از داوطلبان می شنویم این می باشد که فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری چیست و زمان و نحوه تکمیل آن به چه صورتی می باشد . در پاسخ سوال اول باید گفت طبق مصوبه مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ،  هدف از تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری جلوگیری از ورود افراد معاند نظام و مشهور به فحشا به مقطع دکتری تخصصی می باشد. در نتیجه برخلاف تصور بسیاری از داوطلبان ؛ تعداد افرادی که در مرحله بررسی صلاحیت عمومی دکتری پذیرفته نمی شوند بسیار معدود و انگشت شمار و در حدود ۱ نفر از هر ۱۰۰۰ نفر می باشند . از آنجایی که تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری یکی از مراحل اصلی بعد از انتخاب رشته دکتری ۹۸ می باشد و تمامی داوطلبان آزمون دکتری دانشگاه های سراسری موظف به تکمیل آن می باشند در این گزارش زمان ، نحوه و راهنمای تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی آزمون دکتری ۹۸ را ارائه داده ایم .
نکته: فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری شامل چه سوالاتی است ؟

زمان تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکتری ۹۸

داوطلبانی که در آزمون دکتری مجاز به انتخاب رشته شده اند بعد از انجام انتخاب رشته دکتری خود ملزم به تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکتری هستند. فرم صلاحیت عمومی دکتری در که در اوایل خردادماه در سایت سازمان سنجش کشور قابل مشاهده است اقدام به تکمیل این فرم کنند. تکمیل این فرم به صورت اینترنتی می باشد برای مرحله گزینش بسیار ضروری است بنابراین در صورت عدم تکمیل فرم در مرحله گزینش پذیرفته نخواهید شد. با توجه به تقاضای زیاد داوطلبان  معمولا مهلت مجددی برای کسانی که موفق به تکمیل این فرم نشده اند قرار داده خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر می توانید با دپارتمان مشاوره تحصیلی ما در سنجش امیرکبیر تماس بگیرید .
داوطلبینی که نتوانسته اند در زمان مقرر فرم صلاحیت را تکمیل کنند و یا دچار مشکل در زمان تکمیل فرم شده و نتوانسته اند تکمیل نمایند بایستی به روش زیر این کار را انجام دهند : 

داوطلبان دکتری آزمون ۱۳۹۸ که مجاز به مصاحبه در دانشگاه ها، موسسات، پژوهشگاه ها (به غیر از دانشگاه آزاد اسلامی) شده اند و تاکنون فرم صلاحیت عمومی خود را توسط لینک موجود در کارنامه تکمیل نکرده اند، به اطلاع می رساند برای تشکیل پرونده و تکمیل فرم صلاحیت عمومی خود باید شخصاً با مدارک شناسایی (شناسنامه، کارت ملی، یک قطعه عکس، حکم کارگزینی در صورت اشتغال) در دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش دانشجو مستقر در سازمان سنجش آموزش کشور حاضر شوند.

ثبت نام آزمون دکتری سراسری

زمان و نحوه تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری ۹۸

همانطور که در دفترچه انتخاب رشته دکتری ۹۸ درج شده بود ، تمامی داوطلبان آزمون دکتری ۹۸ بعد از تکمیل فرم انتخاب رشته ، موظفند در اوایل خرداد ماه اقدام به تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکتری ۹۸ کنند . البته طبق اطلاع رسانی سازمان سنجش ، معمولا آخرین مهلت تکمیل فرم تا اواخر خرداد تمدید خواهد شد . همانند گذشته تکمیل این فرم بصورت اینترنتی و توسط سایت سنجش کشور می باشد . به این شکل که در ابتدا و در دهه اول خرداد ماه شاهد اعلام نتایج دکتری ۹۸ خواهیم بود . در این اعلام نتایج مشخص می شود هر داوطلب با توجه به نمره آزمون خود در کدام یک از انتخاب هایش دعوت به مصاحبه شده است . درنتیجه تمامی داوطلبانی که در حداقل یکی از انتخاب هایشان حدنصاب دعوت به مصاحبه دکتری را کسب کرده باشند باید در تاریخ ذکر شده با ورود به سایت سنجش کشور و با اطلاعات ثبت نامی ، کارت اعتباری به مبلغ مورد نظر را خریداری کرده و فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری ۹۸ را تکمیل کنند . 
نکته مهم: برای تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری ، باید ابتدا وارد کارنامه آزمون دکتری خود شوید . لینک تکمیل فرم داخل صفحه کارنامه داوطلب قرار دارد .

نحوه سنجش و پذیرش آزمون دکتری

راهنمای تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری ۹۸

خب حالا باید به این سوال پاسخ دهیم که فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری شامل چه قسمت هایی می باشد و در آن از چه موضوعاتی سوال پرسیده می شود.
فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری شامل ۹ قسمت می باشد که به ترتیب عبارت اند از:
در سوال اول از شما خواسته شده است که مشخصات فردی خود را ذکر کنید .
در سوال دوم از شما خواسته شده است که اطلاعاتی در رابطه با سوابق شغلی خود ذکر کنید .
در سوال سوم از شما خواسته شده که وضعیت شغلی خود را توضیح دهید .
در سوال چهارم از شما خواسته شده ادرس محل سکونت خود را به صورت کامل ذکر کنید .
در سوال پنجم از شما خواسته شده که شماره تلفن خود را ذکر کنید .
در سوال ششم از شما خواسته شده که در صورت متاهل بودن مشخصات کامل همسر خود را ذکر کنید .
در سوال هفتم از شما خواسته شده اگر در آزمونی شرکت نموده اید آن را ذکر کنید .
در سوال هشتم از شما خواسته شده مشخصات چند نفر از افراد مورد اعتماد خود را ذکر کنید .
در سوال نهم از شما خواسته شده اگر در فعالیت های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و علمی شرکت نموده اید ذکر کنید .

از آنجایی که اغلب به شکل های گوناگونی مانند ملاقات حضوری ، تلفنی یا استعلام اداری با افرادی که به عنوان مورد اعتماد خود معرفی نموده اید ارتباط برقرار می شود بنابراین توصیه می شود محتویات این فرم در کمال صداقت تکمیل شود . نگران تایید صلاحیت خود نباشید چون همانطور که گفتیم بیش از ۹۹٫۹ درصد داوطلبان بدون هیچ مشکلی در مرحله بررسی صلاحیت عمومی دکتری پذیرفته می شوند . البته این نگرانی همیشه با افرادی که دعوت به مصاحبه می شوند همراه می باشد ولی سابقه نشان داده جای نگرانی در این مورد نمی باشد.
توصیه هایی در این باره باید به داوطلبان بکنیم : 
نام و آدرس دانشگاه های قبلی خود را قسمت سوابق تحصیلی بطور کامل و گویا بنویسید
شماره تماسی که در مواقع ضروری می توان با شما تماس گرفت را حتما درست وارد کنید . 
منظور از مورد ۷ تمامی آزمون هایی می باشد که در ۲ سال گذشته برای ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی شرکت نموده اید ، مانند کنکور کارشناسی ارشد یا دکتری ؛ بنابراین نیازی به وارد نمودن آزمون های پیش تر از ۲ سال قبل نمی باشد . 

در قسمت مربوط به افراد مورد اعتماد غیر خویشاوند ، ترجیحا افرادی را معرفی نمائید که نسبت به شما شناخت کافی داشته باشند  اگر افرادی که معرفی می کنید کارمند دولت یا فرهنگی و همگی ساکن در یک استان باشند بهتر است . همچنین حتما افرادی که در فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری ۹۸ به عنوان افراد مورد اعتماد معرفی می نمائید را در جریان بگذارید زیرا همانطور که گفتیم احتمال ارتباط تلفنی یا حضوری با این افراد زیاد می باشد.
قسمت شماره ۹ نباید برای شما نگرانی ایجاد نماید . فعالیت در انجمن های دانشجویی یا شورای صنفی کسی را رد صلاحیت نکرده است . همچنین اگر سابقه فرهنگی درخشانی دارید از توضیح درباره آن کوتاهی نکنید . 
لازم به ذکر می باشد صرف شرکت در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد و دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد در سال های گذشته نیازی برای تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری ایجاد نمی کرد . امسال هم به همین شکل می باشد ولی اگر تغییری در این رویه ایجاد شود  قطعا در این گزارش خواهد شد  .
تذکرات : 
۱- دانشگاهها و موسسات و مراکز آموزش عالی برای ارسال فرم صلاحیت عمومی باید از فرم موجود در سایت استفاده کنند و از ارسال اطلاعات در قالب فرم هایی که بطور اختصاصی طراحی شده است خودداری کنند. در صورت ارسال با استفاده از فرم غیر مصوب ، فرم ها به مراکز مربوطه عودت داده می شود .
۲- تمام مدارک (فرم صلاحیت عمومی + مدارک مورد نیاز) باید توسط دانشجو تکمیل و به همراه نامه دانشگاه و توسط دانشگاه مربوطه برای بررسی صلاحیت عمومی به دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش دانشجو ارسال شود. دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش دانشجو به فرم مشخصاتی که بدون نامه دانشگاه و توسط دانشجو ارسال شود به هیچ عنوان ترتیب اثر نخواهد داد.

نتایج انتخاب رشته دکتری

 

شما برای قبول شدن در کنکور دکتری ۹۸ ، به چه چیز هایی نیاز دارید ؟

 

 

بسته آموزشی آزمون دکتری

آزمون های آزمایشی دکتری

مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی آزمون دکتری

بسته طلایی آزمون دکتری

قانون جذب

مشاوره و پشتیبانی تکمیلی آزمون دکتری

به داوطلبان کنکور دکتری توصیه می شود تمام اخبار و مطالب مرتبط با ثبت نام آزمون دکتری را که در زیر آمده است را به صورت کامل مطالعه کنند و با توجه به شرایط و ضوابط کنکور دکترا برنامه ریزی خود را انجام دهند تا بتوانند قبولی در آزمون دکتری سال جاری را تجربه کنند. در ضمن پیشنهاد می شود قسمت سوالات متداول دکتری و اخبار دکتری و مشاوره دکتری را نیز مورد بازدید قرار دهند.

فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری

۱- منابع آزمون دکتری

۲- زمان ثبت نام آزمون دکتری

۳- زمان برگزاری آزمون دکتری

۴- ثبت نام دکتری

۵- ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد

۶- دفترچه ثبت نام آزمون دکتری

۷- شرایط ثبت نام دکتری

۸- مدارک ثبت نام دکتری

۹- هزینه ثبت نام دکتری

۱۰- فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری

۱۱- کارت ورود به جلسه آزمون دکتری

۱۲- تمدید مهلت ثبت نام دکتری

۱۳- ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری

۱۴- نتایج اولیه آزمون دکتری

۱۵- توضیحات کارنامه آزمون دکتری

۱۶- مصاحبه دکتری

۱۷- مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

۱۸- شهریه دکتری

۱۹- شهریه دکتری دانشگاه آزاد

۲۰- دفترچه انتخاب رشته دکتری

۲۱- انتخاب رشته دکتری

۲۲- تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری

۲۳- نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری

۲۴- دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

۲۵- انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

۲۶- نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد

۲۷- شناسه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

کلمات کلیدی:

فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری , فرم صلاحیت عمومی دکتری سازمان سنجش , فرم صلاحیت عمومی دکتری ۹۸ , تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکتری ۹۸ , تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکتری ۹۹ , دانلود فرم صلاحیت عمومی دکتری ۹۹ , فرم صلاحیت عمومی چیست؟ , فرم صلاحیت عمومی دکتری ۹۸ , فرم صلاحیت عمومی دکتری ۹۹ سازمان سنجش , منابع آزمون دکتری , زمان ثبت نام آزمون دکتری , زمان برگزاری آزمون دکتری , ثبت نام دکتری , ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد , دفترچه ثبت نام آزمون دکتری , شرایط ثبت نام دکتری , مدارک ثبت نام دکتری , هزینه ثبت نام دکتری , فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری , کارت ورود به جلسه آزمون دکتری , تمدید مهلت ثبت نام دکتری , ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری , نتایج اولیه آزمون دکتری , توضیحات کارنامه آزمون دکتری , مصاحبه دکتری , مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد , شهریه دکتری , شهریه دکتری دانشگاه آزاد , دفترچه انتخاب رشته دکتری , انتخاب رشته دکتری , تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری , نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری , دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد , انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد , نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد , شناسه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

  • سنجش امیرکبیر سنجش امیرکبیر
  • ۰
  • ۰

هزینه ثبت نام دکتری

هزینه ثبت نام دکتری عبارتی است که در آذرماه هر سال در گوگل یا سایر موتورهای جستجو توسط داوطلبان آزمون دکتری سرچ می شود.بسیاری از داوطلبان کنکور دکتری با توجه به هوش و فراست خود عبارت های کلیدی دیگری مثل هزینه ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ , شهریه پایان نامه دکتری دانشگاه آزاد , شهریه دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ , جدول شهریه دکتری دانشگاه آزاد ۹۸-۹۹ , جدول شهریه دکترا دانشگاه آزاد ۹۸-۹۹ , هزینه کل دکتری دانشگاه آزاد , ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ و یا زمان ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ را نیز جستجو کنند.

ثبت نام آزمون دکتری

 

هدف همه آنها یکی است و همگی با کمی تسریع یا تاخیر به اطلاعات و خبرهای مطلوب خود در سطح اینترنت دست می یابند البته لازم به ذکر است داوطلبان آزمون دکتری باید به صورت حرفه ای نحوه دقیق و علمی جستجوی اطلاعات را فرا گیرند تا به طور علمی بتوانند به مطالب مورد نیاز خود دست یابند.

لذا مهم این است که داوطلبان آزمون دکتری اطلاعات مورد نیاز خود را از سایتی معتبر و علمی پیگیری و رهگیری کنند. سایتی یا مجموعه ای که بتواند به طور صحیح پاسخگوی سوالات داوطلبان آزمون دکترا باشد. در این بستر پر تلاطم مجموعه سنجش امیرکبیر به عنوان مجری اماده سازی منابع ازمون کارشناسی ارشد و دکتری سعی نموده است بستر اطلاعات برای داوطلبان ازمون دکتری را طوری فراهم کنند که داوطلبان کنکور دکترا بتوانند به راحتی اخبار درست و مطالب صحیح آموزشی خود را از سایت سنجش تکمیلی دات ای آر کسب کنند.

ثبت نام آزمون دکتری

 

همچنین داوطلبان عزیز امتحان دکتری می توانند در پایین همین صفحه، تمام سوالات خود را در زمینه آزمون دکترا مطرح کنند. مشاوران عالی سنجش امیرکبیر، مشتاقانه پاسخگوی پرسش ها و سوالات داوطلبان عزیز آزمون دکتری در زمینه ثبت نام آزمون دکتری در مقطع عالی و تکمیلی می باشند.

ثبت نام آزمون دکتری

 

لذا به تمام داوطلبان آزمون دکتری توصیه میشود در چند ماه باقی مانده تا زمان آزمون دکترای ،تمرکز بیشتری روی مطالب کنکور دکترای خود داشته باشند.

 

هزینه ثبت نام دکتری

هزینه ثبت نام دکتری عبارتی است که در آذرماه هر سال در گوگل یا سایر موتورهای جستجو توسط داوطلبان آزمون دکتری سرچ می شود. بسیاری از داوطلبان کنکور دکتری با توجه به هوش و فراست خود عبارت های کلیدی دیگری مثل هزینه ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۹۸، شهریه پایان نامه دکتری دانشگاه آزاد، شهریه دکتری دانشگاه آزاد ۹۸، جدول شهریه دکتری دانشگاه آزاد ۹۸-۹۹، جدول شهریه دکترا دانشگاه آزاد ۹۸-۹۹، هزینه کل دکتری دانشگاه آزاد، ثبت نام آزمون دکتری ۹۸، زمان ثبت نام آزمون دکتری ۹۸، را نیز جستجو می کنند.

هدف همه آنها یکی است و همگی با کمی تسریع یا تاخیر به اطلاعات و خبرهای مطلوب خود در سطح اینترنت دست می یابند البته لازم به ذکر است داوطلبان آزمون دکتری باید به صورت حرفه ای نحوه دقیق و علمی جستجوی اطلاعات را فرا گیرند تا به طور علمی بتوانند به مطالب مورد نیاز خود دست یابند.
لذا مهم این است که داوطلبان آزمون دکتری اطلاعات مورد نیاز خود را از سایتی معتبر و علمی پیگیری و رهگیری کنند.سایتی یا مجموعه ای که بتواند به طور صحیح پاسخگوی سوالات داوطلبان آزمون دکترا باشد. در این بستر پر تلاطم مجموعه سنجش امیرکبیر به عنوان مجری اماده سازی منابع ازمون کارشناسی ارشد و دکتری سعی نموده است بستر اطلاعات برای داوطلبان ازمون دکتری را طوری فراهم کنند که داوطلبان کنکور دکترا بتوانند به راحتی اخبار درست و مطالب صحیح آموزشی خود را از سایت سنجش تکمیلی دات ای آر کسب کنند.
همچنین داوطلبان عزیز امتحان دکتری می توانند در پایین همین صفحه ،تمام سوالات خود را در زمینه آزمون دکترا مطرح کنند. مشاوران عالی سنجش امیرکبیر ،مشتاقانه پاسخگوی پرسش ها و سوالات داوطلبان عزیز آزمون دکتری در زمینه ثبت نام آزمون دکتری در مقطع عالی و تکمیلی می باشند.
لذا به تمام داوطلبان آزمون دکتری توصیه می شود در چند ماه باقی مانده تا زمان آزمون دکترا ، تمرکز بیشتری روی مطالب کنکور دکترا خود داشته باشند.

ثبت نام آزمون دکتری

هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۹۸

هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ در سالهای گذشته متفاوت بوده و سامانه ثبت نام دکتری ۹۸ سازمان سنجش کشور همچون سالهای گذشته داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون های دکتری را دارند می توانند دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سراسری و دفترچه ثبت نام دکتری آزاد را از سایت سازمان سنجش کشور دانلود نمایند. ثبت نام آزمون دکتری امسال هم همانند سالهای اخیر به صورت اینترنتی می باشد هدف از این گزارش پرداختن به شرایط ثبت نام آزمون دکتری و هزینه های جاری آن می باشد. دفترچه ثبت نام آزمون دکتری از ششم تا دوازدهم آذر ماه ۹۸منتشر خواهد شد در ادامه به نحوه ی خرید، هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ و شرکت در آزمون دکتری خواهیم پرداخت .

هزینه ثبت نام دکتری ۹۸

 

فرآیند ثبت نام دکتری ۹۸ از آذر ماه شروع خواهد شد و داوطلبین تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های سراسری و آزاد باید در زمان ثبت نام آزمون دکتری ۹۸به سایت سازمان سنجش کشور به نشانی www.sanjesh.org  برای تکمیل فرآیند ثبت نام مراجعه نمایند . (به علت ادغام شدن آزمون دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد ، داوطلبین ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۹۸نیز باید توسط سایت سنجش نسبت به خرید کارت اعتباری ثبت نام اقدام کنند . ) 
باید به این نکته توجه کرد که قبل از شروع ثبت نام دکتری ، باید کارت اعتباری ثبت نام از این سایت خریداری نمائید . هر داوطلب برای خرید کارت اعتباری ثبت نام آزمون دکتری باید بعد از ورود به سایت سازمان سنجش کشور ، به منو سمت چپ سایت رفته و گزینه ی خرید کارت اعتباری را انتخاب نماید. بعد از انتخاب این گزینه داوطلب به درگاه خرید اینترنتی هدایت می شود ، پس از وارد کردن اطلاعات شخصی ( مانند نام ، نام خانوادگی ، کد ملی ، شماره همراه و (… ، هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ را پرداخت می نماید .
بعد از اتمام مراحل اینترنتی یک کد ثبت نام برای متقاضی صادر خواهد شد که متقاضی می تواند ثبت نام خود را آغازنماید . در نتیجه پرداخت هزینه ثبت نام به صورت کاملا اینترنتی بوده و داوطلبان با داشتن یک کارت بانکی عضو شبکه شتاب و رمز اینترنتی ( رمز دوم ) می توانند نسبت به خرید کارت اقدام کنند . هزینه ثبت نام طی اطلاعیه سازمان سنجش و همچنین در دفترچه ثبت نام دکتری  سراسری و دانشگاه آزاد ذکر خواهد شد هزینه ثبت نام دکتریسال گذشته ، ۶۰۰ هزار ریال معادل ۶۰ هزار تومان بود. در حال حاضر اطلاعیه ای برای هزینه ثبت نام دکتری ۹۸منتشر شده است  که معادل همان ۶۰ هزار تومان است . .

راهنمای تصویری خرید کارت اعتباری ثبت نام دکتری سراسری و دانشگاه آزاد ۹۸ 
در حال حاضر لینک خرید کارت اعتباری ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ فعال نشده است و به هنگام فعال شدن لینک و امکان پرداخت هزینه ثبت نامدر آزمون ، این قسمت به روز رسانی می شود .
مشاوران ارشد سنجش امیرکبیر آماده اند تا توسط خدمات مشاوره تحصیلی به تمامی سوالات شما در خصوص کنکور دکتری ۹۸ به بهترین نحو ممکن پاسخ دهند . برای اطلاع از رخدادهای آزمون دکتری ۹۸و اخبارهای مهم پیرامون آزمون دکتری به صورت دست اول و کاملا معتبر ، می توانید به عضویت کانال تلگرام دکتری سنجش امیرکبیر درآیید .
هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ 
هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ امسال مبلغ ۶۰ هزار تومان است قبل از توضیح شروع ثبت نام و پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ باید به این نکته توجه نمود که در حین عملیات ثبت نام از کلیک بر روی کلمه back دوری نمائید زیرا در این صورت ثبت نام شما به مرحله اول باز خواهد گشت ثبت نام آزمون دکتری زمانی تمام می شود که سامانه یک کد هفت رقمی و کد پیگیری شانزده رقمی به شما بدهد در غیر این صورت ثبت نام شما ناقص بوده و باید دوباره تلاش نمائید.
هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ – خرید کارت اعتباری 
برای آغاز به ثبت نام آزمون دکتری باید توجه کرد که کارت اعتباری شما دارای رمز دوم باشد ابتدا وارد سایت سازمان سنجش کشور می شوید و در قسمت سمت چپ منو سایت گزینه ی خرید کارت اعتباری را انتخاب می نمائید  بعد از انتخاب این گزینه شما به درگاه خرید اینترنتی وارد می شوید که بعد از وارد کردن اطلاعات شخصی ( نام ، نام خانوادگی ، کدملی و…) شماره همراه خود را برای در یافت کد هفت رقمی تایید مدارک خود وارد می نمائید در مرحله بعد شما وارد درگاه اینترنتی می شوید و کد هفت رقمی که در ابتدای ثبت نام داده شده بود را وارد می کنید هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ که امسال مبلغ ۶۰ هزار تومان است را پرداخت می کنید بعد از اتمام مراحل اینترنتی یک کد ثبت نام برای متقاضی صادر می شود که متقاضی می تواند ثبت نام نماید.

ثبت نام آزمون دکتری

شیوه پذیرش ثبت نام آزمون دکتری ۹۸

بر طبق اطلاعیه سازمان سنجش و آموزش کشور پذیرش دانشجو صرفا مطابق یکی از روش های آموزشی که شامل شیوه ی ( آموزشی  – پژوهشی) و شیوه ی ( پژوهش محور ) است به توضیحات زیر توجه فرمایید : 
دکتری آموزشی ـ پژوهشی : پذیرش برای ورود به اساس دکتری ناپیوسته آموزشی ـ پژوهشی بر طبق معیار های زیر انجام می شود : 
آزمون متمرکز (۵۰  درصد ، سوابق آموزشی ، پژوهشی و فناوری (۲۰  درصد ) و مصاحبه علمی و سنجش عملی (۳۰  درصد   ( 
دکتری پژوهش محور : سنجش و پذیرش برای پایه  دکتری ناپیوسته پژوهش محور بر اساس موارد زیر دانشجو پذیرش میکند : 

آزمون متمرکز (۳۰  درصد) ، سوابق آموزشی ، پژوهشی و فناوری ( ۲۰ درصد) ، مصاحبه علمی و بخش عملی (۳۰  درصد) و تهیه طرح واره ( ۲۰ درصد)
به توضیح هر یک از  شیوه های بالا  به صورت مختصراً می پردازیم: 
آزمون متمرکز  : همان آزمون دکتری است که  یک بار در سال برگزار می شود ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ در آذر ماه سال ۹۷ و برگزاری آزمون آن در اسفند ماه ۹۷است . 
سوابق آموزشی – پژوهشی و فناوری  : منظور از این سوابق مواردی مثل معدل مقطع های کارشناسی و ارشد ، مسلط بودن به زبان انگلیسی ، مقاله های چاپ شده در مجلات خارجی و ایرانی ( ISI ) ، اکتشاف ، اختراع ، آثار هنری و تشویق نامه های علمی می باشد . 
نکته: مصاحبه علمی  – سنجش عملی  : نمره این قسمت توسط دانشگاه مبدا که اعلام می شود .

تهیه طرح واره  : موضوع طرح واره باید در جهت رفع یکی از مشکلات کشور یا موارد مشابه باشد
در صورت وجود هر نوع سوال، ابهام و یا وجود هر گونه  مشکل در هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ و دانلود دفترچه با مرکز مشاوره تخصصی سنجش امیرکبیر تماس حاصل فرمائید.
مشاوران سنجش امیرکبیر آماده اند به سؤالهای شما پاسخ دهند با ما همراه باشید.

هزینه مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه ها چقدر است؟

دانشگاه های مجری دوره دکتری مبالغ متفاوتی را برای فرآیند ثبت نام انجام مصاحبه و بررسی پرونده آزمون دکتری سال ۹۸ به متقاضیان اعلام می کنند..
داوطلبانی که بر طبق کارنامه منتشره در سایت سازمان سنجش کشور دعوت به مصاحبه شده‌اند، لازم می باشد قبل از مراجعه به محل مصاحبه به هریک از دانشگاه ها مبلغی را به شماره حساب مربوط به موسسه محل برگزاری مصاحبه واریز و اصل فیش واریز شده را به همراه مدارک مورد نیاز به همراه داشته باشند. در سال جاری تعیین وجه ثبت نام بررسی پرونده و انجام مصاحبه، به دانشگاه ها واگذار شده است و میزان هزینه در میان دانشگاههای متفاوت پراکندگی بیشتری دارد . 
به این نکته توجه نمائید: آن دسته از داوطلبانی که در مرحله بررسی سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی (مصاحبه) شرکت و پس از گزینش نهایی در ردیف پذیرفته شدگان نهایی آزمون دکتری سال ۹۷ قرار گیرند، مجاز به شرکت در آزمون دکتری سال ۱۳۹۸ نخواهند بود .

شهریه دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ – ۹۷

 

پس از اعلام نتایج آزمون دکتری ۹۷ تا به امروز ، داوطلبان زیادی با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی شنجش امیرکبیر تماس می گیرند تا از شهریه مقطع دکتری دانشگاه آزاد ۹۷ اصلاع یابند. به همین علت قصد داریم در این گزارش به مواردی همچون؛ زمان ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ ، شرایط ثبت نام در آزمون دکتری دانشگاه آزاد در سال تحصیلی ۹۹ – ۹۸ و شهریه دکتری دانشگاه آزاد در سال تحصیلی ۹۹ – ۹۸ بپردازیم. اگر شما هم جزو داوطلبانی می باشند که در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ شرکت می کنید لذا پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری در  خرداد ۹۷ قبولی شما در انتخاب رشته آشکار می شود بنابراین از شما برای دعوت به مصاحبه دعوت خواهد شد و شما می توانید با مطالعه این مطلب از شهریه دکتری داشنگاه آزاد ۹۸ – ۹۹ مطلع شوید . 
نکته: هر ساله شهریه دانشگاه آزاد در تمامی مقاطع و در اکثر رشته ها حدود ۱۰ درصد افزایش می یابد .

ثبت نام آزمون دکتری سراسری

زمان ثبت نام آزمون دکتری ۹۹ – ۹۸

ثبت نام آزمون دکتری سراسری و آزاد سال تحصیلی ۹۹ – ۹۸ از ۶ آذر ماه سال جاری آغاز و تا ۱۲ آذر ماه ادامه دارد. ثبت نام برای تمام دانشگاه ها و موسسات عالی از جمله دانشگاه آزاد توسط سایت سازمان سنجش کشور می باشد. بنابراین قبل از ثبت نام لازم است دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۹۸را مطالعه کنید و در صورتی که واجد شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ بودید اقدام به خرید کارت اعتباری و ثبت نام کنید. 
لازم است در این قسمت چند نکته مهم درباره ثبت نام آزمون دکتری را یادآوری نمایم :
( ۱ توصیه ما این است که پس از تکمیل تقاضا نامه و دریافت شماره پرونده و کد رهگیری حتما یک نسخه پرینت از آن دریافت نمایید .
۲) در صورت بروز مشکل در روند ثبت نام خود می توانید با مشاوران سنجش امیرکبیر تماس حاصل نمایید . 
شرایط ثبت نام در آزمون دکتری سراسری و آزاد ۹۹ – ۹۸ 
آزمون دکتری سال ۹۸ بر اساس روال سال های گذشته در دو مرحله کتبی ، مصاحبه و بررسی سوابق تحصیلی انجام می شود. تمامی دانشجویان و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد در صورت داشتن شرایط زیر می توانند در این آزمون ثبت نام کنند .
۱) موسسات آموزش عالی فقط مجاز به ثبت نام از داوطلبانی می باشند که تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۸ در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شوند. لازم به ذکر می باشد که این فرصت برای داوطلبانی که آغاز سال تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد آنها نیمسال دوم بوده، ۳۰ بهمن ۹۸ می باشد .
۲) داوطلبانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد می باشند در صورتی که مشمول آیین نامه شماره ۷۷۶۳۳/۲ مورخ ۹۲/۵/۲۸ که توسط معاون آموزشی وزارت متبوع ابلاغ شده می توانند در آزمون دکتری ۹۸ شرکت کنند .
۳) داوطلبینی که در آزمون دکتری ۹۷ ثبت نام کرده و پذیرفته شده اند چه در دانشگاه پذیرفته شده ثبت نام کرده باشند و چه ثبت نام نکرده باشند مجاز به شرکت در آزمون دکتری سال ۹۸ نمی باشند 

ثبت نام آزمون دکتری

میزان شهریه دکتری دانشگاه آزاد در سال ۹۷

هر ساله شهریه دانشگاه آزاد در تمامی مقاطع و در اکثر رشته ها حدود ۱۰ درصد افزایش می یابد بدین ترتیب ما نیز در این بخش از گزارش برای اطلاع شما شهریه دکتری دانشگاه آزاد در سال تحصیلی ۹۸ – ۹۷ را به صورت تقریبی قرار می دهیم شهریه دانشگاه آزاد به شامل دو بخش ثابت و متغیر می باشد که شهریه ثابت در تمام دوره ی تحصیل دانشجو بدون تغییر خواهد بود ولی شهریه متغیر هر ساله با توجه به ترم تحصیلی و واحدهایی که اخذ می نماید افزایش می یابد. شهریه یک ترم تحصیلی به ازای ۸ واحد درسی : 
”  شهریه یک ترم تحصیلی = شهریه ثابت + شهریه متغیر نظری ضربدر ۸ + هزینه بیمه + هزینه خدمات آموزشی  “ 

رشته تحصیلی

شهریه ثابت

شهریه متغیر هر واحد نظری

علوم انسانی

۴,۸۷۸,۴۷۸ الی ۵,۱۰۰,۲۲۷ تومان

۴۸۹,۰۰۰ الی ۵۱۰,۰۰۰ تومان

فنی مهندسی، علوم پایه و کشاورزی

۷,۲۹۵,۸۱۶ الی ۷,۶۲۷,۴۴۴ تومان

۴۸۹,۰۰۰ الی ۵۱۰,۰۰۰ تومان



هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ 
در صورت وجود هر نوع سوال و یا وجود هر گونه  مشکل در هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ و دانلود دفترچه با مرکزمشاوره سنجش امیرکبیر تماس حاصل فرمائید.

 

 

ثبت نام آزمون دکتری

 

 

 

شما برای قبول شدن در کنکور دکتری ۹۸ ، به چه چیز هایی نیاز دارید ؟

 

 

بسته آموزشی آزمون دکتری

آزمون های آزمایشی دکتری

مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی آزمون دکتری

بسته طلایی آزمون دکتری

قانون جذب

مشاوره و پشتیبانی تکمیلی آزمون دکتری

به داوطلبان کنکور دکتری توصیه می شود تمام اخبار و مطالب مرتبط با ثبت نام آزمون دکتری را که در زیر آمده است را به صورت کامل مطالعه کنند و با توجه به شرایط و ضوابط کنکور دکترا برنامه ریزی خود را انجام دهند تا بتوانند قبولی در آزمون دکتری سال جاری را تجربه کنند. در ضمن پیشنهاد می شود قسمت سوالات متداول دکتری و اخبار دکتری و مشاوره دکتری را نیز مورد بازدید قرار دهند.

هزینه ثبت نام دکتری

۱- منابع آزمون دکتری

۲- زمان ثبت نام آزمون دکتری

۳- زمان برگزاری آزمون دکتری

۴- ثبت نام دکتری

۵- ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد

۶- دفترچه ثبت نام آزمون دکتری

۷- شرایط ثبت نام دکتری

۸- مدارک ثبت نام دکتری

۹- هزینه ثبت نام دکتری

۱۰- فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری

۱۱- کارت ورود به جلسه آزمون دکتری

۱۲- تمدید مهلت ثبت نام دکتری

۱۳- ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری

۱۴- نتایج اولیه آزمون دکتری

۱۵- توضیحات کارنامه آزمون دکتری

۱۶- مصاحبه دکتری

۱۷- مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

۱۸- شهریه دکتری

۱۹- شهریه دکتری دانشگاه آزاد

۲۰- دفترچه انتخاب رشته دکتری

۲۱- انتخاب رشته دکتری

۲۲- تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری

۲۳- نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری

۲۴- دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

۲۵- انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

۲۶- نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد

۲۷- شناسه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

کلمات کلیدی:

هزینه ثبت نام دکتری , هزینه ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ , شهریه دکتری دانشگاه آزاد ۹۹ , جدول شهریه دکتری دانشگاه آزاد ۹۷-۹۸ , هزینه کل دکتری دانشگاه آزاد , زمان ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ , شهریه پایان نامه دکتری دانشگاه آزاد , ثبت نام کنکور دکتری ۹۹ , جدول شهریه دکتری دانشگاه آزاد ۹۸-۹۹ , منابع آزمون دکتری , زمان ثبت نام آزمون دکتری , زمان برگزاری آزمون دکتری , ثبت نام دکتری , ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد , دفترچه ثبت نام آزمون دکتری , شرایط ثبت نام دکتری , مدارک ثبت نام دکتری , هزینه ثبت نام دکتری , فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری , کارت ورود به جلسه آزمون دکتری , تمدید مهلت ثبت نام دکتری , ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری , نتایج اولیه آزمون دکتری , توضیحات کارنامه آزمون دکتری , مصاحبه دکتری , مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد , شهریه دکتری , شهریه دکتری دانشگاه آزاد , دفترچه انتخاب رشته دکتری , انتخاب رشته دکتری , تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری , نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری , دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد , انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد , نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد , شناسه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

  • سنجش امیرکبیر سنجش امیرکبیر
  • ۰
  • ۰

مدارک ثبت نام دکتری

مدارک ثبت نام دکتری عبارتی است که در آذرماه هر سال در گوگل یا سایر موتورهای جستجو توسط داوطلبان آزمون دکتری سرچ می شود.بسیاری از داوطلبان کنکور دکتری با توجه به هوش و فراست خود عبارت های کلیدی دیگری مثل مدارک لازم برای ثبت نام دکتری ۹۸ , ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ , مدارک لازم برای ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد , مدارک مورد نیاز برای ثبت نام دکتری , مدارک ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ , مدارک لازم جهت ثبت نام دکتری ۹۸-۹۹ , مدارک لازم برای ثبت نام دکتری و یا مدارک مورد نیاز ثبت نام دکتری ۹۸ را نیز جستجو کنند.

 

ثبت نام آزمون دکتری

 

هدف همه آنها یکی است و همگی با کمی تسریع یا تاخیر به اطلاعات و خبرهای مطلوب خود در سطح اینترنت دست می یابند البته لازم به ذکر است داوطلبان آزمون دکتری باید به صورت حرفه ای نحوه دقیق و علمی جستجوی اطلاعات را فرا گیرند تا به طور علمی بتوانند به مطالب مورد نیاز خود دست یابند.

 

لذا مهم این است که داوطلبان آزمون دکتری اطلاعات مورد نیاز خود را از سایتی معتبر و علمی پیگیری و رهگیری کنند. سایتی یا مجموعه ای که بتواند به طور صحیح پاسخگوی سوالات داوطلبان آزمون دکترا باشد. در این بستر پر تلاطم مجموعه سنجش امیرکبیر به عنوان مجری اماده سازی منابع ازمون کارشناسی ارشد و دکتری سعی نموده است بستر اطلاعات برای داوطلبان ازمون دکتری را طوری فراهم کنند که داوطلبان کنکور دکترا بتوانند به راحتی اخبار درست و مطالب صحیح آموزشی خود را از سایت سنجش تکمیلی دات ای آر کسب کنند.

 

ثبت نام آزمون دکتری

 

همچنین داوطلبان عزیز امتحان دکتری می توانند در پایین همین صفحه، تمام سوالات خود را در زمینه آزمون دکترا مطرح کنند. مشاوران عالی سنجش امیرکبیر، مشتاقانه پاسخگوی پرسش ها و سوالات داوطلبان عزیز آزمون دکتری در زمینه ثبت نام آزمون دکتری در مقطع عالی و تکمیلی می باشند.

 

ثبت نام آزمون دکتری

 

لذا به تمام داوطلبان آزمون دکتری توصیه میشود در چند ماه باقی مانده تا زمان آزمون دکترای ،تمرکز بیشتری روی مطالب کنکور دکترای خود داشته باشند.

 

 

مدارک ثبت نام دکتری

مدارک ثبت نام دکتری عبارتی است که در آذرماه هر سال در گوگل یا سایر موتورهای جستجو تو سط داوطلبان آزمون دکتری سرچ می شود. بسیاری از داوطلبان کنکور دکتری با توجه به هوش و فراست خود عبارت های کلیدی دیگری مثل مدارک لازم برای ثبت نام دکتری ۹۸، ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۹۸، مدارک لازم برای ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد، مدارک مورد نیاز برای ثبت نام دکتری، مدارک ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۹۸،مدارک لازم جهت ثبت نام دکتری ۹۸-۹۹، مدارک لازم برای ثبت نام دکتری، مدارک مورد نیاز ثبت نام دکتری ۹۸، مدارک جهت ثبت نام دکتری را نیز جستجو می کنند.

هدف همه آنها یکی است و همگی با کمی تسریع یا تاخیر به اطلاعات و خبرهای مطلوب خود در سطح اینترنت دست می یابند البته لازم به ذکر است داوطلبان آزمون دکتری باید به صورت حرفه ای نحوه دقیق و علمی جستجوی اطلاعات را فرا گیرند تا به طور علمی بتوانند به مطالب مورد نیاز خود دست یابند.
لذا مهم این است که داوطلبان آزمون دکتری اطلاعات مورد نیاز خود را از سایتی معتبر و علمی پیگیری و رهگیری کنند.سایتی یا مجموعه ای که بتواند به طور صحیح پاسخگوی سوالات داوطلبان آزمون دکترا باشد. در این بستر پر تلاطم مجموعه سنجش امیرکبیر به عنوان مجری اماده سازی منابع ازمون کارشناسی ارشد و دکتری سعی نموده است بستر اطلاعات برای داوطلبان ازمون دکتری را طوری فراهم کنند که داوطلبان کنکور دکترا بتوانند به راحتی اخبار درست و مطالب صحیح آموزشی خود را از سایت سنجش تکمیلی دات ای آر کسب کنند.
همچنین داوطلبان عزیز امتحان دکتری می توانند در پایین همین صفحه ،تمام سوالات خود را در زمینه آزمون دکترا مطرح کنند. مشاوران عالی سنجش امیرکبیر ،مشتاقانه پاسخگوی پرسش ها و سوالات داوطلبان عزیز آزمون دکتری در زمینه ثبت نام آزمون دکتری در مقطع عالی و تکمیلی می باشند.
لذا به تمام داوطلبان آزمون دکتری توصیه می شود در چند ماه باقی مانده تا زمان آزمون دکترا ، تمرکز بیشتری روی مطالب کنکور دکترا خود داشته باشند.

مدارک ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ 
براساس روال سال های گذشته،  ثبت نام آزمون دکتری سراسری  به‌وسیله پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور انجام خواهد شد و تمامی علاقمندان به تحصیل در مقطع دکتری، در صورت داشتن  شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۹۸، می توانند در زمان مقرر شده توسط سازمان سنجش کشور، ثبت نام نمائید. داوطلبین ثبت نام آزمون دکتری، قبل از اقدام به ثبت نام باید از مدارک موردنیاز برای ثبت نام مطلع شوند به همین علت تصمیم گرفتیم با ارائه این مطلب، اطلاعات لازم در زمینه مدارک ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ را در اختیارتان قرار دهیم تا با اطلاع از آن ها، ثبت نام خود را به بهترین نحو انجام دهید . 
داوطلبان برای ثبت نام آزمون دکتری باید کارت اعتباری ثبت نام را از سایت سازمان سنجش خریداری نمایید.

مدارک و مراحل ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ 
همزمان با شروع ثبت نام آزمون دکتری، فرم الکترونیکی ثبت نام در سایت سنجش کشور قرار داده می شود که داوطلبان باید با دریافت این فرم، اطلاعات خواسته شده را در آن درج کنند. اطلاعاتی که در فرم ثبت نام درج می شود باید کاملا درست و بدون اشتباه باشد، بدین ترتیب داوطلبان هنگام ثبت اطلاعات، باید دقت کافی را داشته باشند. اگر داوطلبی اطلاعات اشتباه در فرم ثبت نام درج کرده باشد، باید منتظر اطلاعیه سازمان سنجش مبنی بر  ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون دکتری ۹۸، باشد و برای اصلاح فرم ثبت نام خود اقدام کند.

ثبت نام آزمون دکتری

مدارک ثبت نام دکتری ۹۸ :

ثبت نام دکتری ۹۸  همانند سال گذشته به صورت کاملا اینترنتی و توسط سایت سازمان سنجش انجام می شود . تمامی متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع دکتری باید در  زمان ثبت نام آزمون دکتری ۹۸  به سایت sanjesh.org  مراجعه نموده و پس از  دانلود دفترچه ثبت نام دکتری ۹۸   ، اطلاعات ثبت نامی خود را در فرم ثبت نام درج نمایند . درستی اطلاعات ثبت نامی در این مرحله از آزمون از اهمیت بالایی برخودار می باشد ، متقاضیان می باید مدارک ثبت نام آزمون دکتری ۹۸  را قبل از مراجعه به  سایت ثبت نام آزمون دکتری ۹۸  تهیه نموده و برطبق آن بندهای مختلف فرم ثبت نام را تکمیل نمایند. به علت  ادغام ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ با دکتری سراسری   ، علاقه مندان به انتخاب رشته محل های دانشگاه آزاد نیز می بایست همین مدارک را به عنوان  مدارک  ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۹۸  تهیه نمایند. در ادامه به شرح  مدارک لازم برای ثبت نام آزمون دکتری ۹۸  را شرح می پردازیم .

مدارک لازم برای ثبت نام دکتری سراسری و دانشگاه آزاد ۹۸


مدارک لازم برای ثبت نام و شرکت در  آزمون دکتری ۹۸  شامل موارد زیر است: 
  ۱- فایل عکس اسکن شده
داوطلب باید یک قطعه عکس پرسنلی با مشخصات زیر از قبل اسکن کرده و برای بارگذاری در   ثبت نام دکتری ۹۸  آماده کند . مشخصات عکس به شرح زیر می باشد :
۱) عکس تمام رخ ۴*۳ یا ۴*۶ که در سال جاری گرفته شده باشد .
۲) عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG باشد .
۳) اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر ۴۰۰*۳۰۰ پیکسل و حداقل ۳۰۰*۲۰۰ باشد .
۴) تصویر داوطلب باید واضح ، مشخص و فاقد اثر مهر ، منگنه و هر گونه لکه باشد .
۵) حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلوبایت بیش تر باشد .
۶) حاشیه های زاید عکس اسکن شده باشد حذف شده باشد .
۷) حتی الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد .
۸) متقاضیان می بایست در هنگام ارسال عکس خود به نکات زیر توجه نمایند :
۹) اسکن عکس از روی کارت های شناسایی ( کارت ملی ، شناسنامه و …. ) قابل قبول نیست .
۱۰) عکس بانوان باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد .
۱۱) در صورت ارسال عکس غیر معتبر ، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در  آزمون دکتری  از وی سلب می شود .

 

ثبت نام آزمون دکتری

 

نکته بسیار مهم : داوطلبانی که ثبت نام آن ها توسط فرد دیگری صورت می گیرد علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی ، حتما نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایند تا اشتباها عکس داوطلب دیگری به جای عکس آن ها ارسال نگردد . 
۲- سریال کارت اعتباری ثبت نام : 
با توجه به این که  شرکت در کنکور دکتری ۹۸  نیازمند پرداخت  هزینه ثبت نام دکتری ۹۸  است داوطلبان باید قبل از ثبت نام هزینه آن را پرداخت نموده و سریال ثبت نام را که یک کد ۱۲ رقمی می باشد یادداشت کنند . علاقه مندان به انتخاب در رشته محل های دانشگاه آزاد نیاز به پرداخت هزینه جداگانه در این مرحله از آزمون ندارند .
برای تکمیل ثبت نام آزمون دکتری، باید با خرید کارت اعتباری هزینه ثبت نام را پرداخت کرد. نحوه خرید کارت اعتباری بدین صورت می باشد که، همزمان با شروع ثبت نام، لینک خرید کارت اعتباری بر روی سایت سنجش فعال خواهد شد که داوطلبان باید با واریز هزینه مورد نظر توسط کارت های بانکی عضو شبکه شتاب، کارت را خریداری کنند. بعد از واریز هزینه باید شماره سریال ۱۲ رقمی را دریافت نمود. هزینه ثبت نام آزمون دکتری در سال گذشته ۰۰۰/۶۰۰ هزار ریال می باشد که پیش بینی می شود در سال ۹۸، شاهد افزایش این مبلغ باشیم . 
نکته خرید کارت فقط به صورت اینترنتی و توسط کارت های بانکی عضو شبکه شتاب می باشد و روش دیگری برای پرداخت هزینه وجود ندارد. در ضمن کارت بانکی عضو شبکه شتاب باید داری رمز دوم و CV2 باشد . 
۳- کد پیگیری مربوط به سهمیه ایثارگری :
داوطلبانی که دارای سهمیه ایثارگری هستند، برای اعمال سهمیه خود در ثبت نام آزمون دکتری، بایستی کد پیگیری ۱۲ رقمی را از ارگان زیربط دریافت و در بخش مربوطه فرم ثبت نام درج کنند . 
۴- کد پیگیری مربوط به اتباع غیر ایرانی :
اتباع غیرایرانی که علاقمند به ثبت نام آزمون دکتری هستند، برای ثبت نام باید بند مربوط به اتباع غیرایرانی را در فرم ثبت نام فعال کنند و پس از آن کدپیگیری ۱۳ رقمی را در بخش مشخص شده، قرار دهند . 
۵- کد وضعیت نظام وظیفه :
داوطلبین آقا باید از لحاظ وضعیت نظام وظیفه مشکلی نداشته باشند و کدپیگیری مربوط به نظام وظیفه خود را، در فرم ثبت نام درج کنند . 
۶- تایید وضعیت داوطلبان دارای معلولیت :
داوطلبینی که دارای معلولیت (کم بینا، کم شنوا، نابینا، ناشنوا، معلول جسمی حرکتی) هستند ، باید با مراجعه به سازمان بهزیستی، تشکیل پرونده دهند تا وضعیت معلولیت آن ها تایید شود. در صورتی که معلولیت داوطلبان دارای معلولیت، توسط سازمان بهزیستی تایید نشود، تسهیلات و خدمات لازم به این دسته از داوطلبان در زمان برگزاری آزمون ارائه نمی شود . 
۷- اطلاعات و  مدارک احراز هویت :
علاوه بر مدارک فوق که برای  ثبت نام آزمون دکتری سراسری ۹۸  ضروری است، باید اطلاعات زیر را نیز در فرم ثبت نام درج کرد .
۱)نام و نام خانوادگی 
۲)نام پدر 
۳)تاریخ و محل تولد 
۴)کد ملی و محل صدور شناسنامه 
۵)کد رشته تحصیلی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد 
۶)معدل کل مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد (یا دکتری حرفه ای) 
۷)کد و نام شهرستان برای تعیین حوزه امتحانی 
۸)کد پستی ۱۰ رقمی 
پس از تکمیل فرم ثبت نام و وارد کردن اطلاعات فوق، باید پس از تایید نهایی شماره پرونده ۶ رقمی و شماره پیگیری ۱۶ رقمی را از سایت ثبت نام دریافت کنید در غیر اینصورت ثبت نام شما تکمیل نمی شود.

۸- مدارک شناسایی شخصی و تحصیلی 
قسمتی از  فرم ثبت نام اینترنتی دکتری   ، مربوط به اطلاعات فردی و تحصیلی داوطلب می باشد، به داوطلبان توصیه می شود در  زمان ثبت نام دکتری ۹۸   ، مدارک شناسایی خود که شامل کارت ملی و شناسنامه و در صورت فارغ التحصیلی مدارک فارغ التحصیلی ( کارشناسی و کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای ) خود را نزد خود داشته باشند تا فرم را بدون هیچ گونه مغایرتی تکمیل نمایند . 
تکمیل  فرم مخصوص معدل و تعداد واحد های گذرانده دانشجویان سال آخر دوره های کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای متقاضی شرکت در آزمون دکتری ۹۸ که حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۹۸ فارغ التحصیل خواهند شد  نیز الزامی است .
دانشجویان ذکر شده باید  فرم مخصوص معدل برای ثبت نام آزمون دکتری  را از  دفترچه ثبت نام دکتری ۹۸  پرینت گرفته و برای تائید به موسسه آموزش عالی محل فارغ التحصیلی برسانند و پس از تطبیق با معدل مندرج در  کارت ورود به جلسه آزمون دکتری  و در صورت داشتن مغایرت معدل طبق اطلاعات ارائه شده در سایت سازمان سنجش کشور اقدام نمایند .

ثبت نام آزمون دکتری سراسری

زمان ثبت نام آزمون دکتری ۹۸

برگزار کننده آزمون دکتری برای ۷ گروه آزمایشی علوم انسانی، فنی مهندسی، علوم پایه، دامپزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و زبان سازمان سنجش آموزش کشور است و برطبق آخرین اطلاعیه این سازمان  زمان ثبت نام آزمون دکتری سراسری  و آزاد  در سال ۹۸ از ۹۷/۰۹/۰۶  آغاز خواهد شد و داوطلبان تا   ۹۷/۰۹/۱۲  مهلت دارند تا با فراهم نمودن مدارک لازم، به سایت سنجش کشور مراجعه کنند و ثبت نام نمایند . 
۱)  داوطلبانی که متقاضی تحصیل در دانشگاه آزاد می باشند، باید همزمان با شروع ثبت نام آزمون دکتری سراسری، برای  ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد  اقدام کنند. در واقع آزمون دکتری دانشگاه سراسری و آزاد ادغام شده است . 
۲) داوطلبان بر اساس علاقه خود فقط مجاز به ثبت نام یک کد رشته امتحانی متناسب با مدرک فارغ التحصیلی خود هستند . 
۳) دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای، که تا تاریخ   ۹۷/۱۱/۳۰  یا ۹۸/۶/۳۱فارغ التحصیل می شوند، باید میانگین نمرات واحدهای درسی گذارنده شده را، در فرم ثبت نام درج کنند. در زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری، به این دسته از داوطلبان فرصت داده می شود تا با مراجعه به سایت سنجش، برای اصلاح معدل خود اقدام نمایند . 
۴) آن دسته از افرادی که در آزمون دکتری سال ۹۷ شرکت نموده اند و در یکی از رشته های دانشگاه روزانه پذیرفته شده اند، حق ثبت نام در آزمون دکتری را ندارند .
برای اطلاع از  شرایط ثبت نام آزمون دکتری  می توانید  دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سراسری  را از سایت سنجش تکمیلی دات آی آر دریافت و مطالعه کنید .

ثبت نام آزمون دکتری

 

داوطلبین عزیز شرکت کننده در آزمون دکتری سراسری ۹۸:

مقطع دکتری سراسری ۹۸ جزء نظام آموزشی تحصیلات تکمیلی است. داوطلبان شرکت در مقاطع دکتری تخصصی ۹۸ ، باید دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای باشند. یکی از شرایط مهم ثبت نام در مقطع دکتری سراسری ۹۸ این می باشد که داوطلبان بعد از پایان مقطع کارشناسی ارشد می توانند در مقطع دکتری سراسری ۹۸ شرکت نمایند. یکی از مقاطع حساس دانشگاهی، مقطع دکتری سراسری ۹۸ می باشد که با مقاطع دانشگاهی دیگر فرق های زیادی دارد. در مقطع دکتری سراسری ۹۸ داوطلبان باید به صورت جدی تر پیگیر ادامه تحصیل خود در مقطع دکتری سراسری باشند.
شرکت در مقطع دکتری سراسری ۹۸ به تلاش زیادی نیاز دارد که داوطلبان باید برای قبولی خود در آزمون دکتری سراسری ۹۸ این نکته را مورد توجه خود قرار دهند.

 

 

ثبت نام آزمون دکتری
 
 
نتایج انتخاب رشته دکتری

شما برای قبول شدن در کنکور دکتری ۹۸ ، به چه چیز هایی نیاز دارید ؟

 

 
 
بسته آموزشی آزمون دکتری

آزمون های آزمایشی دکتری

مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی آزمون دکتری

بسته طلایی آزمون دکتری

قانون جذب

مشاوره و پشتیبانی تکمیلی آزمون دکتری

به داوطلبان کنکور دکتری توصیه می شود تمام اخبار و مطالب مرتبط با ثبت نام آزمون دکتری را که در زیر آمده است را به صورت کامل مطالعه کنند و با توجه به شرایط و ضوابط کنکور دکترا برنامه ریزی خود را انجام دهند تا بتوانند قبولی در آزمون دکتری سال جاری را تجربه کنند. در ضمن پیشنهاد می شود قسمت سوالات متداول دکتری و اخبار دکتری و مشاوره دکتری را نیز مورد بازدید قرار دهند.

مدارک ثبت نام دکتری

۱- منابع آزمون دکتری

۲- زمان ثبت نام آزمون دکتری

۳- زمان برگزاری آزمون دکتری

۴- ثبت نام دکتری

۵- ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد

۶- دفترچه ثبت نام آزمون دکتری

۷- شرایط ثبت نام دکتری

۸- مدارک ثبت نام دکتری

۹- هزینه ثبت نام دکتری

۱۰- فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری

۱۱- کارت ورود به جلسه آزمون دکتری

۱۲- تمدید مهلت ثبت نام دکتری

۱۳- ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری

۱۴- نتایج اولیه آزمون دکتری

۱۵- توضیحات کارنامه آزمون دکتری

۱۶- مصاحبه دکتری

۱۷- مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

۱۸- شهریه دکتری

۱۹- شهریه دکتری دانشگاه آزاد

۲۰- دفترچه انتخاب رشته دکتری

۲۱- انتخاب رشته دکتری

۲۲- تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری

۲۳- نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری

۲۴- دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

۲۵- انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

۲۶- نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد

۲۷- شناسه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

کلمات کلیدی:

مدارک ثبت نام دکتری , مدارک لازم برای ثبت نام دکتری ۹۸ , ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۹۹ , ثبت نام کنکور دکترا , منابع آزمون دکتری , زمان ثبت نام آزمون دکتری , زمان برگزاری آزمون دکتری , ثبت نام دکتری , ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد , دفترچه ثبت نام آزمون دکتری , شرایط ثبت نام دکتری , مدارک ثبت نام دکتری , هزینه ثبت نام دکتری , فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری , کارت ورود به جلسه آزمون دکتری , تمدید مهلت ثبت نام دکتری , ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری , نتایج اولیه آزمون دکتری , توضیحات کارنامه آزمون دکتری , مصاحبه دکتری , مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد , شهریه دکتری , شهریه دکتری دانشگاه آزاد , دفترچه انتخاب رشته دکتری , انتخاب رشته دکتری , تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری , نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری , دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد , انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد , نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد , شناسه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

  • سنجش امیرکبیر سنجش امیرکبیر
  • ۰
  • ۰

شرایط ثبت نام دکتری

شرایط ثبت نام دکتری عبارتی است که در آذرماه هر سال در گوگل یا سایر موتورهای جستجو توسط داوطلبان آزمون دکتری سرچ می شود. بسیاری از داوطلبان کنکور دکتری با توجه به هوش و فراست خود عبارت های کلیدی دیگری مثل ثبت نام آزمون دکتری۹۸ , زمان ثبت نام آزمون دکتری ۹۸-۹۹ ,شرایط ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد , زمان ثبت نام آزمون دکترا ۹۹ , شرط معدل برای آزمون دکتری , زمان آزمون دکتری ۹۸-۹۹ , آزمون دکتری ۹۸ و یازمان آزمون دکتری ۹۸ را نیز جستجو کنند.

شرایط ثبت نام دکتری

 

هدف همه آنها یکی است و همگی با کمی تسریع یا تاخیر به اطلاعات و خبرهای مطلوب خود در سطح اینترنت دست می یابند البته لازم به ذکر است داوطلبان آزمون دکتری باید به صورت حرفه ای نحوه دقیق و علمی جستجوی اطلاعات را فرا گیرند تا به طور علمی بتوانند به مطالب مورد نیاز خود دست یابند.

لذا مهم این است که داوطلبان آزمون دکتری اطلاعات مورد نیاز خود را از سایتی معتبر و علمی پیگیری و رهگیری کنند. سایتی یا مجموعه ای که بتواند به طور صحیح پاسخگوی سوالات داوطلبان آزمون دکترا باشد. در این بستر پر تلاطم مجموعه سنجش امیرکبیر به عنوان مجری اماده سازی منابع ازمون کارشناسی ارشد و دکتری سعی نموده است بستر اطلاعات برای داوطلبان ازمون دکتری را طوری فراهم کنند که داوطلبان کنکور دکترا بتوانند به راحتی اخبار درست و مطالب صحیح آموزشی خود را از سایت سنجش تکمیلی دات ای آر کسب کنند.

شرایط ثبت نام دکتری

 

همچنین داوطلبان عزیز امتحان دکتری می توانند در پایین همین صفحه، تمام سوالات خود را در زمینه آزمون دکترا مطرح کنند. مشاوران عالی سنجش امیرکبیر، مشتاقانه پاسخگوی پرسش ها و سوالات داوطلبان عزیز آزمون دکتری در زمینه ثبت نام آزمون دکتری در مقطع عالی و تکمیلی می باشند.

لذا به تمام داوطلبان آزمون دکتری توصیه میشود در چند ماه باقی مانده تا زمان آزمون دکترای، تمرکز بیشتری روی مطالب کنکور دکترای خود داشته باشند.

شرایط ثبت نام دکتری

شرایط ثبت نام دکتری عبارتی است که در آذرماه هر سال در گوگل یا سایر موتورهای جستجو توسط داوطلبان آزمون دکتری سرچ می شود. بسیاری از داوطلبان کنکور دکتری با توجه به هوش و فراست خود عبارت های کلیدی دیگری مثل ثبت نام آزمون دکتری۹۸، زمان ثبت نام آزمون دکتری ۹۸-۹۹، شرایط ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد، زمان ثبت نام آزمون دکترا ۹۹، شرط معدل برای آزمون دکتری، زمان آزمون دکتری ۹۸-۹۹، آزمون دکتری ۹۸، زمان آزمون دکتری ۹۸ را نیز جستجو می کنند.

 

هدف همه آنها یکی است و همگی با کمی تسریع یا تاخیر به اطلاعات و خبرهای مطلوب خود در سطح اینترنت دست می یابند البته لازم به ذکر است داوطلبان آزمون دکتری باید به صورت حرفه ای نحوه دقیق و علمی جستجوی اطلاعات را فرا گیرند تا به طور علمی بتوانند به مطالب مورد نیاز خود دست یابند.
لذا مهم این است که داوطلبان آزمون دکتری اطلاعات مورد نیاز خود را از سایتی معتبر و علمی پیگیری و رهگیری کنند.سایتی یا مجموعه ای که بتواند به طور صحیح پاسخگوی سوالات داوطلبان آزمون دکترا باشد. در این بستر پر تلاطم مجموعه سنجش امیرکبیر به عنوان مجری اماده سازی منابع ازمون کارشناسی ارشد و دکتری سعی نموده است بستر اطلاعات برای داوطلبان ازمون دکتری را طوری فراهم کنند که داوطلبان کنکور دکترا بتوانند به راحتی اخبار درست و مطالب صحیح آموزشی خود را از سایت سنجش تکمیلی دات ای آر کسب کنند.

همچنین داوطلبان عزیز امتحان دکتری می توانند در پایین همین صفحه ،تمام سوالات خود را در زمینه آزمون دکترا مطرح کنند. مشاوران عالی سنجش امیرکبیر ،مشتاقانه پاسخگوی پرسش ها و سوالات داوطلبان عزیز آزمون دکتری در زمینه ثبت نام آزمون دکتری در مقطع عالی و تکمیلی می باشند.
لذا به تمام داوطلبان آزمون دکتری توصیه می شود در چند ماه باقی مانده تا زمان آزمون دکترا ، تمرکز بیشتری روی مطالب کنکور دکترا خود داشته باشند.

 

شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۹۸

داوطلبان تحصیل در مقطع  دکتری دانشگاه های سراسری در سال ۹۸  موظف هستند تا در صورت داشتن شرایط عمومی و اختصاصی و نداشتن مشکل نظام وظیفه عمومی ( مخصوص داوطلبین آقا ) در  زمان ثبت نام دکتری ۹۸   ، فرم ثبت نام خود را به صورت اینترنتی در  سایت ثبت نام دکتری تکمیل کنند. با توجه به  ادغام کنکور دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ با کنکور دکتری سراسری   ، داوطلبین  دکتری دانشگاه آزاد ۹۸  نیز باید دارای شرایط دفترچه باشند. شرایط ذکر شده در  دفترچه ثبت نام دکتری ۹۸   ، به وسیله سازمان سنجش در سایت  www.sanjesh.org منتشر می شود ، اعلام شده است. در ادامه این گزارش  شرایط عمومی و شرایط اختصاصی ثبت نام دکتری ۹۸  را ذکر می نمائیم.

شرایط عمومی ثبت نام دکتری ۹۸

شرایط عمومی شرکت در آزمون دکتری ۹۸   ، شامل اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از دین های مشخص شده در قانون اساسی ، تعهد داشتن نسبت به احکام عملی اسلام ، دشمنی نکردن با نظام جمهوری اسلامی ایران ، نداشتن سابقه فساد اخلاقی و مرتکب نشدن به فساد است. داشتن تمامی موارد برای داوطلبان  ثبت نام دکتری  لازم می باشد.

کنکور دکتری دانشگاه آزاد 98

شرایط اختصاصی ثبت نام دکتری ۹۸

شرایط اختصاصی برای شرکت در کنکور دکتری ۹۸ ، شامل موارد زیر می باشد:
۱- داوطلبین باید دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای باشند و یا اینکه دانشجوی سال آخر کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای باشند.
۱) فارغ التحصیلان و دانشجویان گروه رشته های پزشکی برای طرح تعهد خدمت منعی برای ثبت نام نداشته باشند.
۲) داوطلبین شاغل در وزارت خانه و سازمان و نهاد های دولتی باید موافقت محل کار خود را برای ادامه تحصیل دریافت کنند. ( تحصیل در مقطع دکتری به صورت تمام وقت است. )
۳) رشته ی امتحانی انتخاب شده توسط داوطلب در دوره دکتری باید مرتبط با رشته ی تحصیلی دوره کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای باشد.
۲- طلابی که دوره سطح سه خود را گذرانده اند و یا تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۸ فارغ التحصیل خواهند شد و مدرک تحصیلی آنها توسط مدیریت یکی از حوزه های علمیه قم یا خراسان باشد می توانند در یکی از کد رشته های امتحانی مرتبط با علوم انسانی در آزمون دکتری ۹۸ شرکت کنند. 
۳- دانشجویانی که در حال تحصیل در مقطع دکتری تخصصی می باشند در صورت انصراف ندادن تا پایان مهلت ثبت نام کنکور دکتری ۹۸ مجاز به ثبت نام در این آزمون نیستند. 
۴-  داوطلبانی که فارغ التحصیل شده اند لازم می باشد معدل دوره کارشناسی ، کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای خود را در فرم ثبت نام وارد کنند.
۵- داوطلبانی که تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۸ فارغ التحصیل می شوند لازم می باشد که علاوه بر درج معدل دوره ی کارشناسی خود ، میانگین نمرات واحد های درسی گذرانده شده در مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای خود را تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۸ در فرم تقاضانامه ثبت نمایند و نسبت به تکمیل و تایید فرم معدل مندرج در دفترچه ثبت نام دکتری از طرف دانشگاه محل تحصیل خود در دوره ی کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای اقدام کنند.
۶- دانشجویان سال آخر  کارشناسی ارشد و یا دکتری که حداکثر تا تاریخ ۳۱ بهمن ۹۸ فارغ التحصیل می شوند می توانند در مرحله ی دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری ، معدل فارغ التحصیلی خود را وارد کنند.
۷- دانشجویان سال اخر مقطع ارشد و یا دکتری که تا حداکثر تاریخ ۳۱ شهریور ۹۸ فارغ التحصیل خواهند شد در مرحله دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری میانگین نمرات واحد های درسی گذرانده خود را وارد کنند.
۸-دانشجویان سال اخر کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای به جز فارغ التحصیلان دکتری عمومی دامپزشکی و دکتری پزشکی و کارشناسی ارشد پیوسته باید معدل بالای ۱۴ برای  ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ داشته باشند.
۹- پذیرفته شدگان با توجه به تعهدات آموزش رایگان باید برابر طول مدت تحصیل دوره دکتری ، در موقع ثبت نام تعهد بدهند تا در صورت لزوم در محلی که وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری تعیین می نمایند مشغول به خدمت شوند.
۱۰- داوطلبین شرکت کننده در آزمون دکتری ۹۸ نباید از لحاظ نظام وظیفه منعی داشته باشند.

 

شرایط ثبت نام آزمون دکتری

زمان و شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۹۸

ثبت‌ نام آزمون دکتری دانشگاه سراسری ۹۸ و آزاد در آذر ماه امسال شروع می شود. ضمن اینکه به علت ادغام شدن آزمون دکتری سراسری و آزاد با یکدیگر،  ثبت نام آزمون دکتری سراسری  و ثبت نام آزمون دکتری آزاد به صورت همزمان انجام می شود. در خصوص انتخاب رشته دکتری  سراسری و انتخاب رشته دکتری آزاد توجه کنید که داوطلبین در صورتی که در آزمون دکتری حضور داشته باشند و مجاز به انتخاب رشته شده باشند می توانند درانتخاب رشته دکتری آزاد شرکت نمایند. پس از انجام انتخاب رشته نتایج هر دو آزمون به صورت جداگانه بر روی سایت سازمان سنجش کشور و سایت دانشگاه آزاد قرار خواهد گرفت و دانشگاه ها داوطلبین پذیرفته شده را به صورت جداگانه برای انجام  مصاحبه دکتری   دعوت می کنند. با توجه به مدت زمان کوتاهی که تا   ثبت نام آزمون دکتری سراسری   باقی مانده است، شاهد سوالات گوناگون داوطلبین خود در مورد نحوۀ ثبت نام و زمان برگزاری آزمون دکتری ، زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری، زمان اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری سراسری   ، زمان و شرایط   انتخاب رشته دکتری سراسری ، زمان و نحوه ثبت نام   تکمیل ظرفیت دکتری سراسری  و … می باشیم که به همین منظور در ادامه این گزارش به طور کاملا اختصاصی به بررسی تمامی موارد می پردازیم .

 

نتایج انتخاب رشته دکتری

نحوه ثبت نام و زمان برگزاری آزمون دکتری ۹۸

متقاضیان می بایست چند روز پیش از برگزاری آزمون با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس  www.sanjesh.org برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری  اقدام کنند. با انتشار کارت ورود به جلسه آزمون دکتری این امکان می باشد که داوطلبان به صورت همزمان در صورت وجود اشتباه و یا تناقض در گروه آزمایشی،عکس ، مشخصات فردی، شهر محل سکونت برای ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند. اما در رابطه با  انتخاب رشته دکتری  سراسری و انتخاب رشته دکتری توجه داشته باشید که داوطلبان در صورت حضور در آزمون دکتری و مجاز شدن به انتخاب رشته شده باشند می توانند در انتخاب رشته دکتری آزاد نیز شرکت نمایند. پس از انجام انتخاب رشته نتایج هر دو آزمون به صورت جداگانه بر روی سایت سازمان سنجش کشور و سایت دانشگاه آزاد قرار می گیرد.پس از اعلام نتایج هر کدام از دانشگاه ها پذیرفته شدگان را به صورت مجزا دعوت به  مصاحبه دکتری   می نمایند. برای اطلاع از زمان دقیق برگزاری آزمون دکتری و   اعلام نتایج مصاحبه دکتری سراسری می توانید در  کانال تلگرام دکتری  عضو شوید و یا با مشاوران مرکز  مشاوره تحصیلی   سنجش امیرکبیر تماس حاصل فرمائید .

 

زمان برگزاری آزمون دکتری

زمان اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری

زمان اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری سراسری در شهریور ماه مشخص می شود و در این تاریخ نتایج بر روی سایت قرار می گیرد. بدین ترتیب پس از مشاهده نتایج داوطلبینی که در مرحله انتخاب رشته پذیرفته شده باشند می توانند خود را برای مراحل بعدی آماده نمایند اما داوطلبینی که پذیرفته نشده اند می توانند شانس خود را در مرحله  تکمیل ظرفیت دکتری سراسری   و یا  تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد   امتحان کنند.برای اطلاع از اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دکتری سراسری ۹۸  و  اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد  بر روی لینک کلیک نمائید .

 

زمان انتخاب رشته دکتری سراسری ۹۸ و اعلام نتایج آن

امکان شرکت در انتخاب رشته دکتری برای داوطلبینی فراهم می باشد که در جلسه آزمون دکتری حضور داشته اند و برای آن ها کارنامه صادر شده است  داوطلبان در صورت مجاز شدن می توانند در  اردیبهشت ماه  برای انجام انتخاب رشته اقدام نمایند. همچنین به دلیل ادغام آزمون دکتری سراسری و آزمون دکتری آزاد با یکدیگر فقط یک آزمون تحت نظر سازمان سنجش کشور برگزار خواهد شد و داوطلبانی که در آزمون دکتری شرکت کرده باشند این امکان را دارند که تا در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد نیز شرکت نمایند. در صورتی که داوطلبان پس از  اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری سراسری  پذیرفته شده باشند باید خود را برای مراحل بعدی آماده نمایند اما داوطلبانی که پذیرفته نشده اند این امکان را دارند تا مجددا شانس خود را در مرحله  تکمیل ظرفیت دکتری سراسری   امتحان نمایند. پس از انجام مرحله  انتخاب رشته دکتری  با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش ، در صورتی که داوطلبان دعوت به مصاحبه شوند می توانند به دانشگاه خود مراجعه و در مصاحبه شرکت کنند. پس از شرکت در مصاحبه نوبت به اعلام نتایج می رسد که برخلاف دانشگاه های آزاد ، دانشگاه های سراسری دانشگاه با داوطلب تماس حاصل کرده و نتایج مصاحبه را اعلام می نمایند.بنابراین تمامی متقاضیانی که در آزمون دکتری سراسری شرکت کرده اند می توانند در  تکمیل ظرفیت دکتری  شرکت نمایند و در صورت دعوت نشدن به مصاحبه نیز امکان شرکت در تکمیل ظرفیت وجود دارد .

 

ثبت نام آزمون دکتری سراسری

سوالات متداول مصاحبه دکتری

توضیح در مورد پایان نامه :
در این مرحله لازم می باشد موضوع پایان نامه خود را به صورت واضح و در یک یا چند جمله با بیانی روشن معرفی نمائید .

زمینه کاری مورد علاقه :
بهتر است نشان دهید که هر چند روی چند زمینه کاری مسلط می باشید ولی توانایی کار کردن روی موضوعات دیگر را هم دارید .

توصیه نامه :
به همراه داشتن توصیه نامه علمی می تواند کمک بسیار زیادی به شما بنماید .

تسلط به زبان انگلیسی :
هنگامی که در یکی از  آزمون های زبان  مورد قبول دانشگاهها موفق به کسب مدرک زبان شده اید حتماً مدرک خود را به همراه داشته باشید .

 

نحوه سنجش و پذیرش آزمون دکتری

مهم ترین شرایط اختصاصی ثبت نام دکتری ۹۸ در یک نگاه

شرایط اختصاصی برای شرکت در کنکور دکتری ۹۸ شامل موارد زیر می باشد :
۱- دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد و یا دکترای حرفه ای و یا اینکه دانشجوی سال آخر ارشد یا دکترای حرفه ای باشد .
۲- طلاب که دوره سطح سه خود را گذرانده اند می توانند در یکی از کد رشته های امتحانی مرتبط با علوم انسانی شرکت نمایند .
۳- پذیرفته شدگانی که در آزمون دکتری ۹۷ پذیرفته شده اند مجاز به ثبت نام در آزمون دکترا ۹۸ نمی باشند .
۴- داوطلبانی که فارغ التحصیل شده اند لازم است معدل خود را در فرم ثبت نام وارد نمایند .
۵- پذیرفته شدگان مقطع روزانه دوره دکتری باید برابر مدت تحصیل خود تعهد خدمت بسپارند .
۶- داوطلبان شرکت کننده در آزمون دکتری  ۹۸ نباید از لحاظ مقررات نظام وظیفه منع داشته باشند .

 

زمان برگزاری آزمون دکتری
 
 
 
 

شما برای قبول شدن در کنکور دکتری ۹۸ ، به چه چیز هایی نیاز دارید ؟

 

بسته آموزشی آزمون دکتری

آزمون های آزمایشی دکتری

مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی آزمون دکتری

بسته طلایی آزمون دکتری

قانون جذب

مشاوره و پشتیبانی تکمیلی آزمون دکتری

به داوطلبان کنکور دکتری توصیه می شود تمام اخبار و مطالب مرتبط با ثبت نام آزمون دکتری را که در زیر آمده است را به صورت کامل مطالعه کنند و با توجه به شرایط و ضوابط کنکور دکترا برنامه ریزی خود را انجام دهند تا بتوانند قبولی در آزمون دکتری سال جاری را تجربه کنند. در ضمن پیشنهاد می شود قسمت سوالات متداول دکتری و اخبار دکتری و مشاوره دکتری را نیز مورد بازدید قرار دهند.

شرایط ثبت نام دکتری

۱- منابع آزمون دکتری

۲- زمان ثبت نام آزمون دکتری

۳- زمان برگزاری آزمون دکتری

۴- ثبت نام دکتری

۵- ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد

۶- دفترچه ثبت نام آزمون دکتری

۷- شرایط ثبت نام دکتری

۸- مدارک ثبت نام دکتری

۹- هزینه ثبت نام دکتری

۱۰- فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری

۱۱- کارت ورود به جلسه آزمون دکتری

۱۲- تمدید مهلت ثبت نام دکتری

۱۳- ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری

۱۴- نتایج اولیه آزمون دکتری

۱۵- توضیحات کارنامه آزمون دکتری

۱۶- مصاحبه دکتری

۱۷- مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

۱۸- شهریه دکتری

۱۹- شهریه دکتری دانشگاه آزاد

۲۰- دفترچه انتخاب رشته دکتری

۲۱- انتخاب رشته دکتری

۲۲- تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری

۲۳- نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری

۲۴- دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

۲۵- انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

۲۶- نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد

۲۷- شناسه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

کلمات کلیدی:

شرایط ثبت نام دکتری , ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ , زمان ثبت نام آزمون دکتری ۹۸-۹۹ , زمان ثبت نام آزمون دکتری ۹۹ , شرایط ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد , ثبت نام دکتری آزاد , زمان آزمون دکتری ۹۸-۹۹ , دفترچه ثبت نام دکتری ۹۸ , زمان ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۹۹ , منابع آزمون دکتری , زمان ثبت نام آزمون دکتری , زمان برگزاری آزمون دکتری , ثبت نام دکتری , ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد , دفترچه ثبت نام آزمون دکتری , شرایط ثبت نام دکتری , مدارک ثبت نام دکتری , هزینه ثبت نام دکتری , فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری , کارت ورود به جلسه آزمون دکتری , تمدید مهلت ثبت نام دکتری , ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری , نتایج اولیه آزمون دکتری , توضیحات کارنامه آزمون دکتری , مصاحبه دکتری , مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد , شهریه دکتری , شهریه دکتری دانشگاه آزاد , دفترچه انتخاب رشته دکتری , انتخاب رشته دکتری , تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری , نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری , دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد , انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد , نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد , شناسه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

  • سنجش امیرکبیر سنجش امیرکبیر
  • ۰
  • ۰

ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد

ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد عبارتی است که در آذرماه هر سال در گوگل یا سایر موتورهای جستجو توسط داوطلبان آزمون دکتری سرچ می شود.بسیاری از داوطلبان کنکور دکتری با توجه به هوش و فراست خود عبارت های کلیدی دیگری مثل ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ , زمان ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ , زمان ثبت نام دکترا دانشگاه آزاد ۹۸ , انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ , ثبت نام دانشگاه آزاد ۹۹ -۹۸ , آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ , azmoon.org دانشگاه آزاد و یا انتخاب رشته دکترا دانشگاه آزاد ۹۸ را نیز جستجو کنند.

زمان ثبت نام آزمون دکتری

 

هدف همه آنها یکی است و همگی با کمی تسریع یا تاخیر به اطلاعات و خبرهای مطلوب خود در سطح اینترنت دست می یابند البته لازم به ذکر است داوطلبان آزمون دکتری باید به صورت حرفه ای نحوه دقیق و علمی جستجوی اطلاعات را فرا گیرند تا به طور علمی بتوانند به مطالب مورد نیاز خود دست یابند.

لذا مهم این است که داوطلبان آزمون دکتری اطلاعات مورد نیاز خود را از سایتی معتبر و علمی پیگیری و رهگیری کنند. سایتی یا مجموعه ای که بتواند به طور صحیح پاسخگوی سوالات داوطلبان آزمون دکترا باشد. در این بستر پر تلاطم مجموعه سنجش امیرکبیر به عنوان مجری اماده سازی منابع ازمون کارشناسی ارشد و دکتری سعی نموده است بستر اطلاعات برای داوطلبان ازمون دکتری را طوری فراهم کنند که داوطلبان کنکور دکترا بتوانند به راحتی اخبار درست و مطالب صحیح آموزشی خود را از سایت سنجش تکمیلی دات ای آر کسب کنند.

زمان ثبت نام آزمون دکتری

 

همچنین داوطلبان عزیز امتحان دکتری می توانند در پایین همین صفحه، تمام سوالات خود را در زمینه آزمون دکترا مطرح کنند. مشاوران عالی سنجش امیرکبیر، مشتاقانه پاسخگوی پرسش ها و سوالات داوطلبان عزیز آزمون دکتری در زمینه ثبت نام آزمون دکتری در مقطع عالی و تکمیلی می باشند.

کنکور دکتری دانشگاه آزاد 98

 

لذا به تمام داوطلبان آزمون دکتری توصیه میشود در چند ماه باقی مانده تا زمان آزمون دکترای ،تمرکز بیشتری روی مطالب کنکور دکترای خود داشته باشند.

 

ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۹۸

طی سالهای گذشته تقاضای تحصیل در مقطع دکتری در کشور در حال افزایش می باشد. با توجه به ظرفیت کم پذیرش دانشگاه های سراسری ، تعدادی از داوطلبین به سمت تحصیل در یکی از واحد های دانشگاه آزاد روانه می شوند . دانشگاه آزاد اسلامی براساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی ، اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع دکتری از میان داوطلبان شرکت کننده در آزمون دکتری سازمان سنجش می کند . آن دسته از متقاضیان شرکت در آزمون که با بررسی شرایط تحصیل در دانشگاه آزاد ، علاقه مند به این دانشگاه می باشند، باید از زمان ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ، شرایط ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد و نحوه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاداطلاع داشته باشند .

 

زمان ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۹۸

 

از سال ۹۶ به بعد ، کنکور دکتری سراسری و دانشگاه آزاد با یکدیگر ادغام شده است در نتیجه داوطلبین تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزادباید همزمان با داوطلبان تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه های سراسری ، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. از سال ۹۶ تا کنون آزمون دکتری به صورت یکپارچه توسط سازمان سنجش کشور برگزار می شود و تمامی داوطلبان موظف هستند در این آزمون یکپارچه ثبت نام کنند زمان ثبت نام کنکور دکتریسال های گذشته در آذر ماه بوده . پیش بینی می شود که ثبت نام دکتری ۹۸ و ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۹۸نیز در آذر ماه باشد .

توجه: طبق اعلام سازمان سنجش ، زمان ثبت نام آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد ۹۸ از روز سه شنبه ۶ آذر ماه آغاز و تا روز دوشنبه دوازدهم آذر ماه سال ۹۷ ادامه خواهد داشت .

 

شرایط ثبت نام آزمون دکتری

شرایط ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۹۸



تمامی داوطلبان باید از شرایط درج شده در دفترچه ثبت نام کنکور دکتری که در سایت سنجش منتشر می شود پیروی نمایند. دفترچه ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ دارای یک سری شرایط عمومی است که ارز آن جمله مرتبط بودن رشته کارشناسی ارشد با رشته امتحانی ، معدل بالای ۱۴ از شرایط مهم ثبت نام در این آزمون در نظر گرفت . 

 

نحوه ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ دانشگاه آزاد ۹۸

در مدت زمان ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ دانشگاه آزاد ، داوطلبان باید به سایت سنجش و آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org  مراجعه کنند و با داشتن کارت بانکی عضو شبکه شتاب ، هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ را پرداخت نمایند و کارت اعتباری ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ را خریداری نموده و بعد از دریافت کد رهگیری ثبت نام ، برای ثبت نام اقدام نمایند. داوطلبان با کلیک بر روی عبارت ” ثبت نام آزمون دکتری سال تحصیلی ۹۷ – ۹۸  ”وارد محیط ثبت نام این آزمون خواهند شد . در فرم ثبت نام ابتدا باید کد رهگیری را وارد نموده و فرم اطلاعات شخصی که شامل نام و نام خانوادگی ، سال تولد ، شماره شناسنامه و … و فرم اطلاعات تحصیلی که شامل گروه امتحانی ، کد و نام رشته امتحانی و … را وارد نمایند . پیشنهاد می شود ، فرم پیش نویس تقاضانامه ثبت نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دوره دکتری ۹۸ را که در انتهای دفترچه ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد آورده شده را یکبار تکمیل نموده و سپس اقدام به ثبت نام نمائید. لازم به ذکر می باشد که ثبت نام زمانی تکمیل شده که سیستم به شما شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام بدهد .

 

مراحل بعد از ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۹۸

چند روز بعد از ثبت نام کنکور دکتری دانشگاه آزاد ، داوطلبین می توانند کارت ورود به جلسه دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ را از سایت سنجش به نشانیwww.sanjesh.orgدریافت کنند . این آزمون در نیمه اول اسفند ماه برگزار می شود دفترچه سوالات و پاسخنامه آزمون دکتری ۹۸ ، چند روز بعد از برگزاری کنکور بر روی سایت سنجش قرار می گیرد و شرکت کنندگان می توانند با توجه به پاسخنامه ، تعداد سوالاتی که به آن ها پاسخ صحیح داده اند را محاسبه کنند. بعد از اعلام نتایج اولیه دکتریکه به صورت یکپارچه منتشر می شود . مسیر دانشگاه آزاد و سازمان سنجش بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری ۹۸ ، از یکدیگر جدا می شود . داوطلبینی که مجاز به انتخاب رشته دکتریو انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزادشده اند ، می توانند به صورت جداگانه در سایت های سازمان سنجش و دانشگاه آزاد فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کنند . آن دسته از داوطلبانی که حدنصاب دعوت به مصاحبه دکتریو حدنصاب دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد را کسب کرده اند ، به مصاحبه دانشگاه های سراسری و آزاد دعوت می شوند. مصاحبه دکتریدانشگاه های سراسری و مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد در زمان های مختلف  می باشد و نتایج نهایی دکتری و نتایج نهایی دکتری دانشگاه آزاد در نیمه اول شهریور ماه اعلام خواهد شد . اسم هر داوطلب به عنوان پذیرفته شده نهایی فقط در یک دانشگاه اعلام  خواهد و پذیرفته شدگان نهایی باید در تاریخ هایی که متعاقبا توسط دانشگاه ها اعلام می شود ، برای ثبت نام در محل دانشگاه حاضر شوند .

زمان برگزاری آزمون دکتری

ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد

با توجه به آمار و ارقام اعلام شده از ثبت نام کنندگان آزمون دکتریدر سال های گذشته ، به جرات می توان گفت که سطح علمی کشور روند رو به رشدی را دارد . به علت ظرفیت محدود پذیرش تحصیلات تکمیلی (دکتری )در دانشگاه های سراسری ، رقابت تنگاتنگی بین داوطلبان آزمون دکتری بر سر پذیرش شدن در این مقطع وجود دارد و بعضی از داوطلبان فقط به پذیرفته شدن در دانشگاه آزاد فکر می نمایند. 
دانشگاه آزاد اسلامی یکی از پر متقاضی ترین دانشگاه های کشور در زمینه پذیرش دانشجو در مقطع دکتری می باشد . پس از ادغام ثبت نام دکتری سراسری و دانشگاه آزاد و با توجه به تغییرات به وجود آمده در روند ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ ، قطعا ابهامات زیادی برای متقاضیان تحصیل در این مقطع به وجود آمده که ما در این گزارش سعی می کنیم که به تمامی سوالات ایجاد شده پاسخ دهیم . لازم به ذکر است منبع اطلاعات این گزارش اطلاعیه های سازمان سنجش در سال گذشته است و بر حسب تجربه امسال نیز روند ثبت نام به همین گونه باشد اما در صورت کسب اطلاعات مغایر با اطلاعات ذکر شده ، حتما گزارش را به روز رسانی خواهیم نمود . در این گزارش به بررسی زمان ، نحوه و شرایط ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ می پردازیم .

زمان و نحوه ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۹۸

در سال های گذشته زمان ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد در آذر ماه بود و به صورت جداگانه از دانشگاه های سراسری انجام شد . اما در سال  ۹۶ثبت نام کنکور دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد ادغام شدند.
داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ را دارند باید ثبت نام خود را مانند سایر داوطلبان آزمون  دکتری ۹۸ در سایت سازمان سنجش انجام دهند . سال گذشته زمان ثبت نام برای داوطلبان از ۱ تا ۷ آذر ماه بود . پیش بینی می شود امسال نیز در آذر ماه اطلاعیه ثبت نام توسط سازمان سنجش منتشر خواهد شد نحوه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ مانند ثبت نام دکتری ۹۸ صرفا نیازمند وارد کردن اطلاعات شخصی و تحصیلی و گروه آزمایشی داوطلب است و در این مرحله نیازی به انتخاب رشته نمی باشد. 
داوطلبان می توانند در زمان تعیین شده با مراجعه به وب سایت سازمان سنجش و مطالعه دقیق دفترچه ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ که با دفترچه ثبت نام دکتری ۹۸یکی می باشد ، نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دکتریو خرید کارت اعتباری اقدام کرده و ثبت نام خود را تکمیل کنند . در پایان عملیات ثبت نام کد رهگیری ای توسط سیستم به داوطلب داده می شود که نگه دار ی از آن تا پایان زمان اعلام نتایج دکتری دانشگاه آزاد ۹۸الزامی است.

توجه: زمان ثبت نام آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد ۹۸ از روز سه شنبه ۶ آذر ماه آغاز و تا روز دوشنبه دوازدهم آذر ماه سال ۹۷ ادامه خواهد داشت.

شرایط ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۹۸

به علت ادغام آزمون دکتری دانشگاه سراسری و آزاد کلاً یک دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۹۸منتشر خواهد شد پس شرایط ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد همانند شرایط ثبت نام آزمون دکتری سراسری می باشد . متناسب بودن گروه آزمایشی در مقطع کارشناسی ارشد با گروه آزمایشی دکتری یکی از شرایط لازم و مهم برای ثبت نام است . هر داوطلب باید در گروه آزمایشی خود شرکت نماید و گروه های آزمایشی م عدودی می باشند که به تمامی فارغ التحصیلان اجازه ثبت نام می دهند .  به عنوان مثال اگر شما فارغ التحصیل رشته فیزیک هستید حق ثبت نام در آزمون دکتری ۹۸ رشته حسابداری را ندارید درصورتی که اگر فارغ التحصیل حسابداری هستید می توانید در آزمون دکتری ۹۸فیزیک ثبت نام کنید 
اگر قصد دارید در یک رشته غیر مرتبط با مدرک کارشناسی ارشد خود در کنکور دکتری شرکت نمائید ، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه سنجش امیرکبیر تماس بگیرید .
لازم به ذکر است که سازمان سنجش آموزش کشور برای آن دسته از داوطلبانی که نیاز به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود دارند ، دو بازه زمانی مختلف را تعیین می نماید . برای مطالعه راهنمای ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری ۹۸ کلیک نمائید . برای کسب  اطلاع بیشتر از این محدودیت ها با مشاوران سنجش امیرکبیر در تماس باشید .


زمان برگزاری آزمون دکتری

نحوه امتیازدهی آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۹۸

نحوۀ سنجش دانشجو در مقطع دکتری دانشگاه آزاد پس از ادغام با دانشگاه سراسری از لحاظ تغییر در اعمال امتیازات متفاوت بود . نحوه سنجش امسال برای داوطلبانی که در کارنامه اعلام نتایج اولیه دکتری  ۹۸ مجاز به انتخاب رشته شدند به شرح زیر می باشد: 
۱- ۵۰ درصد امتیازات به آزمون کتبی اختصاص داده می شود . ( این قسمت قبل از ادغام شدن ۷۵ درصد بوده است . ( 
۲- ۲۰درصد امتیازات به سوابق آموزشی و پژوهشی اختصاص داده می شود 
۳- ۳۰درصد باقی مانده ی امتیازات به مصاحبه علمی و سنجش عملی اختصاص داده می شود 
درصد های اعلام شده حاکی از آن است که افرادی با رزومه تحصیلی قوی ( معدل بالا در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و … ) سهم کمتری از آزمون کتبی کسب می نمایند. البته سوابق آموزشی و پژوهشی که خود شامل تسلط به زبان انگلیسی ، مقالات چاپ شده در ژورنال های خارجی و ایرانی ( ISI ) ، اکتشاف ، اختراع ، آثار هنری و تشویق نامه های علمی است نیز در زمینه قبولی داوطلبان در آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ بی تاثیر نمی باشد 

انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ ۹۸

قبل از سال ۹۶ داوطلبان شرکت در آزمون دکتری ، لیستی از رشته های مورد علاقه ی خود را تهیه و در هنگام ثبت نام آن را وارد سیستم می نمودند یعنی بدون آگاهی از نتیجه آزمون دکتری رشته های مورد نظر خود را انتخاب می نمودند . امسال نیز مانند سال گذشته این روند تغییر کرده و داوطلبان ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ مانند داوطلبان دکتری ۹۸در زمان ثبت نام فقط اطلاعات خود را وارد می نمایند و پس از برگزاری آزمون و اعلامنتایج اولیه دکتری ۹۸ ، با توجه به دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ ، رشته های مورد نظر خود را با دید واقع بینانه تری نسبت به وضعیت خود انتخاب می نمایند کارنامه نتایج اولیه دکتریاحتمالاً در نیمه دوم فروردین یا نیمه اول اردیبهشت منتشر خواهد شد. در کارنامه اولیه نمره کتبی آزمون داوطلب اعلام می شود . لازم به ذکر است انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد هیچ منافاتی با انتخاب رشته دکتری ۹۸ندارد و هر داوطلب با توجه به وضعیت مجاز خود ، می تواند در هر دو دانشگاه انتخاب رشته شرکت نماید.

برای رسیدن به موفقیت و به دست آوردن مدارج بالای علمی استفاده از تجربیات و راهکار های اشخاصی که این مسیر را طی کرده اند ، بسیار مفید و اثر بخش می باشد . شاید انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ آخرین گامی نباشد که یک داوطلب باید با موفقیت از آن عبور نماید اما اصلی مهم می باشد و در صورت انتخاب نادرست باعث جا ماندن داوطلب از تحصیل در این مقطع می شود . نحوه صحیح مطالعه ، زمان بندی مناسب ،استفاده صحیح از منابع آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد ۹۸ برای آمادگی هرچه بهتر کنکور دکتری ، همچنین دانستن معیار های مهم برای داوطلب دعوت شده برای مصاحبه دکتری ۹۸ و مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ ، آشنایی با نکات کلیدی در رابطه با مصاحبه کنندگان و راهنمای مشاهده کارنامه اعلام نتایج دکتری دانشگاه آزاد  ۹۸ ، کارنامه اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری ۹۸ و راهنمای دفترچه انتخاب رشته دکتری ۹۸ از جمله مواردی می باشد که می توانید از مشاوران سنجش امیرکبیر کمک بگیرید .

ثبت نام آزمون دکتری سراسری

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۹۸

موفقیت در کنکور دکتری برای داوطلبان آزمون دکتری خیلی مهم می باشد و این موفقیت نهایی به عملکرد درست و صحیح در تمامی درس ها بستگی دارد. توجه داشته باشید که کنکور دکتری آزاد با دانشگاه سراسری ادغام شده است و داوطلبین برای ثبت نام باید برای یک کنکور ثبت نام نمایند. و یک فرصت مجدد به افراد جامانده از ثبت نام داده می شود تا اطلاعات ثبت نامی خود را ویرایش کنند. متاسفانه بسیاری از داوطلبان کنکور دکتری آزاد ،اطلاع دقیقی از شرایط ثبت نام ،نحوه مصاحبه و امتیاز دهی روز مصاحبه را ندارند و در نتیجه نمی توانند در کنکور دکتری موفق شوند. پس سعی می کنیم در این گزارش برای اطلاعات بیشتر داوطلبان درباره شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ و انتخاب رشته دکتریو شهریه دکتری دانشگاه آزادتوضیحاتی ارائه نمائیم .

زمان ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۹۸

داوطلبان کنکور دکتری آزاد ۹۸ می توانند برای ثبت نام کنکور دکتری ۹۸ در تاریخ  ۶ تا ۱۲ آذر ماه نسبت به ثبت نام کنکور دکتری اقدام کنند و همانطور که گفته شد ثبت نام کنکور دکتری آزاد و سراسری همزمان است و پس از ثبت نام  و در صورت مجاز شدن در انتخاب رشته، می توانند برای انتخاب رشته دکتری سراسری و دکتری دانشگاه آزاد به صورت جداگانه اقدام کنند و در صورت دعوت شدن به مصاحبه ،خود را برای مصاحبه دکتری آزاد آماده نمایند. جهت اطلاع دقیق از دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سراسری و آزاد ۹۸ و منابع آزمون دکتری ۹۸و نحوه صحیح انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد می توانید از مشاوران سنجش امیرکبیر راهنمایی بخواهید .

نحوه سنجش و پذیرش آزمون دکتری

نحوه ثبت نام و زمان برگزاری کنکور دکتری آزاد ۹۸

داوطلبینی که می خواهند برای ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ اقدام کنند باید مدرک کارشناسی ارشد داشته باشند تا بتوانند در کنکور دکتری ۹۸ دانشگاه آزاد ثبت نام کنند. تمامی متقاضیان باید در مهلت تعیین شده پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت نام به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. متقاضیان کنکور دکتری ۹۸ می توانند با توجه به علاقه کد رشته محل امتحانی خود را انتخاب نموده و در کنکور دکتری آزاد ثبت نام نمایند همچنین زمان برگزاری کنکور دکتری آزاد ۳ اسفند ۹۷ می باشد بنابر این توصیه می شود برای کسب اطلاع بیشتر در مورد شرایط دکتری بدون آزمون و مشاوره انتخاب رشته دکتری بر روی لینک کلیک نمائید .

اعلام نتایج و انتخاب رشته کنکور دکتری آزاد ۹۷

نتایج اولیه دکتری دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی در اواخر فروردین ۹۸ اطلاع رسانی می شود. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته براساس کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش می توانند متناسب با کد رشته امتحانی خود حداکثر تا ۴۰ رشته محل را در دانشگاه آزاد انتخاب نمایند. آن دسته از متقاضیانی که با مشاهده کارنامه آزمون دکتری آزاد مربوط به خود ، مجاز به انتخاب رشته شده باشند می توانند با مراجعه به سایت سنجش به نشانی www.sanjesh.orgنتایج انتخاب رشته دکتری آزاد را مشاهده نمایند. تمامی داوطلبانی که در حداقل یکی از انتخاب هایشان دعوت به مصاحبه دکتری را کسب کرده باشند باید در تاریخ اعلام شده، با ورود به سایت سنجش و با اطلاعات ثبت نامی که در روی کارت ورود به جلسه آزمون دکتری ذکر شده است ،کارت اعتباری خریداری نموده و فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری ۹۸ را به صورت اینترنتی تکمیل کنند .

شهریه دکتری دانشگاه آزاد ۹۸

دانشجویان دکتری که در دانشگاه آزاد ثبت نام نموده اند با شروع هر نیمسال تحصیلی، در ابتدا مبلغی به عنوان شهریه ثابت و مبلغی تحت عنوان شهریه متغیر به ازای هر واحد درسی باید پرداخت نمایند. شهریه ثابت برطبق نیمسال ورودی هر دانشجو تعیین می شود و تا پایان دوره تحصیل افزایشی نخواهد داشت اما مبلغ شهریه متغیر به ازای واحد متغیر نظری و واحد متغیر عملی اعلام می شود و در طول دوره تحصیل دانشجو افزایش می یابد. در صورت داشتن هر نوع سوال در رابطه با دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سراسری و تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد می توانید بر روی لینک کلیک نمائید .

ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۹۸

دانشگاه آزاد اسلامی یکی از محبوب ترین دانشگاه ها در ایران و البته یکی از پر متقاضی ترین دانشگاه های کشور در زمینه پذیرش دانشجو در مقطع دکتری است . در سال ۹۶ به علت ادغام شدن آزمون دکتری سراسری و آزاد با یکدیگر،ثبت نام آزمون دکتری سراسری و ثبت نام آزمون دکتری آزاد به صورت همزمان انجام می شود که به علت این اقدام انجام شده داوطلبان را با سوالات بسیاری روبرو کرده است.چنانچه شما هم قصد ثبت نام آزمون دکتری ۹۸دانشگاه آزاد را دارید با مطالعه ادامه مطلب می توانید از زمان و نحوه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۹۸، شرایط ثبت نام آزمون دکتری۹۸، دانشگاه آزاد ،زمان و نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ مطلع شوید و با آگاهی کامل برای شرکت در جلسه آزمون حاضر شوید .

 

زمان و نحوه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۹۸

ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ دانشگاه آزاد در اوایل آذر ماه آغاز و به مدت یک هفته ادامه می یابد. بدین ترتیب داوطلبان علاقه مند به شرکت در آزمون دکتری باید در مدت زمان تعیین شده با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتریاقدام کنند. البته توجه داشته باشید که در این مرحله نیازی به انجام انتخاب رشته نمی باشد دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سراسری و آزاد ۹۸ مشترک می باشد و به این نکته توجه داشته باشید که با انتشار کارت ورود به جلسه آزمون دکتری این امکان وجود دارد که داوطلبان برای ویرایش اطلاعات خود البته در صورت وجود تناقض و یا اشتباه در گروه آزمایشی ، عکس ، مشخصات فردی، شهر محل سکونت برای ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.به خاطر داشته باشید که پس از انجام ثبت نام از دریافت کد رهگیری غافل نشوید و آن را تا پایان زمان اعلام نتایج آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ نزد خود نگه دارید .

شرایط ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۹۸

داوطلبان گرامی توجه  کنند که دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سراسری و آزاد ۹۸ مشترک می باشد و همانطور که می دانید به دلیل ادغام آزمون دکتری دانشگاه سراسری و آزاد فقط یک دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ منتشر می شود. بنابراین شرایط ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد همانند شرایط ثبت نام آزمون دکتری سراسری است .از دیگر مواردی که لازم می باشد در زمینه شرایط ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ بدانید این است که گروه آزمایشی در مقطع کارشناسی ارشد می بایست با گروه آزمایشی دکتری متناسب باشد.بنابراین داوطلبان باید در گروه آزمایشی خود شرکت نمایند. البته گروه های آزمایشی بسیار کمی هم می باشند که تمامی فارغ التحصیلان امکان ثبت نام را دارند .

نتایج انتخاب رشته دکتری

انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۹۸

در صورتی که متقاضیان در جلسه آزمون دکتری حضور داشته اند برای آن ها کارنامه صادر می شود و همچنین در صورت مجاز شدن به انتخاب رشته می توانند در اردیبهشت ماه برای انجام انتخاب رشته دکتری اقدام نمایند. ضمن اینکه به دلیل ادغام آزمون دکتری سراسری و آزمون دکتری آزاد با یکدیگر فقط یک آزمون تحت نظر سازمان سنجش  کشور برگزار می شود و داوطلبانی که در آزمون دکتری شرکت کرده باشند می توانند در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد نیز شرکت نمایند.هر داوطلب حق دارد حداکثر ۴۰ رشته محل در گروه آزمایشی خودش از دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد انتخاب کند.کارنامه نتایج اولیه دکتری به احتمال زیاد در نیمه دوم فروردین یا نیمه اول اردیبهشت منتشر خواهد شد . در کارنامه اولیه نمره کتبی آزمون داوطلب مشخص می شود انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد هیچ مغایرتی با انتخاب رشته دکتری ۹۸ ندارد و هر داوطلب در صورت مجاز شدن می تواند در هر دو انتخاب رشته شرکت نماید .

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری آزاد ۹۸

در صورتی که داوطلبان پس از اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری پذیرفته شده باشند باید خود را برای مراحل بعدی یعنی انتخاب رشته دکتری آماده کنند اما داوطلبانی که پذیرفته نشده اند این امکان را دارند تا مجددا شانس خود را در مرحله تکمیل ظرفیت دکتری سراسری امتحان نمایند. پس از انجامانتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ، توسط سایت معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مشخص می شود که کدام یک از داوطلبان دعوت به مصاحبه شده اند.بعد از اینکه تمامی داوطلبان در جلسه مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه آزاد شرکت نمودند دانشگاه آزاد برطبق امتیاز مصاحبه و نمره کتبی آزمون ، نمره کل داوطلبان را مشخص می کند.سپس انتخاب های داوطلبان مورد بررسی قرار می گیرد و گزینش داوطلبان با توجه به نمره کل کسب شده در انتخاب هایشان صورت می گیرد.در رابطه با زمان اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد نیز لازم است بدانید که نتایج در شهریور ماه اعلام می شود .

در صورتی که داوطلبین دعوت به مصاحبه شوند می توانند به دانشگاه خود مراجعه و در مصاحبه شرکت کنند. پس از شرکت درمصاحبهنوبت به اعلام نتایج می رسد که برخلاف دانشگاه های آزاد ، دانشگاه های سراسری با داوطلب تماس می گیرد ونتایج مصاحبهرا اعلام می کنند. بنابراین تمامی متقاضیانی که در آزمون دکتری سراسری شرکت کرده اند می توانند در  تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد  شرکت نمایند ودر صورت دعوت نشدن به مصاحبه نیز امکان شرکت در  تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد  وجود دارد.در صورت تمایل می توانید برای اطلاع از میزان  شهریه دکتری دانشگاه آزاد  ،  شرایط دکتری بدون آزمون  و  منابع آزمون دکتری ۹۸  بر روی لینک مورد نظر کلیک نمائید .

 
 
 

شما برای قبول شدن در کنکور دکتری ۹۸ ، به چه چیز هایی نیاز دارید ؟

 

 
بسته آموزشی آزمون دکتری
 
آزمون های آزمایشی دکتری

مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی آزمون دکتری

بسته طلایی آزمون دکتری

قانون جذب

مشاوره و پشتیبانی تکمیلی آزمون دکتری

 

به داوطلبان کنکور دکتری توصیه می شود تمام اخبار و مطالب مرتبط با ثبت نام آزمون دکتری را که در زیر آمده است را به صورت کامل مطالعه کنند و با توجه به شرایط و ضوابط کنکور دکترا برنامه ریزی خود را انجام دهند تا بتوانند قبولی در آزمون دکتری سال جاری را تجربه کنند. در ضمن پیشنهاد می شود قسمت سوالات متداول دکتری و اخبار دکتری و مشاوره دکتری را نیز مورد بازدید قرار دهند.

ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد

۱- منابع آزمون دکتری

۲- زمان ثبت نام آزمون دکتری

۳- زمان برگزاری آزمون دکتری

۴- ثبت نام دکتری

۵- ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد

۶- دفترچه ثبت نام آزمون دکتری

۷- شرایط ثبت نام دکتری

۸- مدارک ثبت نام دکتری

۹- هزینه ثبت نام دکتری

۱۰- فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری

۱۱- کارت ورود به جلسه آزمون دکتری

۱۲- تمدید مهلت ثبت نام دکتری

۱۳- ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری

۱۴- نتایج اولیه آزمون دکتری

۱۵- توضیحات کارنامه آزمون دکتری

۱۶- مصاحبه دکتری

۱۷- مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

۱۸- شهریه دکتری

۱۹- شهریه دکتری دانشگاه آزاد

۲۰- دفترچه انتخاب رشته دکتری

۲۱- انتخاب رشته دکتری

۲۲- تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری

۲۳- نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری

۲۴- دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

۲۵- انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

۲۶- نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد

۲۷- شناسه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

کلمات کلیدی:

ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد, منابع آزمون دکتری , زمان ثبت نام آزمون دکتری , زمان برگزاری آزمون دکتری , ثبت نام دکتری , ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد , دفترچه ثبت نام آزمون دکتری , شرایط ثبت نام دکتری , مدارک ثبت نام دکتری , هزینه ثبت نام دکتری , فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری , کارت ورود به جلسه آزمون دکتری , تمدید مهلت ثبت نام دکتری , ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری , نتایج اولیه آزمون دکتری , توضیحات کارنامه آزمون دکتری , مصاحبه دکتری , مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد , شهریه دکتری , شهریه دکتری دانشگاه آزاد , دفترچه انتخاب رشته دکتری , انتخاب رشته دکتری , تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری , نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری , دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد , انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد , نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد , شناسه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد , ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ , ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۹۹ , زمان ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۹۹ , زمان ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ , انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد , آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ , ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ دانشگاه آزاد , انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ , azmoon.org دانشگاه آزاد,ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد بر اساس آخرین تغییرات,نحوه ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد

  , , , , , , , , , , , , , , ,, , , , , , , , , , , , , , , , , , , 

  • سنجش امیرکبیر سنجش امیرکبیر
  • ۰
  • ۰

ثبت نام دکتری

ثبت نام دکتری

ثبت نام دکتری عبارتی است که در آذرماه هر سال در گوگل یا سایر موتورهای جستجو توسط داوطلبان آزمون دکتری سرچ می شود.بسیاری از داوطلبانکنکور دکتری با توجه به هوش و فراست خود عبارت های کلیدی دیگری مثل زمان ثبت نام آزمون دکتری ۹۹-۹۸ , زمان ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ , زمان آزمون دکتری ۹۹-۹۸ , تاریخ ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ , زمان ثبت نام کنکور دکتری ۹۸ و یا زمان ثبت نام کنکور دکتری ۹۹-۹۸ را نیز جستجو کنند.

 

 

ثبت نام دکتری

 

هدف همه آنها یکی است و همگی با کمی تسریع یا تاخیر به اطلاعات و خبرهای مطلوب خود در سطح اینترنت دست می یابند البته لازم به ذکر است داوطلبان آزمون دکتری باید به صورت حرفه ای نحوه دقیق و علمی جستجوی اطلاعات را فرا گیرند تا به طور علمی بتوانند به مطالب مورد نیاز خود دست یابند.

 

لذا مهم این است که داوطلبان آزمون دکتری اطلاعات مورد نیاز خود را از سایتی معتبر و علمی پیگیری و رهگیری کنند. سایتی یا مجموعه ای که بتواند به طور صحیح پاسخگوی سوالات داوطلبان آزمون دکترا باشد. در این بستر پر تلاطم مجموعه سنجش امیرکبیر به عنوان مجری اماده سازی منابع ازمون کارشناسی ارشد و دکتری سعی نموده است بستر اطلاعات برای داوطلبان ازمون دکتری را طوری فراهم کنند که داوطلبان کنکور دکترا بتوانند به راحتی اخبار درست و مطالب صحیح آموزشی خود را از سایت سنجش تکمیلی دات ای آر کسب کنند.

 

 

ثبت نام دکتری

 

همچنین داوطلبان عزیز امتحان دکتری می توانند در پایین همین صفحه، تمام سوالات خود را در زمینه آزمون دکترا مطرح کنند. مشاوران عالی سنجش امیرکبیر، مشتاقانه پاسخگوی پرسش ها و سوالات داوطلبان عزیز آزمون دکتری در زمینه ثبت نام آزمون دکتری در مقطع عالی و تکمیلی می باشند.

 

لذا به تمام داوطلبان آزمون دکتری توصیه میشود در چند ماه باقی مانده تا زمان آزمون دکترای، تمرکز بیشتری روی مطالب کنکور دکترای خود داشته باشند.

 

ثبت نام آزمون دکتری

با توجه به اطلاعات اعلام شده از ثبت نام کنندگان در آزمون دکتری در سال های اخیر ، به ضرس قاطع می توان گفت که سطح علمی کشور روند رو به رشدی داشته است. فلذا به دلیل ظرفیت محدود پذیرش در تحصیلات تکمیلی ، رقابت تنگاتنگی بین داوطلبان بر سر پذیرش شدن در این مقطع وجود دارد و پذیرش شدن منوط به تسلط کامل به مفاهیم درسی و برنامه ریزی آزمون دکتری  می باشد. ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ مانند سال گذشته با ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ ادغام شده است. این موضوع، سوالات و ابهامات زیادی را در اذهان عمومی داوطلبان آزمون دکتری ایجاد کرده است. به همین دلیل مجموعه سنجش امیرکبیر تصمیم گرفت که با نگارش این گزارش اطلاعات جامع و مفیدی را درباره این رویداد تحصیلی در کشور در اختیار متقاضیان کنکور دکتری قرار دهد. لازم به ذکر است منبع اطلاعات این گزارش اطلاعیه های سازمان سنجش کشور در سال گذشته و امسال می باشد و بر حسب تجربه احتمالا امسال نیز روند ثبت نام به همین گونه باشد

نکته: داوطلبان شرکت در کنکور دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ باید به طور مشترک با سایر داوطلبان ، در سایت سازمان سنجش ثبت نام کنند

 

کنکور دکتری دانشگاه آزاد 98

 

زمان ثبت نام آزمون دکتری ۹۸

زمان ثبت نام آزمون دکتری نیمه اول آذر ماه می باشد. امسال نیز در آذر ماه امکان ثبت نام دکتری ۹۸ برای کلیه داوطلبانی که شرایط شرکت در کنکور دکتری ۹۸ را دارند ، فراهم می شود. داوطلبان می توانند در زمان و تاریخ اعلام شده با مراجعه به وب سایت رسمی سازمان سنجش کشور نسبت به ثبت نام اقدام کنند. نحوه ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ غیرحضوری و صرفا از طریق اینترنت می باشد.. تمامی داوطلبانشرکت در کنکور دکتری سراسری و دانشگاه آزاد بعد از مراجعه به سایت سازمان سنجش و مطالعه کامل دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ که با دفترچه ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۹۸یکسان می باشد ، می توانند با استفاده از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب ، هزینه ثبت نام آزمون دکتری را پرداخت نموده ، یعنی کارت اعتباری خریداری کرده و عملیات ثبت نام را آغاز کنند. در این مرحله داوطلب باید اطلاعات شخصی به همراه گروه آزمایشی خود را در سامانه ثبت نام به دقت وارد کند و پس از پایان کد رهگیری را از سامانه دریافت کرده و در نگه داری از آن کوشا باشند.

 طبق اعلام سازمان سنجش کشور ، زمان ثبت نام آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد ۹۸ از روز سه شنبه ۶ آذر ماه آغاز و تا روز دوشنبه دوازدهم آذر ماه سال ۹۷ ادامه خواهد داشت .

 

 

شرایط ثبت نام آزمون دکتری

 

شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۹۸

از اصلی ترین شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای(پزشکی،دندانپزشکی،داروسازی و دامپزشکی) می باشد. یعنی در صورتی که داوطلب دارای مدارک فوق نباشد یا تا تاربخ ۳۱ شهریور ماه ۹۸ از یکی از مقاطع فوق الذکر فارغ التحصیل نشوند ، اجازه شرکت در کنکور دکتری ۹۸ را نخواهند داشت. این تاریخ برای افرادی که در رشته های نیمسال دوم پذیرش می شوند تا ۳۰ بهمن قابل تمدید است. 

نکته: متناسب بودن گروه آزمایشی در مقطع کارشناسی ارشد با گروه آزمایشی دکتری یکی دیگر از شرایط لازم برای ثبت نام است

بنابر اطلاعات ذکر شده در دفترچه ثبت نام دکتری شرط ذکر شده به معنای این است که هر داوطلب آزمون دکتری باید در گروه آزمایشی خود شرکت کند و گروه های آزمایشی معدودی هستند که به کلیه فارغ التحصیلان اجازه ثبت نام می دهند.  به عنوان مثال اگر شما فارغ التحصیل رشته ریاضی هستید حق ثبت نام در آزمون دکتری ۹۸ رشته اقتصاد را دارید درصورتی که اگر فارغ التحصیل اقتصاد هستید نمی توانید در آزمون دکتری ۹۸ ریاضی ثبت نام کنید. 
اگر قصد دارید در یک رشته غیر مرتبط با مدرک کارشناسی ارشد خود در کنکور دکتری شرکت کنید ، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورانسنجش امیرکبیر تماس بگیرید .

 

 

زمان برگزاری آزمون دکتری

 

دانشگاه های پذیرش کننده سراسری و آزاد و زمان برگزاری آزمون دکتری ۹۸

امسال تمامی دانشگاه های سراسری و آزاد در دوره های مختلف روزانه ، نوبت دوم ( شبانه  ، پردیس های خودرگردان ، پیام نور ، غیرانتفاعی ،پژوهش محور ، بورس اعزام به خارج از کشور و دانشگاه آزاد اسلامی فقط از طریق ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ دانشجو می پذیرند. لازم به ذکر است که متقاضیان دستیار دامپزشکی ۹۸ نیز باید در کنکور دکتری ۹۸ ثبت نام و شرکت کنند. سازمان سنجش کشور در دو زمان مختلف امکان ویرایش اطلاعات ثبت نامی را به داوطلبان می دهد. برای اطلاع از زمان و نحوه ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری ۹۸ کلیک کنید .

همانند سال های گذشته زمان برگزاری آزمون دکتری ۹۸ در روز جمعه سوم اسفند ماه و احتمالا اعلام نتایج اولیه دکتری ۹۸ در نیمه دوم فروردین صورت می پذیرد. در صورت کسب اطلاعات دقیق از تاریخ و زمان اعلام نتایج اولیه دکتری ۹۸ ، اطلاعات در این گزارش توسط مشاوران عالی سنجش امیرکبیر به روز رسانی خواهد شد.

بعد از اعلام نتایج دکتری در فرودین ماه مسیر دکتری دانشگاه آزاد و دانشگاه های سراسری از هم جدا می شود. هر داوطلب آزمون دکتری باید مطابق با اطلاعات ذکر شده در دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری ۹۸  و دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ ، لیست رشته محل های مورد نظر خود را انتخاب و در سایت های سنجش و آزمون به ثبت برساند. هر کدام از متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه سراسری و آزاد به صورت جداگانه باید نتایج انتخاب رشته دکتری ۹۸ و نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ را دریافت کنند. 

برای موفقیت و به دست آوردن مدارج بالای علمی استفاده از تجربیات و راهکار های داوطلبانی که این مسیر ناهموار را طی کرده اند ، بسیار مفید و اثر بخش است. نحوه صحیح مطالعه ، زمان بندی مناسب و استفاده از منابع آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد ۹۸ برای آمادگی هرچه بهتر کنکور دکتری ، همچنین دانستن پارامترهای مهم نحوه انتخاب رشته دکتری ۹۸ و انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ ، برای اینکه داوطلب به مصاحبه دکتری ۹۸ و مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ دعوت شود و آشنایی با نکات کلیدی در رابطه با مصاحبه کنندگان از جمله مواردی است که مشاوران ارشد سنجش امیرکبیر می توانند در اختیار داوطلبان قرار دهند.

 

ثبت نام آزمون دکتری سراسری

 

ثبت نام آزمون دکتری سراسری ۹۸

داوطلبانی که قصد تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه های سراسری در سال ۹۸ را دارند ، باید در بازه زمانی اعلام شده توسط سازمان سنجش اقدام به ثبت نام کنند. متقاضیان می بایست پس از ورود به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org  ، دفترچه ثبت نام این آزمون را تهیه و بعد از مطالعه آن در صورت دارا بودن تمامی شرایط مندرج در دفترچه مذکور ، با داشتن کارت بانکی عضو شبکه شتاب ، کارت اعتباری ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ را خریداری کنند و بعد از دریافت کد رهگیری و شماره سریال ثبت نام ، در کنکور دکتری سراسری ثبت نام کنند. در این گزارش تفصیلی قصد داریم برای گاهی بیشتر متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری از زمان ، شرایط و نحوه ثبت نام آزمون دکتری سراسری ۹۸ توضیحاتی ارائه دهیم.

 

زمان و نحوه ثبت نام آزمون دکتری سراسری ۹۸

سال گذشته زمان ثبت نام آزمون دکتری در نیمه اول آذر ماه ( یکم تا هفتم آذر ) بود. پیش بینی می شود که امسال نیز همانند سال گذشته ثبت نام کنکور دکتری ۹۸ در نیمه اول آذر ماه(۶ تا ۱۲ آذر) انجام شود. داوطلبان می توانند در این بازه زمانی با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانیSanjesh.org اقدام به تکمیل فرم ثبت نام خود نمایند. با توجه به ادغام آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد داوطلبان می توانند پس از مطالعه دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ ، با استفاده از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب اقدام به پرداخت هزینه ثبت نام کنکور دکتری خود ، با خرید یک کارت اعتباری نمایند .

توجه: طبق اعلام سازمان سنجش ، زمان ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ از روز سه شنبه ۶ آذر ماه آغاز و تا روز دوشنبه دوازدهم آذر ماه سال ۹۷ ادامه خواهد داشت .

 

 

شرایط ثبت نام آزمون دکتری سراسری ۹۸

متقاضیان ثبت نام کنکور دکتری ۹۸ ، باید علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی مندرج در دفترچه ثبت نام دکتری ۹۸ ، تمامی شرایط اختصاصی آن را داشته باشند. اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، عدم احراز فساد اخلاقی ، عدم احراز عناد نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران و … شرایطی از این قبیل جز شرایط عمومی ثبت نام در این کنکور است 

از اصلی ترین شرایط اختصاصی آزمون دکتری می توان به داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای اشاره نمود ، که البته داوطلبانی مشغول به تحصیل در دوره های مذکور باشند می بایست تا تاریخ حداکثر تا ۳۰ بهمن ۹۷ یا ۳۱ شهریور ۹۸ فارغ التحصیل شوند .از دیگر شرایط لازم برای ثبت نام ، متناسب بودن گروه آزمایشی در مقطع کارشناسی ارشد با گروه آزمایشی دکتری هر فرد می باشد . 
نکته: رشته های فنی و مهندسی و علوم پایه در اکثر رشته ها آزمون دکتری می توانند شرکت کنند.

 

نحوه سنجش و پذیرش آزمون دکتری

 

نحوه سنجش و پذیرش آزمون دکتری سراسری ۹۸

سنجش و پذیرش داوطلبان برای قبولی در آزمون دکتری ۹۸ به دو صورت آموزشی – پژوهشی و پژوهشی محور انجام می شود ، که در ادامه به شرح هر کدام می پردازیم :

دکتری آموزشی ـ پژوهشی معیار سنجش و پذیرش برای ورود به دوره دکتری ناپیوسته آموزشی ـ پژوهشی به ترتیب زیر است :

*آزمون متمرکز (۵۰  درصد ) ، سوابق آموزشی ، پژوهشی و فناوری (۲۰  درصد ) و مصاحبه علمی و سنجش عملی (۳۰ درصد  

دکتری پژوهش محور معیار سنجش و پذیرش برای ورود به دوره دکتری ناپیوسته پژوهش محور به ترتیب زیر است 

*آزمون متمرکز (۳۰  درصد ) ، سوابق آموزشی ، پژوهشی و فناوری ( ۲۰ درصد ) ، مصاحبه علمی و بخش عملی (۳۰  درصد ) و تهیه طرح واره ( ۲۰ درصد ).

 

در ادامه توضیحاتی در خصوص جزئیات عناوین مذکور می پردازیم:

آزمون متمرکز همان آزمون دکتری می باشد که برای یک بار در سال برگزار می شود. ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ در آذر ماه و برگزاری آن در اسفند ماه است. همزمان با اعلام نتایج اولیه این آزمون در فروردین ماه نمره این قسمت از آزمون مشخص می شود.

سوابق آموزشی ، پژوهشی و فناوری منظور از این سوابق مواردی مانند معدل مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ، تسلط به زبان انگلیسی ، مقالات چاپ شده در ژورنال های خارجی و ایرانی (ISI) ، اکتشاف ، اختراع ، آثار هنری و تشویق نامه های علمی می باشد.

مصاحبه علمی و سنجش عملی نمره این قسمت توسط دانشگاهی که از دانشجویان برای مصاحبه دعوت به عمل آورده ، اعلام می شود.
تهیه طرح واره موضوع طرح واره باید در راستای رفع یکی از مشکلات ملی باشد .

 

 

دانشگاه های پذیرش کننده و زمان برگزاری آزمون دکتری ۹۸

طبق اطلاعیه رسمی سازمان سنجش امسال دانشگاه های سراسری و آزاد در کلیه دوره های روزانه ، نوبت دوم ( شبانه) ، پژوهش محور، پردیس­ های خودگردان، پیام نور، بورس اعزام به خارج ، دانشگاه آزاد اسلامی و … صرفا از طریق ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری ۹۸ اقدام به پذیرش دانشجو می نمایند. همچنین متقاضیان دستیاری دامپزشکی ۹۸ نیز می بایست در آزمون دکتری ثبت نام و شرکت کنند. سازمان سنجش در دو زمان مختلف امکان ویرایش اطلاعات ثبت نامی را به داوطلبان می دهد که می توانید برای اطلاع از جزئیات آن مقاله نحوه ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری ۹۸ مطالعه نمایید . 
پیش بینی می شود زمان برگزاری آزمون دکتری ۹۸ همچون سال های گذشته در نیمه اول اسفند ماه (۳ اسفند) باشد و احتمالا اعلام نتایج اولیه دکتریدر نیمه دوم فروردین ماه صورت گیرد 

 

زمان برگزاری آزمون دکتری

 

طبق  اطلاعیه ای که توسط سازمان سنجش منتشر شده زمان برگزاری کنکور دکتری ۹۸ روز جمعه سوم اسفند ماه ۹۷ می باشد

پس از اعلام نتایج اولیه دکتری مسیر دانشگاه آزاد و دانشگاه های سراسری از هم جدا خواهد شد. یعنی داوطلبان کنکور دکتری می بایست با مشاهده نتایج خود با توجه به اطلاعات مندرج در دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری ۹۸ و دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ اقدام به تهیه لیست رشته محل های مدنظر خود نموده و آنها را در فرم انتخاب رشته دکتری سایت سازمان سنجش ثبت نمایند. هر کدام از متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه سراسری و دکتری دانشگاه آزاد به صورت مجزا می بایست نتایج انتخاب رشته دکتری و نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزادخود را دریافت کنند

 

 

نتایج انتخاب رشته دکتری

 

به داوطلبان آزمون دکتری توصیه می شود برای رسیدن به موفقیت و به دست آوردن مدارج بالای علمی از تجربیات و راهکار های اشخاصی که این مسیر را طی کرده اند ، استفاده نمایند. اطلاع از نحوه صحیح مطالعه ، زمان بندی مناسب و استفاده از منابع آزمون دکتری سراسری و آزمون دکتری دانشگاه آزاد برای آمادگی هر چه بهتر داوطلبان برای شرکت در کنکور دکتری ، همچنین دانستن پارامترهای مهم  نحوه انتخاب رشته دکتری و انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ، برای  دعوت به مصاحبه دکتری ۹۸ و مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ بسیار مفید می باشد. داوطلبان گرامی برای اطلاع از جزئیات کلیه موارد مذکور می توانند با مشاوران ارشد سنجش امیرکبیر ارتباط برقرار کنند.

 

 

شما برای قبول شدن در کنکور دکتری ۹۸ ، به چه چیز هایی نیاز دارید ؟

 

بسته آموزشی آزمون دکتری

آزمون های آزمایشی دکتری

مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی آزمون دکتری

بسته طلایی آزمون دکتری

قانون جذب

بسته آموزشی آزمون دکتری

مشاوره و پشتیبانی تکمیلی آزمون دکتری

 

به داوطلبان کنکور دکتری توصیه می شود تمام اخبار و مطالب مرتبط با ثبت نام آزمون دکتری را که در زیر آمده است را به صورت کامل مطالعه کنند و با توجه به شرایط و ضوابط کنکور دکترا برنامه ریزی خود را انجام دهند تا بتوانند قبولی در آزمون دکتری سال جاری را تجربه کنند. در ضمن پیشنهاد می شود قسمت سوالات متداول دکتری و اخبار دکتری و مشاوره دکتری را نیز مورد بازدید قرار دهند.

 

ثبت نام دکتری

۱- منابع آزمون دکتری

۲- زمان ثبت نام آزمون دکتری

۳- زمان برگزاری آزمون دکتری

۴- ثبت نام دکتری

۵- ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد

۶- دفترچه ثبت نام آزمون دکتری

۷- شرایط ثبت نام دکتری

۸- مدارک ثبت نام دکتری

۹- هزینه ثبت نام دکتری

۱۰- فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری

۱۱- کارت ورود به جلسه آزمون دکتری

۱۲- تمدید مهلت ثبت نام دکتری

۱۳- ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری

۱۴- نتایج اولیه آزمون دکتری

۱۵- توضیحات کارنامه آزمون دکتری

۱۶- مصاحبه دکتری

۱۷- مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

۱۸- شهریه دکتری

۱۹- شهریه دکتری دانشگاه آزاد

۲۰- دفترچه انتخاب رشته دکتری

۲۱- انتخاب رشته دکتری

۲۲- تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری

۲۳- نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری

۲۴- دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

۲۵- انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

۲۶- نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد

۲۷- شناسه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

 

کلمات کلیدی:

 , , , , , , , , ,, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , 

  • سنجش امیرکبیر سنجش امیرکبیر
  • ۰
  • ۰

زمان برگزاری آزمون دکتری

زمان برگزاری آزمون دکتری عبارتی است که در آذرماه هر سال در گوگل یا سایر موتورهای جستجو توسط داوطلبان آزمون دکتری سرچ می شود.بسیاری از داوطلبان کنکور دکتری با توجه به هوش و فراست خود عبارت های کلیدی دیگری مثل زمان برگزاری آزمون دکتری ۹۸ , زمان برگزاری آزمون دکترا ۹۸ ,زمان آزمون دکتری ۹۸ , تاریخ آزمون دکتری ۹۸ , زمان آزمون دکتری ۹۸-۹۹ , زمان ثبت نام آزمون دکتری ۹۸-۹۹ , زمان آزمون دکترا ۹۸ را نیز جستجو کنند.

 

زمان ثبت نام آزمون دکتری

هدف همه آنها یکی است و همگی با کمی تسریع یا تاخیر به اطلاعات و خبرهای مطلوب خود در سطح اینترنت دست می یابند البته لازم به ذکر است داوطلبان آزمون دکتری باید به صورت حرفه ای نحوه دقیق و علمی جستجوی اطلاعات را فرا گیرند تا به طور علمی بتوانند به مطالب مورد نیاز خود دست یابند.

 

لذا مهم این است که داوطلبان آزمون دکتری اطلاعات مورد نیاز خود را از سایتی معتبر و علمی پیگیری و رهگیری کنند. سایتی یا مجموعه ای که بتواند به طور صحیح پاسخگوی سوالات داوطلبان آزمون دکترا باشد. در این بستر پر تلاطم مجموعه سنجش امیرکبیر به عنوان مجری اماده سازی منابع ازمون کارشناسی ارشد و دکتری سعی نموده است بستر اطلاعات برای داوطلبان ازمون دکتری را طوری فراهم کنند که داوطلبان کنکور دکترا بتوانند به راحتی اخبار درست و مطالب صحیح آموزشی خود را از سایت سنجش تکمیلی دات ای آر کسب کنند.

 

زمان ثبت نام آزمون دکتری

 

همچنین داوطلبان عزیز امتحان دکتری می توانند در پایین همین صفحه، تمام سوالات خود را در زمینه آزمون دکترا مطرح کنند. مشاوران عالی سنجش امیرکبیر، مشتاقانه پاسخگوی پرسش ها و سوالات داوطلبان عزیز آزمون دکتری در زمینه ثبت نام آزمون دکتری در مقطع عالی و تکمیلی می باشند.

 

لذا به تمام داوطلبان آزمون دکتری توصیه میشود در چند ماه باقی مانده تا زمان آزمون دکترای ،تمرکز بیشتری روی مطالب کنکور دکترای خود داشته باشند.

 

 

زمان برگزاری آزمون دکتری ۹۸

امسال نیز همانند سال گذشته ثبت نام دکتریو ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد با هم ادغام شده اند و یک آزمون جامع در این مقطع برگزار می شود . بنابراین تمامی دانشگاه های دولتی اعم از روزانه ، نوبت دوم ، پیام نور ، غیرانتفاعی ، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد توسط برگزاری آزمون یکپارچه توسط سازمان سنجش اقدام به پذیرش دانشجو می نمایند. سازمان سنجش در جدول زمان بندی برگزاری آزمون دکتری ۹۸ را مشخص نموده و توسط در اختیار داوطلبان قرار می دهد  زمان برگزاری کنکور دکتری ۹۸ به احتمال زیاد همانند سال گذشته در اسفند ماه است . در صورت انتشار اطلاعیه جدید در این خصوص ، این مقاله به روز رسانی خواهد شد. تمامی متقاضیان واجد  که در زمان ثبت نام دکتری ۹۸ و یا در زمان  تمدید مهلت ثبت نام دکتری ۹۸ توسط سایت سازمان سنجش کشور فرم مربوط به ثبت نام را تکمیل کرده اند ، می بایست در جلسه آزمون حاضر شوند . طبق روال سال های گذشته ، چند روز پیش از زمان برگزاری آزمون دکتری ۹۸ ، کارت ورود به جلسه آزمون دکتریمنتشر می شود. که داوطلبان با دریافت آن از زمان و محل دقیق برگزاری آزمون مطلع می شوند .

توجه: طبق اعلام سازمان سنجش ، زمان برگزاری آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد ۹۸ روز جمعه سوم اسفند ماه ۹۷ می باشد .

 

کنکور دکتری دانشگاه آزاد 98

 

زمان برگزاری آزمون دکتری سراسری و آزاد

این روزها یکی از روزهای دلهره آور فارغ التحصیلان  و دانشجویان کارشناسی ارشد آزمون دکتری است. از تغییرات اساسی که در چند سال گذشته در قوانین آزمون دکتری انجام شده ، ادغام شدن آزمون دکتری سراسری و آزاد است به عبارت دیگر به صورت کلی یک آزمون برای دو دانشگاه برگزار خواهد شد. برای پذیرفته شدن در آزمون دکتری علاوه بر کسب نمره مورد قبول در آزمون کتبی، لازم است داوطلب در مصاحبه علمی- پژوهشی نیز مورد تایید اساتید واقع شود. زمان ثبت نام دکتری ۹۸ نیز در آذر ماه انجام می شود. 
در ادامه این گزارش شما عزیزان را در جریان زمان برگزاری آزمون دکتری سراسری و آزاد  قرار خواهید گرفت  توصیه می شود همچنین زمان انتخاب رشته دکتری و اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری را نیز مورد مطالعه قرار دهید.

نکته: آزمون دکتری آزاد و سراسری ادغام شده است اما انتخاب رشته هر یک از این دانشگاه ها به صورت تفکیک شده و مجزا خواهد بود .

 

زمان برگزاری آزمون دکتری سراسری و آزاد ۹۸

آزمون دکتری سراسری و آزاد ادغام شده و به صورت همزمان و مشترک برگزار می شود. آزمون دکتری ۹۷ در ۴ اسفند ماه ۹۶ برگزار شد که شاهد رقابت بیش از ۲۳۴ هزار داوطلب بوده ایم. با پیش بینی های انجام شده و بررسی زمان برگزاری آزمون دکترای پیشین، احتمالاً زمان برگزاری آزمون دکتری ۹۸ نیز در ۳ اسفند ماه خواهد بود اما برای اطلاعات بیشتر از جزئیات این آزمون می توانید عضو کانال تلگرامی سنجش امیرکبیر شوید.

شرایط ثبت نام آزمون دکتری

 

زمان انتشار کارت ورود به جلسه آزمون دکتری سراسری و آزاد ۹۸

اغلب زمان انتشار کارت ورود به جلسه آزمون دکتری چند روز قبل از برگزاری آزمون بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته و برای داوطلبان قابل مشاهده خواهد بود لذا داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور و وارد شدن به قسمت دکتری با ثبت شماره سریال پرونده و کد پیگیری می توانند نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند. کارت شناسایی ( کارت ملی ) و کارت ورود به جلسه از الزامان حضور در جلسه آزمون می باشد چنانچه به هر علتی هر یک از این کارت را همراه خود نداشته باشید از شرکت در آزمون محروم خواهید شد .

ثبت نام آزمون دکتری

 

زمان اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری و آزاد ۹۸

داوطلبان بعد از شرکت در آزمون بی صبرانه منتظر دریافت اعلام نتایج هستند. در واقع یک کارنامه برای هر داوطلب منتشر می شود که در آن مشخص می شود که فرد داوطلب در کدام یک از دانشگاه های آزاد و سراسری مجاز به انتخاب رشته دکتری است. کارنامه برای داوطلبانی قابل مشاهده خواهد بود که به سایت سازمان سنجش مراجعه نموده و شماره سریال پرونده و کد پیگیری را در قسمت مربوطه وارد نمایند. داوطلبان در صورت مجاز شدن در هر یک از دانشگاه ها می توانند با انجام بررسی های لازم مطابق با تراز، رتبه و علاقمندی خود نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. داوطلبین با مجاز شدن در دانشگاه سراسری قادر به انتخاب ۵۰ کد رشته محل از کد رشته ها سراسری هستند، همچنین با مجاز شدن در دانشگاه آزاد قادر به انتخاب ۴۰ کد رشته محل از کد رشته های دانشگاه آزاد خواهند بود. کارنامه اولیه آزمون دکتری ۹۷ در ۲۷ فروردین بر روی سایت برای داوطلبان قابل مشاهده بوده بدین ترتیب به احتمال زیاد زمان اعلام نتایج آزمون دکتری ۹۸ نیز در اواخر فروردین ماه می باشد .

ثبت نام آزمون دکتری سراسری

 

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری

داوطلبان برای تحصیل در مقطع دکتری علاوه بر پذیرفته شدن در آزمون کتبی باید نمره مورد نیاز در مصاحبه علمی – پژوهشی را از اساتید مورد نظر کسب کنند. مصاحبه یکی از مراحلی می باشد که داوطلبین از روبرو شدن با آن بسیار دلهره دارند اما داوطلبان باید دقت داشته باشند که فقط با رعایت چند نکته طلایی می توانید به راحتی این مرحله را نیز با موفقیت پشت سر بگذارید. معمولا چند هفته بعد از انتخاب رشته، نتایج آن بر روی سایت سازمان سنجش کشور قرار می گیرد و مشخص می شود که فرد برای مصاحبه به کدام دانشگاه ها باید مراجعه کند. بدین ترتیب زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری  ۹۸ اواخر خرداد ماه خواهد بود

.

زمان آزمون دکتری ۹۸ سراسری و آزاد

از سال ۹۶، برطبق قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب ۱۸ اسفند ۹۴ مجلس شورای اسلامی، آزمون‌های متمرکز زیر نظر وزات علوم و وزارت بهداشت و توسط سازمان سنجش آموزش کشور و مرکز سنجش آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می‌شود.

در نتیجه برگزاری آزمون کتبی دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۹۸، تابع قوانین دو وزارتخانه علوم و وزارتخانه بهداشت بوده و به صورت یکپارچه با آزمون آن‌ها برگزار می ‎شود. آزمون رشته‌های دارای پذیرش در مقطع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی که زیرمجموعه وزارت علوم می باشند، به صورت ادغام با آزمون دانشگاه‌های دولتی زیر نظر این وزارتخانه و از طریق سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می ‎شود و کنکور دکتری رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز به‌صورت یکپارچه با آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی برگزار می‌شود .در نتیجه، زمان آزمون دکتری ۹۸ دانشگاه آزاد اسلامی روز جمعه سوم اسفند ماه ۹۷ می باشد .

 

نحوه سنجش و پذیرش آزمون دکتری

 

زمان ثبت نام آزمون دکتری ۹۸

ثبت نام دکتری ۹۸ از ششم آذر ماه ۹۷ توسط سایت سازمان سنجش آغاز می شود. تمامی داوطلبان آزمون دکتری ۹۸ دوره‌های روزانه، شبانه، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و نیز دانشگاه آزاد اسلامی در زمان ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ لازم است با در نظر داشتن شرایط ثبت نام دکتری ۹۸ نسبت به ثبت نام جهت شرکت در آزمون دکتری ۹۸ اقدام کنند. 
با توجه به این که کنکور دکتری ۹۸ دانشگاه آزاد با آزمون دکتری سراسری ادغام شده است و به صورت یکپارچه برگزار می شود، شرایط و ضوابط دفترچه ثبت نام دکتری ۹۸ شامل داوطلبان دکتری دانشگاه ازاد نیز می‌شود.
همچنین با توجه به موضوع یادشده، امکان شرکت در دو رشته در آزمون دکتری ۹۸ وجود ندارد و رشته انتخابی برای آزمون دکتری برای هر دو دانشگاه سراسری و آزاد یکسان خواهد بود.

جزئیات برگزاری آزمون دکتری ۹۸

در آزمون دکتری دانشگاه‌های سراسری، داوطلبان پس از ثبت‌نام در کنکور، در آزمون کتبی شرکت می‌نمایند. آزمون کتبی شامل دروس تخصصی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد و دروس عمومی (متشکل از زبان عمومی و استعداد تحصیلی) است

.

عناوین دروس امتحانی تخصصی هر رشته در دفترچه ثبت نام دکتری ۹۸درج میشود. ضرایب این دروس در سال‌های اخیر تغییراتی داشته است، اما در آزمون دکتری سال ۹۸ همانند آزمون چهار سال گذشته، ضریب ۴ برای دروس تخصصی و ضریب ۱ برای هر یک از دروس عمومی درنظر گرفته شده است.

 

سرفصل ها ی منابع امتحانی کنکور دکتری ۹۸

سرفصل های دروس امتحانی تخصصی آزمون دکتری ۹۸ سراسری و آزاد  که از سوی وزارت علوم تعیین می شود به زودی روی سایت سنجش تکمیلی دات آی آر قرار می گیرد.بنابراین داوطلبان می‌توانند با در نظر داشتن سرفصل‌های امتحانی نسبت به شناسایی مهم‌ترین مطالب و  منابع جهت کسب آمادگی برای آزمون دکتری ۹۸ اقدام کنند.

ضرایب دروس عمومی و تخصصی در آزمون دکترا ۹۸

همچون قبولی در آزمون دکتری ۹۸، تاثیر آزمون کتبی و مصاحبه در پذیرش دکتری ۹۸ هر یک به میزان ۵۰ درصد می باشد. در حقیقت، سهم آزمون کتبی در پذیرش نهایی داوطلبان دوره آموزشی – پژوهشی کنکور دکتری ۹۸، ۵۰ درصد، مصاحبه علمی ۳۰ درصد و سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری ۲۰ درصد خواهد بود.
این در حالی است که در پذیرش داوطلبان دکتری ۹۸ دوره پژوهش محور، تأثیر آزمون کتبی ۳۰ درصد می‌باشد.

ثبت نام آزمون دکتری

مراحل بعد از زمان برگزاری کنکور دکتری ۹۸

اغلب یک تا دو ماه بعد از برگزاری آزمون کتبی، کارنامه نمرات آزمون منتشر خواهد شد. این کارنامه شامل نمره تراز و درصد کسب ­‌شده در هر یک از درس‌­های امتحانی، نمره ‌تراز کل و رتبه کسب‌شده توسط داوطلب و نیز مجاز شدن و یا نشدن وی جهت انتخاب رشته‌ محل‌های دوره‌ روزانه و سایر دوره‌ها شامل دوره‌های نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان می باشد . 
این کارنامه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. از سال ۹۶ با یکپارچه شدن آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه های سراسری، کارنامه اولیه منتشره از سوی سازمان سنجش کشور حاوی نتیجه آزمون برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز می

باشد .

پس از انتشار کارنامه اولیه، تمامی مراحل پذیرش دانشگاه‌های سراسری و دانشگاه آزاد ازجمله انتخاب رشته، دعوت به مصاحبه، برگزاری مصاحبه و اعلام نتایج نهایی دکتری ۹۸ به صورت مستقل برگزار می‌شود.
بنابراین، زمان انتخاب رشته دکتری ۹۸ به صورت جداگانه برای داوطلبان دانشگاه سراسری از طریق سایت سازمان سنجش و برای داوطلبان آزمون دکتری ۹۸ دانشگاه آزاد اسلامی از طریق مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه آغاز می‌شود .

نتایج انتخاب رشته دکتری

پس از انتخاب رشته و با اعلام نتایج دعوت به مصاحبه، لازم می باشد داوطلبان خود را برای شرکت در مصاحبه های آزمون دکتری ۹۸ حاضر کنند. زمان مصاحبه‌های دکتری ۹۸ دانشگاه‌های سراسری توسط سایت سازمان سنجش و نیز وب‌سایت دانشگاه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود .
جزئیات برگزاری مصاحبه دکتری ۹۸ دانشگاه آزاد نیز توسط این دانشگاه به اطلاع داوطلبان خواهد رسید. تا پیش از سال ۹۶ تقریباً تمام مصاحبه‌ها در واحد علوم و تحقیقات (واقع در شهر تهران) برگزار می‌شد. اما روال برگزاری مصاحبه‌ های دکتری دانشگاه آزاد در سال ۹۷ تغییر کرد و داوطلبان پس از دعوت به مصاحبه لازم بود نسبت به انتخاب مناطق محل مصاحبه جهت حضور در این مرحله نیز اقدام کنند .
به عنوان مثال اگر داوطلبی از ۴۰ رشته ‌محل انتخابی خود در ۱۵ رشته ‌محل برای دعوت به مصاحبه پذیرفته شده بود و این ۱۵ رشته ‌محل مثلاً در ۵ منطقه آمایشی دانشگاه آزاد واقع شده بود، داوطلب مذکور می‌بایست با مراجعه به سایت در صورت تمایل با پرداخت هزینه مصاحبه در هر منطقه نسبت به انتخاب مناطق مذکور به صورت هر ۵ منطقه یا تعدادی از آنها اقدام می‌نمود .

 

شما برای قبول شدن در کنکور دکتری ۹۸ ، به چه چیز هایی نیاز دارید ؟

 

بسته آموزشی آزمون دکتری
 
آزمون های آزمایشی دکتری

مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی آزمون دکتری

بسته طلایی آزمون دکتری

قانون جذب

مشاوره و پشتیبانی تکمیلی آزمون دکتری

 

 

 

به داوطلبان کنکور دکتری توصیه می شود تمام اخبار و مطالب مرتبط با ثبت نام آزمون دکتری را که در زیر آمده است را به صورت کامل مطالعه کنند و با توجه به شرایط و ضوابط کنکور دکترا برنامه ریزی خود را انجام دهند تا بتوانند قبولی در آزمون دکتری سال جاری را تجربه کنند. در ضمن پیشنهاد می شود قسمت سوالات متداول دکتری و اخبار دکتری و مشاوره دکتری را نیز مورد بازدید قرار دهند.

 

زمان برگزاری آزمون دکتری

۱- منابع آزمون دکتری

۲- زمان ثبت نام آزمون دکتری

۳- زمان برگزاری آزمون دکتری

۴- ثبت نام دکتری

۵- ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد

۶- دفترچه ثبت نام آزمون دکتری

۷- شرایط ثبت نام دکتری

۸- مدارک ثبت نام دکتری

۹- هزینه ثبت نام دکتری

۱۰- فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری

۱۱- کارت ورود به جلسه آزمون دکتری

۱۲- تمدید مهلت ثبت نام دکتری

۱۳- ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری

۱۴- نتایج اولیه آزمون دکتری

۱۵- توضیحات کارنامه آزمون دکتری

۱۶- مصاحبه دکتری

۱۷- مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

۱۸- شهریه دکتری

۱۹- شهریه دکتری دانشگاه آزاد

۲۰- دفترچه انتخاب رشته دکتری

۲۱- انتخاب رشته دکتری

۲۲- تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری

۲۳- نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری

۲۴- دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

۲۵- انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

۲۶- نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد

۲۷- شناسه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

 

کلمات کلیدی:

زمان برگزاری آزمون دکتری, منابع آزمون دکتری , زمان ثبت نام آزمون دکتری , زمان برگزاری آزمون دکتری , ثبت نام دکتری , ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد , دفترچه ثبت نام آزمون دکتری , شرایط ثبت نام دکتری , مدارک ثبت نام دکتری , هزینه ثبت نام دکتری , فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری , کارت ورود به جلسه آزمون دکتری , تمدید مهلت ثبت نام دکتری , ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری , نتایج اولیه آزمون دکتری , توضیحات کارنامه آزمون دکتری , مصاحبه دکتری , مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد , شهریه دکتری , شهریه دکتری دانشگاه آزاد , دفترچه انتخاب رشته دکتری , انتخاب رشته دکتری , تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری , نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری , دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد , انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد , نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد , شناسه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد , زمان برگزاری آزمون دکتری ۹۸ , زمان برگزاری آزمون دکتری ۹۸ , زمان آزمون دکتری ۹۷-۹۸ , زمان ثبت نام آزمون دکتری ۹۷-۹۸ , زمان آزمون دکتری ۹۸ , زمان برگزاری آزمون دکتری ۹۹ , زمان آزمون دکتری ۹۷ , زمان ثبت نام آزمون دکتری ۹۷

  • سنجش امیرکبیر سنجش امیرکبیر